Gisteren even een paar uurtjes op het Hoendiep gezeten. Binnen een half uur een paar kleine piepjes. Terwijl ik net een sigaretje opstak (herkenbaar debk ik voor veel vissers
) kreeg ik een kleine run. Ik stond op en liep naar de hengel terwijl de swinger nog tegen de hengel aan tikte. Voor ik bij de hengel was zakte de swinger weer, maar ging ook weer omhoog. Toen ik de hengel uit de steunen pakte zakte hij met een noodgang. Snel sloeg ik aan en hangen. Na zo'n 20 minuten had ik deze graskarper op de kant. 12 pond en een kleine 80 cm. Maar wat mij het meest opviel was de wond. Nou begon ik te twijfelen wat ik het beste kon doen. Of de vis terug zetten, tja of toch afmaken. Maar ja. De vis was erg levendig en ook op de kant nog. Hij aastte dus nog gewoon en dat deed mij besluiten hem toch terug te zetten. Eenmaal in het water begon de vis wel vreemd te doen. Hij liet zich draaien op de rug en enkel aanzien kieuwen was te zien dat hij nog leefde. Nadat ik hem wat door het water heen had bewogen en goed legde in het water, zwom hij toch eindelijk weg. Wat kan ik nou voortaan beter doen?! Is er uberhaupt iets wat ik dan beter kan doen?!

GROETEN VAN EEN VIS GEK
Gebeurt wel vaker (bijna altijd). 

Reageer