drijvend aas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • wouter123
    Frequent aanwezig
    • 11-03-2006
    • 184
    • achterhoek

    drijvend aas

    hallo iedereen,

    ik was van plan een keer met drijvend broodkorste te gaan vissen maar...
    ik weet zegmaar niet war voor onderlijndje ik moet gebruiken.
    moet ik een dobber gebruiken ofzo.
    je moet toch wel een beetje in kunnen gooien en dat lukt niet met alleen een stuk brood aan je haak.
    of een beetje lood dat de broodkorsten net aan de oppevlakte blijven.
    als je een klont lood aan je lijn doet zinkt het brood, en het moet blijven drijven.
    alvast bedankt
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Het beste is alleen een haak aan de lijn knopen en hier de korst aan vastmaken. Verder helemaal niets op de haak. Geen lood, geen onderlijn, geen dobber.

    Met alleen een korst brood aan de haak kun je prima inwerpen. Mits je niet een hele dikke lijn ofzo gebruikt want dan kom je wat minder ver. (Max. 25/100) Je kunt best grote stukken korst pakken, om wat verder in te kunnen gooien. Meestal gebruik ik van een gesneden wit, de helft van de korst die aan de bovenkant van de boterham zit. De korsten die het stevigst op de haak blijven zitten zijn de korsten van tijgerwit, hier kun je dus ook het verst mee inwerpen.

    Als je écht ver wilt inwerpen kun je ook nog een controller gebruiken. Dit is een bepaald soort dobber, speciaal voor het vissen met drijvend aas. Ik heb ze nog nooit gebruikt, dus ook geen ervaring mee. Info over controllers kun je zeker op google vinden (Ik help je even op weg: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...drijvend&meta=)

    Gr. Pierre


    [Gewijzigd door Pierre op 05-02-06 at 12:08 PM]

    Reageer

    • Rutger
      Kurk op karper
      • 10-04-2005
      • 188
      • Ossendrecht

      #3
      Beste Wouter,

      Ik gebruik voor het vlokken een dobber die ik ongeveer een CM of 30 boven mn haak zet, deze is én voor het extra gewicht én ook als indicator voor als ik beet heb, dankzij die dobber ligt het aas namelijk zover uit de kant dat het heel moeilijk te zien is of mn aas word meegenomen. De dobber is dus dan behoorlijk handig want als ik die zie weg trekken is het hangen ( hetzelfde idee als dobberen dus, maar dan met je aas aan het oppervlak bedenk ik me net.. )

      Mazzol!
      Rudi
      Het is vlees noch vis..

      http://robmeijermodelbouw.nl

      Reageer

      • karperkoning
        Karpervisser!
        • 13-12-2005
        • 878
        • AELSE

        #4
        ik gebruik een buldo die ik meestal voor de helft vul..
        ik kom er ver genoeg mee..
        en wil ik wat verder komen vul ik de buldo helemaal..
        en met de korst eraan zouw ik het ook doen zoals pierre beschrijft....

        Ralph
        http://www.carpteamelsloo.tk

        http://www.hsv-juliana.tk

        Helemaal Karpervisser !!!
        Karp Fishing 4 live!

        De groeten
        Ralph

        Reageer

        • wouter123
          Frequent aanwezig
          • 11-03-2006
          • 184
          • achterhoek

          #5
          oke ik snap het nu
          maar wat zijn die vlokken???

          Reageer

          • gamer
            Newbie
            • 09-04-2006
            • 19

            #6
            ik gang gewoon een stukje broodt aan de haak
            wie tips heeft mag mij altijdt toevoegen op msn dragonof0@hotmail.com

            Reageer

            • wouter123
              Frequent aanwezig
              • 11-03-2006
              • 184
              • achterhoek

              #7
              en hoe maak je hondenbrokken aan je haak?
              aan een hair...
              ik heb ook gehoort dat je er een gat in moet boren.

              Reageer

              • Pieter Stam
                -
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                Een gaatje boren in de brokken kun je doen met een speciaal boilieboortje. Ik gebruik het alleen nooit want een dunne boilienaald kun je prima door brokken heen duwen / draaien. Ook door hele harde brokken.

                Reageer

                • wouter123
                  Frequent aanwezig
                  • 11-03-2006
                  • 184
                  • achterhoek

                  #9
                  hallo,

                  ik heb gevist met drijvende broodkorsten en natuulijk wat gevangen.
                  een karper van 52 centimeter.
                  ik had een paar broodkorsten in het water gegooit en geen minut later zag ik ze al happen.
                  ik snel een broodkorst er bij en ja hoor beet.
                  voor de rest 2 keer beet gehad en wel 20 keer naar brood zien happen.

                  groeten wouter

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    -
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Netjes, leuk gedaan wouter.

                    Reageer

                    • wouter123
                      Frequent aanwezig
                      • 11-03-2006
                      • 184
                      • achterhoek

                      #11
                      over die controllers, ik ben er een aan het maken.
                      ben hem nu aan het verven.
                      ik kom toch nog niet ver genoeg.

                      Reageer

                      • wouter123
                        Frequent aanwezig
                        • 11-03-2006
                        • 184
                        • achterhoek

                        #12
                        ik heb op tv iets gehoort over vissen met honney hitters.
                        zat is een soort bolletje dat drijft en zoet smaakt.
                        kun je kopen bij supermarkten(niet alle supermarkten dan)
                        heeft hier iemand ervaaring mee?
                        alvast bedankt

                        Reageer

                        • Pieter Stam
                          -
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

                          #13
                          Geen ervaring mee, maar het klinkt interessant.

                          Reageer

                          • wouter123
                            Frequent aanwezig
                            • 11-03-2006
                            • 184
                            • achterhoek

                            #14
                            ik ga het eens uitprobeeren.
                            ik zeg het wel als ik het heb geprobeert.

                            Reageer

                            • Pieter Stam
                              -
                              • 11-10-2002
                              • 2882
                              • NL

                              #15
                              Weet je toevallig waar het te koop is, wouter?

                              Reageer

                              Working...