Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
ik heb een schildpad en die eten gedroogte vlooien.
mischien eten voorns dat ook???
ik kan het wel uitprobeeren of ze het eten...
ze zijn te koop in dieren winkels in een potje.
ze drijven maar als je ze weekt zinken ze.
@ pierre ik denk dat jij eerder gaat vissen met honney hitters dan ik, kun je dan zeggen of het wat was en of je er wat mee gevangen hebt???
alvast bedankt
hier een plaatje
het zijn geen cornflakes kijk maar.
er zit ook nog een laag je honing op. en
ik denk dat je er vast wel wat mee vangt.
het was in engeland maar hij ving er een karper mee.
dusss.
Hoe zwaar zijn ze wouter. Vergelijkbaar met popcorn toevallig? Als dat zo is wordt het namelijk lastig vissen want dan zijn ze te licht om in te werpen.
Ik zag gisteren in een slootje heel veel karpers aan het wateroppervlak verschijnen dus ga ik morgenavond een keer proberen om er een paar te vangen met een broodkorst, maar hoe groot moet die broodkorst ongeveer zijn en welke maat haak moet ik gebruiken ( ik had ergens gelezen maat 6, maar dat lijkt mij wel heel klein, met de feeder vis ik met maat 12 op brasems en die zijn toch wel een stukje kleiner als een karper)
Maat 6 is groter dan maat 12. Hoe kleiner het getal hoe groter de haak. Vreemd is dat maar het is nu eenmaal zo. Ik zou een 6 of een 4 gebruiken. Het beste voor het korstvissen zijn haken met een ruime haakbocht. Ik gebruik meestal van een 'standaard' gesneden wit, de helft van de bovenste korst. De korst één keer dubbel vouwen, de haak erdoor prikken en een halve slag draaien. Vervolgens de haak weer in de korst steken, en hij zit muurvast.
Reageer