Geachte viscollega's
Bij mij begint steeds meer het vermoeden te broeien dat de karpers weer aan het paaien gaan slaan. Op mijn visstek is de activiteit van de karpers enorm afgenomen. Tis ongeveer een maand geleden dat ik daar de eerste karper weer kon binnenslepen, dit tot groot genoege natuurlijk
En er volgde de weken daarop nog een paar mooie jonges.
Maar de laatste dagen heb ik vrij weinig tot geen activiteit meer gezien, de afgelopen 3 dagen is de beetverklikker slechts 1 keer afgegaan en dat was eerder een verdwaasde brasem die per ongeluk tegen mn lijn aanzwom dan een hongerige karper :sick: Nou is Mei ongeveer ook wel de paaimaand van de karper.
De vraag is dus of jullie dit ook merken, dus of het daadwerkelijk aan de paaiperiode ligt ofdat er gewoon iets anders faliekant misgaat
En dan meteen als 2e vraag of de brasem dezelfde paaiperiode als de karper heeft?
Bij voorbaat dank!
laterz
Der Rudi
Bij mij begint steeds meer het vermoeden te broeien dat de karpers weer aan het paaien gaan slaan. Op mijn visstek is de activiteit van de karpers enorm afgenomen. Tis ongeveer een maand geleden dat ik daar de eerste karper weer kon binnenslepen, dit tot groot genoege natuurlijk
En er volgde de weken daarop nog een paar mooie jonges.Maar de laatste dagen heb ik vrij weinig tot geen activiteit meer gezien, de afgelopen 3 dagen is de beetverklikker slechts 1 keer afgegaan en dat was eerder een verdwaasde brasem die per ongeluk tegen mn lijn aanzwom dan een hongerige karper :sick: Nou is Mei ongeveer ook wel de paaimaand van de karper.
De vraag is dus of jullie dit ook merken, dus of het daadwerkelijk aan de paaiperiode ligt ofdat er gewoon iets anders faliekant misgaat
En dan meteen als 2e vraag of de brasem dezelfde paaiperiode als de karper heeft?Bij voorbaat dank!
laterz
Der Rudi








Reageer