Lig dat nou aan mij of...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rutger
    Kurk op karper
    • 10-04-2005
    • 188
    • Ossendrecht

    Lig dat nou aan mij of...

    Geachte viscollega's

    Bij mij begint steeds meer het vermoeden te broeien dat de karpers weer aan het paaien gaan slaan. Op mijn visstek is de activiteit van de karpers enorm afgenomen. Tis ongeveer een maand geleden dat ik daar de eerste karper weer kon binnenslepen, dit tot groot genoege natuurlijk En er volgde de weken daarop nog een paar mooie jonges.

    Maar de laatste dagen heb ik vrij weinig tot geen activiteit meer gezien, de afgelopen 3 dagen is de beetverklikker slechts 1 keer afgegaan en dat was eerder een verdwaasde brasem die per ongeluk tegen mn lijn aanzwom dan een hongerige karper :sick: Nou is Mei ongeveer ook wel de paaimaand van de karper.

    De vraag is dus of jullie dit ook merken, dus of het daadwerkelijk aan de paaiperiode ligt ofdat er gewoon iets anders faliekant misgaat En dan meteen als 2e vraag of de brasem dezelfde paaiperiode als de karper heeft?

    Bij voorbaat dank!
    laterz
    Der Rudi
    Het is vlees noch vis..

    http://robmeijermodelbouw.nl
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

    #2
    volgens mij vallen deze periodes inderdaad in dezelfde tijd van het jaar.

    Aangezien de brasem al volop aan het paaien is, zal de karper dit ook aan het doen zijn.

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1498
      • haacht

      #3
      Hier zal het zeker nog een maand duren denk ik eer de karper gaat paaien, de lelies komen nog maar net uit. Brasem is geloof ik iets sneller met de paai.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Hier duurt het ook nog minstens een maand, meestal tot zo ongeveer eind mei / begin juni. De brasems zijn nu al bezig of zelfs al klaar. Dus volgens mij zijn die wel wat sneller.

        Karper paait bij een watertemperatuur van 18 graden pas. Brasem heb ik helaas nergens kunnen vinden.

        Reageer

        • karperkoning
          Karpervisser!
          • 13-12-2005
          • 878
          • AELSE

          #5
          ik merk wel aan het water waar ik vis dat er minder word gevangen.
          gister hele dag gezetn zonder vis.
          en dan van 9 tot 7 gevist te hebben ~0
          het kan er ook aan liggen dat er een ziekte zit bij de pas uitgezette karpers,deze zaten te lang in de
          vervoerswagen en nu hebben ze de schimmel op zich zitten ~_~

          in ieder geval ga ik de komende maand lekker naar ander water

          Ralph
          http://www.carpteamelsloo.tk

          http://www.hsv-juliana.tk

          Helemaal Karpervisser !!!
          Karp Fishing 4 live!

          De groeten
          Ralph

          Reageer

          • eelke
            Frequent aanwezig
            • 24-11-2002
            • 163
            • Nederland

            #6
            Als aanvulling: de brasem paait meestal bij een watertemperatuur tussen de 16 en de 18 graden.

            Bron: Boek "De Zoetwatervissen van Nederland, ecologisch bekeken"
            Oorspronkelijk geplaatst door Pierre

            Hier duurt het ook nog minstens een maand, meestal tot zo ongeveer eind mei / begin juni. De brasems zijn nu al bezig of zelfs al klaar. Dus volgens mij zijn die wel wat sneller.

            Karper paait bij een watertemperatuur van 18 graden pas. Brasem heb ik helaas nergens kunnen vinden.
            groeten,
            Eelke

            Reageer

            • Heine1982
              Komt net kijken
              • 26-05-2006
              • 50

              #7
              Hie ris de karper begonnen met de paai een paar weken terug. Maar opzich moet er dan nog wel wat te vangen zijn. Wat dacht je van de karper die net klaar is/nog moet beginnen. STijf tegen de kant heeft dan geen zin. Diepe plekken ook niet. Ligt er natuurlijk wel aan hoe groot het water is, maar probeer het eens een paar meter van die paai plekken af.
              http://www.geocities.com/karperzuidhorn/home

              Reageer

              • gamer
                Newbie
                • 09-04-2006
                • 19

                #8
                in juli zal het wel gedaan zijn
                wie tips heeft mag mij altijdt toevoegen op msn dragonof0@hotmail.com

                Reageer

                • Pieter Stam
                  -
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

                  #9
                  't wordt komende week 14 graden overdag en 4 (!!! !@#$ ) 's nachts. Ik heb dit jaar nog geen massaal paaiende karpers gezien, en ik denk dat dat ook nog wel even gaat duren met dit weer. Normaalgesproken zie ik ze meestal begin Juni paaien.

                  Reageer

                  • Bertjaap
                    Komt net kijken
                    • 07-10-2003
                    • 66
                    • roden

                    #10
                    Ik heb 3 weken gelden met het warme weer al massaal karper zien paaien in een sloot in verbinding met het ijsselmeer. Niet meer normaal ze sprongen zowat op de kant en je hoorde ze van 30 meter afstand.
                    Fishing a way of life

                    Reageer

                    Working...