Koud!!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Maikel
    Frequent aanwezig
    • 27-10-2004
    • 140
    • Roosendaal

Koud!!

Afgelopen paasweekend ben ik weeste vissen en ik had het weer eens verdomd koud.

Nu ben ik toch echt nieuwschierig waar het aan kan liggen, of dat ik gewoon een watje ben.

Ik heb een chub cyfish tent, en slaap samen met mijn vriendin op een 2 persoons luchtbed, in de tent.
    Voordat we gaan slapen hebben we meestal met een man of 3/4 in de tent gezeten wat gebabbeld en is het redelijk om te doen.

Maar dan, de mensen gaan naar hun eigen tent en jij kruipt in je slaapzak, enkel een shirt met lange mouwen aan, eventueel als het dan nog koud is een trui eroverheen.

Maar dit is nu de zoveelste nacht geweest dat ik het weer erg koud had, omdat je hierdoor niet kan slapen had ik maar het gaskooktoestel aangezet om het wat warmer te krijgen, dit helpt tot 5 minuten nadat je hem uit hebt gezet want dan is het alweer koud.

Komt dit nu doordat we op een luchtbed liggen..of ligt het gewoon aan ons?

Het was zelfs zo gek, dat ik het buiten de tent nog wel beter vond, het was windstil en ik denk zo rond de 5 graden.

Ik ben benieuwd hoe het de andere vergaat met deze temperatuur.

[Gewijzigd door Maikel op 04-17-06 at 08:54 PM]
    Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

Het is lang koud geweest dus zit de kou nog in de grond. Aangezien het nu langzaamaan ook''s nachts warmer begint te worden trekt de kou UIT de grond. Je moet dus niet met een luchtbed op de grond gaan liggen maar van de grond af. Een brits of zoiets. Met de groeten van mijn legercommandant van heel lang geleden en die ik eigenlijk niet meer wil kennen. Maar het klopt wel !!!
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• eelke
      Frequent aanwezig
      • 24-11-2002
      • 163
      • Nederland

De tip van minimus klopt; een kleine extra tip is nog om ook op je veldbed een dun slaapmatje neer te leggen dan is het helemaal comfortabel.

Overigens kan een goede slaapzak ook wonderen doen, kijk eens in een buitensportzaak naar merken als North Face of Nomad. Op de slaapzakken staat vaak aangegeven voor welke temperaturen ze geschikt zijn.

Een andere goede aankoop is een muts, meer dan de helft van je lichaamswarmte raak je kwijt als je je hoofd niet afdekt. Door een muts op te zetten zul je merken dat je veel warmer blijft.

Groeten,
      Eelke
      groeten,
      Eelke

Reageer

• warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1498
        • haacht

Deftige slaapzak kopen, als ik het geld had kocht ek zo ne 4 seasons van JRC. Daar kan je het gewoon onmogelijk koud in hebbe. Ik heb ene van Gelert, gaat tot 3°. Als ge tegen de grond slaapt ist natuurlijk kouder, bedchair is mss beter. En nog ne goeie tip : altijd het bovenste kledingstuk dat je aanhad uittrekken, nooit met wat je aanhebt buiten in je slaapzak kruipen. En je kan natuurlijk beter iets meer aandoen dan iets te weinig. Ik merk ook altijd da'k tegen de morgen iets bij aan moet doen omdat het dan vaker kouder is geworden. Tis lastig om de ideale temperatuur te vinden. Soms heb ek het eerst gewoon veel te warm en dan begin ek te zweten en als het dan kouder wordt koelt heel je lichaam natuurlijk af.
        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Maikel
          Frequent aanwezig
          • 27-10-2004
          • 140
          • Roosendaal

Die muts is denk ik ook wel een goede, want het is niet dat mijn lichaam koud is, want alles is nog erg warm maar je hoofd is als enige boven de slaapzak en daar merk je volgens mij aan dat het zo koud is.

Reageer

• karperkoning
            Karpervisser!
            • 13-12-2005
            • 878
            • AELSE

je hebt tog zoon gas heather
            en anders wagt je een paar weken met nachtvissen dan is de temperatuur weer aangenaam

Ralph
            http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
            Karp Fishing 4 live!

De groeten
            Ralph

Reageer

• Maikel
              Frequent aanwezig
              • 27-10-2004
              • 140
              • Roosendaal

Ik heb misschien nog wel geluk gehad ook,

Ik had namelijk mijn kooktoestel gewoon aangezet maar door de warmte waren we in slaap gevallen, en was ik geschrokken toen ik weer wakker werd dat deze nog aan stond.

Reageer

• markie
                Newbie
                • 22-04-2006
                • 4

gewoon dikke kleding aantrekken

groeten,mark
                NO RISK NO FUN MARK DE ECHTE KARPER visser

Reageer

Working...