wie weet een goed boilie recept

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    wie weet een goed boilie recept

    wie kan me een goed boilierecept geven ik ga vanaf nu de boilies zelf draaien dus wil een goed recept hebben wie kan me dit geven?

    karperkoing
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph
  • peterke
    Newbie
    • 11-02-2006
    • 30

    #2
    Hey,

    Vandaag op een opendeurdag geweest van een winkel en er stonden enkele mensen van ucp , heb enkele flavors meegebracht en er was dit......
    http://www.ultracarp.nl/details.tpl?cart=1141498889184&productID=MI012

    eieren en de mix kneden en je hebt bollen , nu weet ik niet als dit qua prijs verhouding een normale prijs is , maar mij leek het intressant om zoiets als eerste boullies te maken , ga het waarschijnlijk bestellen............
    Maar de ervaren rotten hier zlln wel genoeg tips hebben.

    Reageer

    • karperkoning
      Karpervisser!
      • 13-12-2005
      • 878
      • AELSE

      #3
      mooie site peterke maar ik zie hier nergens recepten.
      ik wil een goed recept waar de bestanddelen bij staan en in welke maten
      iemand anders die zijn eigen boilies draait?
      en het recept mij wil geven bedankt alvast

      karperkoning
      http://www.carpteamelsloo.tk

      http://www.hsv-juliana.tk

      Helemaal Karpervisser !!!
      Karp Fishing 4 live!

      De groeten
      Ralph

      Reageer

      • timothy visser
        Newbie
        • 03-03-2006
        • 5

        #4
        ik zou ze ook zelf willen maaken die dingen maar je kan ze beter kopen he dan zijn ze beter :mepper: ik hep een keer zelf die dingen gemaakt maar ik werpte en hij viel helmaal uit elkaar als imand weet waat en goed respet is en maklek mail dan efe naar timothy_coos_@hotmail.com en wil ook weten waneer de karper goed pijt ik vis soms ook met en brok maar dan vang ik aleen steekelbaars en hep vorege week ook probeeren op karper te visen en was geen karper maar en snork van 2.10m lang en woog 38 klg en als imand weet hoe je op paling kunt vissen mail dan ook efe naar timothy_cools_@hotmail.com voor het best op paling te vissen ik kan heel goed op braasem en voorn vissen en ik hep eergisteren en niuwe werp hengel gekogt van2.10 cm lang en er kan 44klg op en hij kost maar 21.50 euro normaal 55.90euro maar was afgeprijst toen hep ik maar deze gekogt en ga in de zomer ook al op zee vissen daar hep ik ook en zee hengel voor gekogt voor 89.50euro valt nog mee he voor en zee hengel er stonde er ook van2000euro maar ja ereg duur he en ik ga nog en niuwe sgepnet kopen voor 2 euro daar kan 80 klg gram in het duurste wat ik hep is en vis bak van 500 euro en gisteren toen ik op de vijver aan et visen was was het mis gelopen ik dat 2 snoeks aan men hengel en was aleen toen wouw ik hem er uit haalen met men net en brak gotverdome men sgep net in 2 en hij koste 299 euro ik hat men net niet goed vast daarom is hij gebrooken normaal kon dat niet maar het waaren denk ik heele lange snoeks he groeten alemaal
        wie wil er iets weten voeg me toe timothy_cools_@h..... ik hep pas en niuwe hengel gekochttttttt :):):):):) :p:p:p:p

        Reageer

        • karperkoning
          Karpervisser!
          • 13-12-2005
          • 878
          • AELSE

          #5
          neem me even niet kwalijk allemaal...
          maar waar *** jij over?!!!!!
          ik vraag of er mensen een boilierecept hebben en dan ga jij een ***verhaal over een schepnet van 2 euro ophangen.sorry hoor:S
          je weet een recept of je weet er geen maar ga niet dit soort dingen vertellen
          dat kun je doen in de visserette daar kun je zoon sterke verhalen ophangen maar niet hier

          karperkoning
          http://www.carpteamelsloo.tk

          http://www.hsv-juliana.tk

          Helemaal Karpervisser !!!
          Karp Fishing 4 live!

          De groeten
          Ralph

          Reageer

          • Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            Hey Ralph,

            Ik vis nooit met boilies, maar kies altijd andere aassoorten voor de karpervisserij.
            Ik denk dat op dit forum weinig / geen mensen zijn die (echt veel) ervaring hebben met het zelf draaien van boilies.

            Via google kun je werkelijk 100en recepten vinden, waarvan een groot gedeelte goed bruikbaar is.
            Probeer voor de ideale boilie wel ongeveer de juiste verhoudingen aan koolhydraten, eiwitten, vetten en oliën, vezels, en geur en smaakstoffen aan te houden. Deze verhoudingen weet ik niet precies uit mijn hoofd, maar ook daar is veel over te vinden.

            Geen receptje van mijn kant vandaan dus.
            Sorry,

            Gr. Pierre

            Reageer

            • timothy visser
              Newbie
              • 03-03-2006
              • 5

              #7
              nou sory ik weet niet waar ik dat moet plaatsen dan moet jij me vertelen waar hoor verdome :aargh: :mepper:
              wie wil er iets weten voeg me toe timothy_cools_@h..... ik hep pas en niuwe hengel gekochttttttt :):):):):) :p:p:p:p

              Reageer

              • karperkoning
                Karpervisser!
                • 13-12-2005
                • 878
                • AELSE

                #8
                oke bedankt pierre,ik dagt dat hier wel mensen waren die goede recepten hadden waar ze zelf mee vissen ofzo maar bedankt voor google had ik niet eens aan gedagt:S
                en voor timothy the visser,ik zeg t toch
                maar je had best de forumregels ofzo kunnen lezen daar staat dat ook allemaal in of gwoon effe kijken wat onder visserete staat.daar zou zoon verhaal wat je vertelde heel goed in passen

                groeten karperkoning
                http://www.carpteamelsloo.tk

                http://www.hsv-juliana.tk

                Helemaal Karpervisser !!!
                Karp Fishing 4 live!

                De groeten
                Ralph

                Reageer

                • snoeker
                  Frequent aanwezig
                  • 25-11-2004
                  • 127

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy visser

                  ik zou ze ook zelf willen maaken die dingen maar je kan ze beter kopen he dan zijn ze beter :mepper: ik hep een keer zelf die dingen gemaakt maar ik werpte en hij viel helmaal uit elkaar als imand weet waat en goed respet is en maklek mail dan efe naar timothy_coos_@hotmail.com en wil ook weten waneer de karper goed pijt ik vis soms ook met en brok maar dan vang ik aleen steekelbaars en hep vorege week ook probeeren op karper te visen en was geen karper maar en snork van 2.10m lang en woog 38 klg en als imand weet hoe je op paling kunt vissen mail dan ook efe naar timothy_cools_@hotmail.com voor het best op paling te vissen ik kan heel goed op braasem en voorn vissen en ik hep eergisteren en niuwe werp hengel gekogt van2.10 cm lang en er kan 44klg op en hij kost maar 21.50 euro normaal 55.90euro maar was afgeprijst toen hep ik maar deze gekogt en ga in de zomer ook al op zee vissen daar hep ik ook en zee hengel voor gekogt voor 89.50euro valt nog mee he voor en zee hengel er stonde er ook van2000euro maar ja ereg duur he en ik ga nog en niuwe sgepnet kopen voor 2 euro daar kan 80 klg gram in het duurste wat ik hep is en vis bak van 500 euro en gisteren toen ik op de vijver aan et visen was was het mis gelopen ik dat 2 snoeks aan men hengel en was aleen toen wouw ik hem er uit haalen met men net en brak gotverdome men sgep net in 2 en hij koste 299 euro ik hat men net niet goed vast daarom is hij gebrooken normaal kon dat niet maar het waaren denk ik heele lange snoeks he groeten alemaal
                  Mischien eens een inspanning doen om wat duidelijker te schrijven.
                  I.p.v alles aaneen te typen,waardoor er totaal geen samenhang is van je verhaal.

                  Reageer

                  • Theo de Kreij
                    VOERBOER
                    • 03-06-2003
                    • 2345
                    • Zoetermeer

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning

                    wie kan me een goed boilierecept geven ik ga vanaf nu de boilies zelf draaien dus wil een goed recept hebben wie kan me dit geven?

                    karperkoing
                    Op www.carpscabin.nl staan recepten van de mannen die daarmee jaarlijks deelnemen aan de WK. Beslist erg goed!
                    Mvrgr,

                    Theo de Kreij.

                    ********************************
                    Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland
                    ********************************

                    www.peche-tackle-europe.com

                    Reageer

                    • karperkoning
                      Karpervisser!
                      • 13-12-2005
                      • 878
                      • AELSE

                      #11
                      theo bedankt goede recepten kheb geen idee hoe ik die ingredienten bij elkaar ga
                      sprokkelen ma het lukt me wel.bedankt!!
                      nog iemand die zelf een goed recept heeft?

                      karperkoning
                      http://www.carpteamelsloo.tk

                      http://www.hsv-juliana.tk

                      Helemaal Karpervisser !!!
                      Karp Fishing 4 live!

                      De groeten
                      Ralph

                      Reageer

                      • hin
                        Newbie
                        • 03-03-2006
                        • 10

                        #12
                        beste karperkoing.

                        als ik al boilies gebruik voor het vissen op karper. gebruik ik altijd home mades en nog wel een erg simple resept.
                        ik maal met een oude snijmachine kattebrokjes tot poeder. kost maar een betje tijd. verder voeg ik daar wat melk poeder bij en verder de eieren. doe dit niet in huis als vrouw lief er is want die kan best wel eens gaan zeuren over de geur. ik zelf doe het in de schuur op een kleine electrische plaat.

                        oja voor 500gram mix zo,n 350 gram kattenbrokken vermalen. en 150 gram melk poeder en dan meestal 4a 5 eieren .

                        goed resultaten mee op voor mij zelfs maagdelijk water

                        veel kook plesier.

                        hin
                        vis met bijna alle technieken op elk soort vis maar het liefst vliegvis ik.

                        wegens beroep regelmatig voor een langere tijd niet berijk baar.

                        Reageer

                        • peterke
                          Newbie
                          • 11-02-2006
                          • 30

                          #13
                          Das inderdaad een makkelijke oplossing ,ik ga die eens proberen en dan pellets van maken.....
                          Nu nog een manier zoeken voor die korrels te pletten , zou een oude koffiemixer dit aan knn?
                          Maar alvast bedankt voor de tip .

                          Reageer

                          • Pieter Stam
                            -
                            • 11-10-2002
                            • 2882
                            • NL

                            #14
                            Ouwe koffiemolen zou kunnen denk ik. Maar wat ik ook denk is dat er recepten zijn die veel gemakkelijker en sneller te maken zijn, d.m.v. het mengen van verschillende boiliemixen. Er gaat namelijk erg veel tijd zitten in malen. Ik heb dit ooit wel eens gedaan om m'n eigen broodmeel te fabriceren, maar dat was ook gewoon de moeite niet waard.

                            P.S. dat hondenbrokken(mixen) meestal vrij goed zijn komt o.a. ook doordat zo goed als alle ingrediënten (voedingsstoffen) die in een goede boilie aanwezig horen te zijn, ook in deze brokken aanwezig zijn. Het is namelijk totaalvoeding voor een kat.

                            Karperkoning Ralph je hebt een pm.

                            Reageer

                            • hin
                              Newbie
                              • 03-03-2006
                              • 10

                              #15
                              beste pierre,

                              je hebt gelijk met die oude koffie mollen gaat het prima heb ik zelf ook jaren gedaan maar zorg wel dat je een electrische hebt want voor je het weet heb je een tennis arm.
                              persoonlijk had ik alleen een oude keuken machine bij de hand en dat werkte ook prima.

                              over honde brokken gesproken.
                              ik heb die ook wel eens zo op de hair geprikt en dat leverde prima resultaat (echter alleen brasems van 50+)
                              die eigenmerk brokken van de super de boer bevielen mij als beste je moest er wel een boilie boortje voor hebben.

                              hin
                              vis met bijna alle technieken op elk soort vis maar het liefst vliegvis ik.

                              wegens beroep regelmatig voor een langere tijd niet berijk baar.

                              Reageer

                              Working...