Vis is te groot ?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Grijpstra
    Sportvisser
    • 09-10-2002
    • 646
    • Aalzum

90 graden dat vind ik nogal wat hoor.
    Zeker als de hengel daarna nog verder buigen moet, verderbuigen kan mijns inziens alleen als de vis al onder de kant is (moet hij dan meer lijn hebben?) of wanneer je de hengel achteroverhoudt (is dat wel nodig)
    Beste Kevin, 90 graden dat is een haakse hoek, knappe lijn die zo'n run kan houden.

Groetjes Jan
    -------------------------------------
    Groeten van Jan

Reageer

• kevin-g
      Newbie
      • 04-10-2003
      • 31

Euhmm Jan, 90 graden is niet overdreven veel, de meeste hengels(mits een slechte) kunnen dit makkelijk aan.

Je hebt het over een knappe lijn die dit kan houden, dat heeft er niet veel meer mee te maken uiteindelijk, het gaat aan het eind van de run puur om de hengel en de manier waarop je deze vasthoudt.

Ikzelf zet de achterkant van mijn hengel bij het scheppen op de grond draai mijn lijn zo ver mogelijk op daarvoor, en heb mijn schepnet meestal zo'n 1,5 meter van de kant in het water liggen.

Heb er al zoveel karpers mee uitgehaald en nog nooit is er bij mij iets gebroken.
      Zo moet het gewoon gaan lukken jviegen.

Groetjes Kevin.
      Beweegt je top, let dan op!!

Reageer

• jos
        Frequent aanwezig
        • 23-08-2003
        • 123

in elke tak van sport heb je wel iemand die in potjes roert laat ze links liggen en ga er niet op in.

die jongen vraagt welke lijn hij moet gebruiken, begin gerust met 28/100ste en naar mate je beter leert vissen, dus het feitelijke drillen neem dan steeds een lichtere lijn.

aanslaan en strakhouden dus duw gerust je top in t water dan is de weerstand merendeels ook minder.

Reageer

• warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1498
          • haacht

Ik zou niet dunner gaan dan 25/00. Het is misschien spannender maar moest de lijn breken blijft de vis wel met een haak in zen bek zitten. Misschien zelf een vast lood systeem er achter.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Swingtip
            Frequent aanwezig
            • 18-02-2004
            • 142

Een lijn op een juste hengel met eengoed afgestelde slip kan nooit kapot gaan. Mocht dit wel zo zijn heb je waarschijn een te lichte lijn voor je hengel. Heb je een te zware merk dat vanzelf. Als je slip niet goed is afgesteld en je hebt hem te strak staan tjsa dan breekt de lijn, te licht weg lijn. Een goede manier om dit af te stellen is toch vaak nog een hek of iets dergelijks. Je tuigt je hengel op zet je lijn vast aan het hek en kijk dan of je de lijn door je slip kan trekken. Hij moet zo alfgesteld zijn dan je de lijn net in beweging kan brengen met al je kracht. Dan breekt de lijn niet.
            P.s. Let wel op dat lijn, hengel en molen met een goede slip een geheel is de een dekt de ander vertrouw dus nooit op een
            Een vis drillen is als in het donker lopen, je voelt waar je heen gaat maar je weet het niet.

Reageer

Working...