oppervlaktevissen met hondebrokken

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RednajT

om de forummanager maar een plezier te doen en vervolgens weer 1 dezer dagen geband te worden...

hieronder een paar mogelijkheden zoals de fransen het graag doen ...op zijn frans dus...ik zelf zou toch het haakje proberen in het brokje te krijgen. De beste manier is dan ook de brokjes gewoon heel licht te bevochtigen zodat het wat zacht zodat haakje er makkelijk in verborgen kan worden...dit lukte altijd bij de FELIX brokken die ik vroeger gebruikte...ik kocht een paar weken geleden dus weer zo een pak en wist niet wat ik zag....allemaal verschillende kleuren en allerlei gekke vormen....felix is helemaal onbruikbaar geworden. Frolic moet je hebben die kun je bevochtigen en haakje in prikken

Frolic zijn nu dus de brokken hieronder een plaatje zoals de fransen vastmaken.....

Reageer

• Slafes
      Sportvisser
      • 31-01-2003
      • 844
      • Leuven

je kan ook met een rekkertje werken, en een brokje in 2 breken... Alleen is de vraag als je het brokje nat maakt, en de haak er in steekt, of het brokje tegen dan al wak genoeg is dat het de karper haakt...

Heb al meegemaakt dat als de brokjes iets ouder zijn, dat ze na een uur onder water nog steeds vrij hard zijn...

Je kan ze ook voorweken, maar dan loop je de kans dat ze te zacht zijn. Met een hair heb je dat probleem zo niet...
      http://www.wandelendetakken.be

Reageer

• RednajT

Persoonlijk zou ik nooit met een hair vissen als het drijvend is....ik ben altijd geneigd het haakje te verstoppen in het aas...maar ja andere vangen ermee ....het moet in principe geen probleem zijn , behalve in sterke dressuurwateren.

Bij het vliegvissen worden ook de grootste vissen met een vliegje gevangen waarbij het haakje ook gewoon zichtbaar is het moet gewoon de poten van het insectje voorstellen......

Reageer

Working...