wie helpt me op weg ??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Chasin'
    Newbie

    • 21-07-2006
    • 4
    • Zevenaar

    wie helpt me op weg ??

    Hoi allemaal..

    ik ben net overgestapt van witvis naar karper.

    ik heb al 2 goede hengels, landingsnet, onthaakmat, rodpot, beetmelders. een paraplu, een relaxste stoel, en klein materiaal zoals onderlijnen, tangen, extra haken enz.

    nu is mijn vraag..

    hebben jullie nog wat tips voor mij zo als een goed voertje, en aas en montage's voor onderlijnen enzow ??
  • Chasin'
    Newbie

    • 21-07-2006
    • 4
    • Zevenaar

    #2
    niet allemaal te gelijk ..

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Welja, je voert waar je mee vist dus dan heb je direct je aas ook.
      Er is op internet een wereld aan informatie te vinden.
      Ik zal je via een PB een aantal links geven waar je alle informatie kunt vinden.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • de bomber
        Harley davidson freak
        • 21-06-2006
        • 151
        • castricum

        #4
        chasin ik kan je aanraden wat duiven voer en mais en hennep te koken en dat met sap(water v/h koken) de plomp in gooien. daarna met je boilies in de buurt zitten. niet er boven op. maar in de buurt. Dit werkt bij toch iedere keer maar weer. vorig jaar een record aantal vissen in twee dgn met vismaat 32 karpers. probeer maar eens de ocean fresh boilies die zijn naar mijn mening toch de beste boilies die je kan vinden op de markt. nou vang ze en laat het ff weten of je vooruitgang boekt. mzzls de bomber
        mvg, de bomber

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #5
          Ik raad je dat niet aan om te doen, zomaar ergens iets in de plomp gooien heeft nog nooit tot succes geleid.
          Boilliemerken noemen heeft ook geen zin, ik kan je zo een tiental noemen die net zo goed/slecht zijn.
          Ik kan je ook een paar merken noemen die top zijn, alleen het top aan de boilies is waterkennis.
          Waar de vis niet komt of niet aast kun je doen wat je wilt.
          Op de juiste stek vangt een legoblokje nog.

          Voer waar je mee vist dat leidt het snelst tot succes.
          3 dagen voeren 4e dag vissen. 2 hengels 3 kilo boillies in deze periode per keer, ben je al gauw 10 kilo boillies kwijt per voer/vissessie.
          Voer je zuiniger met partikels erbij kom je op de helft.
          Die boilie die jij noemt kost minimaal 10 euro per kilo ( gaatje in je hoofd misschien? dat is 25 gulden per kilo)
          Dat zal de reden zijn dat je partikels gaat voeren.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • de bomber
            Harley davidson freak
            • 21-06-2006
            • 151
            • castricum

            #6
            douwe : het ligt inderdaad aan het type water maar of het nou 10 euro kost of niet dat intereseerd me geen h ik voer ook met de zelfde boilies. hobby= tijd en geld toch? ik heb hier mee sucses geboekt en ik wil dat andere er ook sucses hebben. De partikels die ik gebruik tja je gelooft het of niet maar het werkt op diep +- 1 tot 6 meter . als ik dieper dan dat vis gebruik ik meer boilies als lokvoer. Maar ook weet jij net zo goed als ik dat de meeste binnen wateren van nederland de bodem bezaaid liggen met boilies dus vandaar de partikels. De meeste mensen overvoeren een stek en vangen ho maar en daarna wordt het een rotzooi daar beneden. Dat is toch ook niet de bedoeling? De partikels worden gelukkig ook door de andere vissen versnapert en er blijft dan bijna niets meer over zodat andere mensen ook op mijn stek weer lekker kunnen gaan zitten vissen. Ik hoop dat ik voldoende uitleg heb gegeven groetjes de bomber
            mvg, de bomber

            Reageer

            • karperkoning
              Karpervisser!
              • 13-12-2005
              • 878
              • AELSE

              #7
              ik zouw ook gebruik maken van pellets.
              deze zijn niet zo door ruiken sterk en zijn na 24 uur tog weer weg omdat ze langzaam oplossen!ideaal om ermee bij te voeren,ik 'spod' ze altijd gemengt met duivenvoer en hennep.
              en over boilies:ik rol ze lekker zelf voor nog geen euro de kilo en ik vang er goed mee!!en ik kan ze net zo laten ruiken dan dat je ze in de winkel koopt.

              Ralph
              http://www.carpteamelsloo.tk

              http://www.hsv-juliana.tk

              Helemaal Karpervisser !!!
              Karp Fishing 4 live!

              De groeten
              Ralph

              Reageer

              • warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door de bomber
                Maar ook weet jij net zo goed als ik dat de meeste binnen wateren van nederland de bodem bezaaid liggen met boilies dus vandaar de partikels. De meeste mensen overvoeren een stek en vangen ho maar en daarna wordt het een rotzooi daar beneden. Dat is toch ook niet de bedoeling? De partikels worden gelukkig ook door de andere vissen versnapert en er blijft dan bijna niets meer over zodat andere mensen ook op mijn stek weer lekker kunnen gaan zitten vissen. Ik hoop dat ik voldoende uitleg heb gegeven groetjes de bomber
                Uw ocean freash bollen mss niet maar zelfgemaakte breken af als ze lange tijd int water liggen. Das zo'n beetje het probleem me ready-mades.
                @ karperkoning: ik zou wel is uw recept willen zien, ik probeer de mijn zelf zo goedkoop mogelijk te houden en kom zonder robin red en andere toevoegingen toch aan een 3 euro per kg.
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #9
                  Ik kan een boillie naar aarbei laten ruiken en naar vis laten smaken.
                  Of naar aardbei laten ruiken en naar sinasappel laten smaken.
                  Laat een karper nu niet kunnen ruiken maar des te beter kunnen proeven, dat is mooi meegenomen.
                  Hij kan met zijn vinnen proeven, maar goed dat een mens niet met zijn voeten kan ruiken.
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  • Tizzo
                    karpervisser
                    • 18-06-2006
                    • 77
                    • Winterswijk

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning
                    ik zouw ook gebruik maken van pellets.
                    Jupjup,

                    Ik ben er de laatste weken ook achtergekomen. PELLETS bijt hier als een gek. Gewoon pellets, als het maar iets in de trend van zalmbroed heeft/ruikt dan pakken de karpers hier het als gekken. Niet dat dat in alle wateren is, maargoed.

                    Tizzo
                    Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

                    Reageer

                    • karperkoning
                      Karpervisser!
                      • 13-12-2005
                      • 878
                      • AELSE

                      #11
                      Ik ben er de laatste weken ook achtergekomen. PELLETS bijt hier als een gek. Gewoon pellets, als het maar iets in de trend van zalmbroed heeft/ruikt dan pakken de karpers hier het als gekken.
                      ja je kan het natuurlijk ook als aas gebruiken
                      maar ook bij water waar je er niet mee kunt vissen werken ze nog goed om bij te voeren!zoals ik al zei,werkt het goed in samenwerking met duivenvoer....

                      Ralph
                      http://www.carpteamelsloo.tk

                      http://www.hsv-juliana.tk

                      Helemaal Karpervisser !!!
                      Karp Fishing 4 live!

                      De groeten
                      Ralph

                      Reageer

                      • Chasin'
                        Newbie

                        • 21-07-2006
                        • 4
                        • Zevenaar

                        #12
                        THX YAH ALL

                        nu snel printen en naar de winkel ....
                        en VISSEN maar ..

                        Reageer

                        Working...