betaalwater

Collapse
Deze discussie is gesloten
X
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

betaalwater

oke bij deze een nieuw topic:
    wat zijn de voordelen en nadelen van een betaalwater, en wat is er dan de aantrekkingskracht van ?
  • DarthCake
    Visser? Neh => Gamer :p
    • 29-03-2006
    • 129
    • Korbeek-Lo (Leuven)

En wat valt er onder betaalwater? Zijn dit ook vijvers zoals forelvijvers waar je enkel tegen betaling mag gaan vissen zelfs zonder enige vergunning? Of wat is betaalwater nu juist?
    Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush
    "I know the human being and fish can coexist peacefully."

Reageer

• janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

volgens mij is dat in onze regio niet interesant Ik heb al moeite om al het water af te vissen en dan ga ik meest al een keer of drie in de week, wij hebben hier zoveel water ,dus voor mij hoeft het niet
      Groeten van Jan de visser

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Ik blijf hier buiten deze discussie
        De reden hiervoor is dat ik niet verwacht dat de karpervisser die hier komt er iets zinnigs over kan zeggen.
        Wil je de mening weten op een forum waar de kennis wel aanwezig is kun je die simpel genoeg vinden, heeft iets met de karperwereld en nl te maken :-)
        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• karperkoning
          Karpervisser!
          • 13-12-2005
          • 878
          • AELSE

ok wie heeft er wel wat te zeggen?
          http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
          Karp Fishing 4 live!

De groeten
          Ralph

Reageer

• Ramon Ansing
            tsjah?
            • 27-06-2006
            • 760
            • Tolbert

sassenhein bijv is een betaalwater maar het is er leuk om te vissen en alle issen zijn eigenkweek en gezond mss een beetje overbezet maja voedsel genoeg dus k vind dit wel goed

Reageer

• Pieter Stam
              -
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

Ik heb ook geen enkele ervaring op dit soort wateren. Wel ben ik tégen dit soort wateren, puur en alleen al door de verhalen die her en der op het wereldwijde web verteld worden o.a. door mensen waarvan ik mag aannemen dat ze er wél heel veel ervaring mee hebben en/of heel veel van weten. Mijn mening is gebaseerd op wat deze mensen vertellen over dit soort wateren. En ik hoor te veel ellende over dit soort wateren om er nog positief over te denken. Belangrijkste tegenargumenten die steeds weer de kop op steken:
              1. Overbezette wateren, slecht vis- en waterbeheer.
              2. Aanwezigheid van -uit openbaar water- gejatte grote vis.

'Voordelen' zijn:
              1. Gemakkelijk (grote) vis vangen. Jammer dat dit voordeel (regelmatig) voort komt uit wanbeleid dan wel crimineel gedrag (zie nadelen).
              2. Veilig en makkelijk vissen. (geen diefstal, douche aanwezig enz.)

Quote Douwe
              De reden hiervoor is dat ik niet verwacht dat de karpervisser die hier komt er iets zinnigs over kan zeggen.
              Hier sluit ik me bij aan. Tot 'de karpervisser die hier komt' reken ik in deze ook mezelf. Ik kan nadelen en voordelen opnoemen, zoals ik stiekum ook al gedaan heb, terwijl ik zelf er eigenlijk ook te weinig van weet.

MVG,
              Pieter

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Pieter ik ken jou ook van dat andere forum, ik neem aan dat jij de discussies wel kent.
                Voor mij behoor jij dan ook niet tot de vissers die ik bedoel.

Ramarte, Sassenhein valt niet onder betaalwateren, ik zal niet verder over de plas uitwijden uit respect voor het huidige beheer.

Reageer

• spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

alle water is betaal water het 1 is alleen wat duurder dan het ander,en ih het buitenland zeker.
                  als je dan al zoveel moet gaan betalen ,zeg 50 euro om een dag in de ijsel te vissen dan piep je wel anders.
                  ik heb die tarieven wel eens gehoord voor vliegvissers in schotland.

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                    vis gek
                    • 06-06-2006
                    • 1231
                    • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                    Wil je de mening weten op een forum waar de kennis wel aanwezig is kun je die simpel genoeg vinden, heeft iets met de karperwereld en nl te maken :-)
                    Hoezo zou een karper visser op dit forum er niets over kunnen vertellen.Ik vis al jaren op karper en dus ook op betaalwateren in frankrijk.Ik zou er eindeloos over kunnen discuseren.Maar ieder heeft een eigen menining over dit soort wateren.Ik vis al een jaar of tien op een betaalwater in frankrijk en het was echt niet zo makkelijk om mijn vissen daar te vangen heb daar ook leer geld voor moeten betalen maar dat is in alle visserij.De laatste paar jaar boek ik veel succes op dit water en heb er op een andere site dan de karperwereld al menig verhaal over geschreven.Ik vis daar nog steeds met veel plezier.

Aangepast door Pieter:
                    A.u.b. geen provocerende smilies.
                    GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• Pieter Stam
                      -
                      • 11-10-2002
                      • 2882
                      • NL

Heren,

Bovenstaande berichten zijn verwijderd of aangepast. Dit omdat beledigingen en/of provocaties over-en-weer niet worden gewaardeerd en getolereerd. Helaas blijkt het hier vooralsnog niet mogelijk om op een normale, fatsoenlijke en beleefde manier te discussiëren over betaalwateren. Dit topic blijft nog (even) geopend zodat de betrokkenen of andere forumgebruikers, mochten zij dat nodig vinden, een inhoudelijke discussie kunnen voeren over het onderwerp 'betaalwateren'.

Berichten die off-topic zijn en / of een soortgelijk niveau hebben als de verwijderde reply's zullen direct weer verwijderd worden. En hieraan zullen (verregaande) consequenties verbonden zijn voor diegene(n) die het bericht heeft / hebben gepost!

MVG,
                      Pieter

Graag terug on-topic door inhoudelijk te reageren op:
                      wat zijn de voordelen en nadelen van een betaalwater, en wat is er dan de aantrekkingskracht van ?

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                        vis gek
                        • 06-06-2006
                        • 1231
                        • Brielle

Aangepast door Pieter:
                        A.u.b. geen provocerende smilies.[/quote]

nou deze smilie die je hier verwijderd hebt was echt niet provocerend naar mijn iedee maar ja als jij dat denkt is het goed maar het ging mij er om dat je harstikke leuk vis kan vangen op betaal wateren en het is niet alleen maar beschadigde of vieze vis over het algemeen is het een goede kwaliteit vis er op zwemt.
                        GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

Het overgrote deel van betaalwateren bezit een populatie die er op gekocht is.
                          Een groot deel van die gekochte vis bestaat uit afvangsten uit vidanges.
                          Het grootste deel aan echt zware vis is vis waar illegaal mee gezeuld is.
                          Het is niet voor niets dat in Frankrijk het in het bezit hebben van karper verboden is, ja ook in de bewaarzak!!!!!!!!!!!!!
                          Er worden steeds meer zware vissen gestolen van andere ook Nederlandse wateren en daar verkocht.
                          De KSN heeft geprobeert om de `goede` wateren er uit te halen, de rondgestuurde lijsten worden niet of nauwelijks teruggestuurd.
                          Wil jij op een put zitten vissen waar je zwaar voor moet betalen en de vissen die je vangt uit een ander water zijn weggestolen is dat jou eigen zaak.
                          De vissen worden geprostitueerd door beheerders en misbruikt door vissers?? die zo nodig met grote vissen moeten pronken.

Je kunt ***len wat je wilt maar ik vond jou poppetje wel degelijk gek aanstekend bedoeld en daar reageerde ik ook op.
                          Dat jij al tien jaar op die Walletjeswateren vist zegt helemaal niets over het beheer en ook helemaal niets over de vis die er zwemt.
                          Een karper gevangen op groot open water van 25 pond is meer waard dan die boilieho/er van 25 kilo van een betaalwater.
                          Noem anders het water eens wat volgens jou zo goed is.
                          Zo je ziet ben ik een fel tegenstander van dat soort wateren, er is vraag naar dus ook iemand die het aanbied, doen ze in een red light district ook.
                          Er zijn uiteraard ook goed beheerde wateren.
                          De ellende is dat er GROTE vis MOET zwemmen om de concurentie aan te gaan.

Dit is echt het laatste wat ik er over zeg.
                          Het is ook heel onverstandig om een topic te openen over BTW ik ken niet 1 discussie die normaal verloopt.
                          Er is namelijk niets tussen fel tegen en voor in.
                          Misschien dat deze regels de vissers tot nadenken stemt, de regels van de BTW visser zijn toch alleen maar lovend.

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

hé wat is er mis met hoerenbezoek

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                              vis gek
                              • 06-06-2006
                              • 1231
                              • Brielle

WALLETJES WATER HA HA HA HA HA HA HA Het wordt steeds mooier.Dit is pas aanstekend.Laat iedereen lekker doen wat hij zelf wilt of dat nou op een betaalwater is of niet (mister perfect) HAHAHAHAHAHA
                              GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

Working...