Boilie Recepten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #16
    Maikel, je zou je gedachten een andere kant op moeten laten gaan, een karper ruikt niet zo wij dat onder ruiken verstaan.

    Ik heb daar eens een artikel over geschreven, het is geen reclame voor een site maar meer om aan te geven wat ik bedoel.
    Ik denk dus dat het wel toegestaan is om een link te plaatsen.

    Lees dat artikel eens kritisch door, nogmaals je moet het echt niet zoeken in geurstoffen.

    De flavours hebben een groot nadeel, ze ruiken naar iets maar smaken naar het gebruikte oplosmiddel.
    Tester heeft gereageerd met een mededeling dat een karper blijkbaar geen voorkeur heeft voor bitter.
    Het oplosmiddel smaakt dus BITTER.
    Vaak maskeren ze dat met een zoetstof, er zijn echter wel aroma's te koop die ruiken en smaken naar datgene wat er op staat.
    Aardbeiaroma is een betere keuze dan aardbeiflavour, dat weet de commercie ook zodat je bij de grotere merken aroma,s koopt maar dat er flavour opstaat omdat dat ingeburgerd is in de visserij.

    Maar oke dit is een topic over recepten en we dwalen nu wel erg ver af.




    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • nijmegen
      Komt net kijken
      • 19-03-2006
      • 70
      • Nijmegen

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
      Uit de schaduw? lijkt mij een tekstfoutje.
      Koelbox is altijd beter.
      Anders in de schaduw in bv een bewaarzak ophangen in een boom.
      Heeft dat ding ook eens een goede functie.
      klopt ja het was in de schaduw..thx voor je reactie

      Reageer

      • de bomber
        Harley davidson freak
        • 21-06-2006
        • 151
        • castricum

        #18
        Maikel ik denk niet dat je iets fout gedaan hebt. Als je denkt dat je boilies niet sterk genoeg ruiken kan je natuurlijk altijd nog je aas boilie dippen in de scopex. Er bestaan speciale dips hier voor. persoonlijk doe ik het niet, maar het is mogelijk. Het haalt je aas boilie een beetje meer naar voren als hij op je voer plek ligt.(zegt men)
        greetz de bomber
        mvg, de bomber

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1498
          • haacht

          #19
          Ik lees daar 6 tot 8 minuten koken? Dat zou dus al maximum de helft mogen zijn. En het lijkt mss belachelijk maar als je nog nooit boilies gerold hebt en je moet alles manueel doen dan is het het gemakkelijkst om te beginnen met 1 eitje. Daar voeg je dan mix bij tot je een deegballetje hebt. Zo krijg je dat onder de knie, ik ben ook zo begonnen. Zo naar 3, 6 en 8 eitjes. (mijn kitchenaid kan er niet meer verwerken in 1 keer)
          En weeg je die dingen af? Ik bedoel pak je dan 8 eitjes en een kg mix want das ook gevaarlijk. Ik weet zelfs niet hoeveel eieren per kg mijn mix verbruikt. Ik pak er gewoon 8 en voeg daar mix toe tot ik deftig deeg heb. Na een jaar of 3 boilies rollen kan je dat al wel schatten
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #20
            Warhead er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
            Ik pak van mijn mix altijd 1 kilo en maak daar 8 eieren voor klaar.
            In die eieren doe ik de vloeibare bestanddelen en de nog toe te voegen kleine hoeveelheden bestanddelen bv Robin Red.
            Nooit meer eieren per keer, wat ik tekort kom aan vocht doe ik er water bij.
            Op die manier heb je altijd dezelfde hoeveelheid eistruif bij je deeg.
            Ik ga dan wel uit van een gemiddeld ei nr 2 die weegt ongeveer 60 gram dus zonder schaal 50 gram.
            8 maal 50 gram is 400 gram ei en ja ik weeg dat dus ook af anders heb je nog geen goede verhouding.
            Ook laat ik het deeg eerst een uurtje staan voor ik het verder verwerk het vocht kan dan goed in de droge bestanddelen trekken je krijgt daardoor een homogener deeg.
            Aangepast door Douwe; 25-02-2007, 14:33.
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • Maikel
              Frequent aanwezig
              • 27-10-2004
              • 140
              • Roosendaal

              #21
              Ik denk dat het inderdaad bij het koken iets of wat mis is gegaan.

              En dat daarom de geur ook ver te zoeken is.

              Maar ik heb nog 5.5kg droge mix over, dus die ga ik zeker goed doen, en ook niet in 1x verwerken want dat is gewoon teveel met een boiliespuit die na 2x knijpen kapot ging.

              Ik wil nu graag een boiliespuit op luchtdruk gaan aanschaffen.
              Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

              Reageer

              • Master
                Voerboer

                • 26-02-2007
                • 1148
                • Zoetermeer

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Maikel
                Hmm, het is niet helemaal zo lekker gegaan.

                Tevens zijn ze nu gekookt, 6-8 minuten maar het lijkt wel of de geur er nu helemaal vanaf is.

                Ik had voor 11kg ingredienten maar ik ben blij dat ik maar de helft heb aangemaakt.

                Volgende keer beter hoop ik
                Kijk eens of je aan poederflavour kan komen. Vloeibare treed te snel uit tijdens het koken en in de eerste paar uur van het vissen. Poederflavour ruik je nog wanneer je boilie een paar dagen in het water heeft gelegen. Is wel veel duurder.
                Theo de Kreij.
                www.natuurzorg.eu

                Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #23
                  Ik heb liever dat de smaakstoffen sneller uitlekken.
                  Wat heb je nu aan boilies die een paar dagen of 24 uur blijven liggen???
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  • Henso
                    Met enige kennis...
                    • 14-12-2002
                    • 499
                    • Hoogezand

                    #24
                    Moi Maikel,

                    Ik ben juist deze week weer begonnen met boellies draaien, ik gebruik lang niet in elke boellie flavour., dit hangt van de smaak af.
                    Wat ik wel eens gebruik is cacaopoeder of aardbeipudding poeder.
                    Ik had helaas vandaag een verkeerde bril op, inplaats van een pittige flavour gooide ik zoete flavour in de vismix, en dan ook nog maar liefst 25 ml.
                    Maar ik denk dat het niet erg is, als je zelf zoet en pittig door elkaar eet smaakt het ook lekker. b.v. kersen/kerrie taart.
                    En ik gebruik met vissen wel vaak een dip.

                    Groetjes Henk


                    KANJER KAMPIOEN 2013
                    2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

                    Reageer

                    • Master
                      Voerboer

                      • 26-02-2007
                      • 1148
                      • Zoetermeer

                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                      Ik heb liever dat de smaakstoffen sneller uitlekken.
                      Wat heb je nu aan boilies die een paar dagen of 24 uur blijven liggen???
                      Daar heb je een goed punt, maar er zijn ook vissers die vinden dat een boilie 48 uur moet stand houden op een stek. Om de rust te bewaren halen ze het liefst niet zo snel het aas binnen om te verversen vanwege die bonk lood er uit en dan er weer in. Overigens reageerde ik op het probleem dat na het koken er geen geur meer was waar te nemen. Ik weet dat poeder ook in mijn witvisvoer langer blijft werken dan een vloeibare toepassing. Die lost op in het water en werkt maar tijdelijk. Ik gebruik vooral bij een marathon de poedervariant.
                      Theo de Kreij.
                      www.natuurzorg.eu

                      Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                      Reageer

                      • nijmegen
                        Komt net kijken
                        • 19-03-2006
                        • 70
                        • Nijmegen

                        #26
                        ik heb afgelopen zondag met bollie's gevist en ik had ze zitten in zo'n bakje met een doorzichtige deksel..(bami bak) en toen had ik ze onder mijn jas gelegd zodat ze niet in de zon stonden maar toen wou ik er dus bollies uithalen en toen was mijn deksel helemaal beslagen..kan ik deze bollies nou nog gebruiken of kan ik ze beter weggooien? en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

                        alvast bedankt

                        gr danny

                        Reageer

                        • Maikel
                          Frequent aanwezig
                          • 27-10-2004
                          • 140
                          • Roosendaal

                          #27
                          Die aanslag is alleen vocht, als je boilies niet te hard zijn dan kan je ze nog gewoon gebruiken.

                          Heeft geen effect op de werking.

                          Het wil ook niet 100% zeker zeggen dat het van je boilies is, het kan ook gewoon de lucht (met vocht) in het bakje zijn wat is gaan verdampen.
                          Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                          Reageer

                          • Maikel
                            Frequent aanwezig
                            • 27-10-2004
                            • 140
                            • Roosendaal

                            #28
                            Ik heb dit weekend de 50/50 mix die ik had staan opgewerkt, tot vismeel boilies.

                            Deze keer heb ik dus geen flavour gebruikt.

                            Ik twijfelde wel heel erg of de mix wel goed zou zijn omdat er 10% melkpoeder bij in zat.

                            Het draaien is een stuk beter gegaan als de 1e keer.

                            Ik heb bij de mix toegevoegd, 25% haringsmeel en 5% bird food.

                            Ga deze volgende week gebruiken op een nieuw water, waarbij ik een week ga voorvoeren ( om de dag ongeveer 1kg met wat partikels)
                            Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                            Reageer

                            • karperkoning
                              Karpervisser!
                              • 13-12-2005
                              • 878
                              • AELSE

                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen
                              ik heb afgelopen zondag met bollie's gevist en ik had ze zitten in zo'n bakje met een doorzichtige deksel..(bami bak) en toen had ik ze onder mijn jas gelegd zodat ze niet in de zon stonden maar toen wou ik er dus bollies uithalen en toen was mijn deksel helemaal beslagen..kan ik deze bollies nou nog gebruiken of kan ik ze beter weggooien? en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

                              alvast bedankt

                              gr danny
                              je kan ze gerust nog gebruiken...ik leg ze in een zak in de koelkast en daarin komt ook condens in de zak...door dit vocht ruiken de boilies sterker...het is dus zeker niet slecht voor de boilies!!
                              http://www.carpteamelsloo.tk

                              http://www.hsv-juliana.tk

                              Helemaal Karpervisser !!!
                              Karp Fishing 4 live!

                              De groeten
                              Ralph

                              Reageer

                              Working...