Hoe kan ik goedkoop en zonder speciale dingen boilies maken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • de_neel
    Newbie

    • 21-06-2007
    • 38
    • breda

    #16
    zoek een kippenboer bij je in de buurt en vraag om afgekeurde eieren.
    voor boillies te maken zijn ze goed genoeg.

    heb het jaren gedaan en nooit geen problemen gehad,gebruikte in het begin vloeibaar eigeel wat ik kocht bij de plaatselijke broodfabriek.
    kost wel iets meer maar je bent van dat gekluts af.

    als basis gebruikte we griesmeel of een ander goed bindmiddel.
    daarin verwerkte we biggenmeel(opfokvoer voor varkens,bij sommige bb's te verkrijgen)
    aangevuld met flavour van de van melle(aardbei)
    koken tot ze gingen drijven,1 a 2 dagen uitharden in een goede luchtige bak(kijk uit voor vochtige ruimtes ivm schimmel) en in een droge omgeving.
    dan huppakee de vriezer in.
    zo draaiden we dan op een paar zaterdagen in januari en februari onder het genot van een pilske onze boillies voor een seizoen.
    for the rich there is therapy,for the rest there is fishing

    Reageer

    • yannik
      De kasteelvissers Viane

      • 27-07-2006
      • 694
      • Geraardsbergen

      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door de_neel
      zoek een kippenboer bij je in de buurt en vraag om afgekeurde eieren.
      voor boillies te maken zijn ze goed genoeg.

      heb het jaren gedaan en nooit geen problemen gehad,gebruikte in het begin vloeibaar eigeel wat ik kocht bij de plaatselijke broodfabriek.
      kost wel iets meer maar je bent van dat gekluts af.

      als basis gebruikte we griesmeel of een ander goed bindmiddel.
      daarin verwerkte we biggenmeel(opfokvoer voor varkens,bij sommige bb's te verkrijgen)
      aangevuld met flavour van de van melle(aardbei)
      koken tot ze gingen drijven,1 a 2 dagen uitharden in een goede luchtige bak(kijk uit voor vochtige ruimtes ivm schimmel) en in een droge omgeving.
      dan huppakee de vriezer in.
      zo draaiden we dan op een paar zaterdagen in januari en februari onder het genot van een pilske onze boillies voor een seizoen.
      En... al goed mee gevangen?
      Wie vist, die vangt!

      Reageer

      • de_neel
        Newbie

        • 21-06-2007
        • 38
        • breda

        #18
        destijds zeer goed mee gevangen.
        sessie gehad toen van vrijdag op zaterdag en samen 75 kg aan karper op het markkanaal ter hoogte van terheijden.
        grootste was toen 28,9 pond schub van 91 cm.

        in frankrijk ook goede restultaten gehaald,
        mijn maat is toen gegaan met zijn maat en hebben toen op lac du baron 3 30+ gevangen.
        helaas mag daar niet snachts gevist worden dus hebben ze sessie gemaakt van 1 uur voor zonsopgang tot 1 uur na zonsondergang.
        staat daar een huisje dat je kan huren via het visblad.
        ze hebben daar gevist aan de kant van het huisje schuin tegenover de camping(weet niet wat die camping doet)
        we zijn daar voor de 1e keer in april gegaan met zijn 3en maar toen was het water te koud,door omstandigheden kon ik de 2e keer niet mee.
        for the rich there is therapy,for the rest there is fishing

        Reageer

        • karper king
          Komt net kijken

          • 18-08-2006
          • 90
          • limburg,sittard

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Rick de visser
          Ik weet niet veel af van boilies zelf maken maar zijn er makkelijkere betere recepten
          groeten rdv
          rick, goed koop lukt niet als je iets goed wilt hebben meestal moet je wel wat duurder uitgeven ongeveer 20-15 euro zou wel lukken, so doe ik het dan het is niet het beste maar ook niet goed wat ik doe
          de kat pakt de hond en niet de hond de kat

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #20
            15 - 20 euro per??????????????????????
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1498
              • haacht

              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
              15 - 20 euro per??????????????????????
              Toen den deze 13 jaar oud was, was dat veel geld in ieder geval. Ik maak trouwens niks van die zin die daar staat...
              Soit, als ge een goedkope deftige bol wil zijn de freezers van proline aan te raden. 3 euro 50 voor 1 kg vislook, daar maak je ze zelf niet voor.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              Working...