zoek een kippenboer bij je in de buurt en vraag om afgekeurde eieren.
voor boillies te maken zijn ze goed genoeg.
heb het jaren gedaan en nooit geen problemen gehad,gebruikte in het begin vloeibaar eigeel wat ik kocht bij de plaatselijke broodfabriek.
kost wel iets meer maar je bent van dat gekluts af.
als basis gebruikte we griesmeel of een ander goed bindmiddel.
daarin verwerkte we biggenmeel(opfokvoer voor varkens,bij sommige bb's te verkrijgen)
aangevuld met flavour van de van melle(aardbei)
koken tot ze gingen drijven,1 a 2 dagen uitharden in een goede luchtige bak(kijk uit voor vochtige ruimtes ivm schimmel) en in een droge omgeving.
dan huppakee de vriezer in.
zo draaiden we dan op een paar zaterdagen in januari en februari onder het genot van een pilske onze boillies voor een seizoen.
voor boillies te maken zijn ze goed genoeg.
heb het jaren gedaan en nooit geen problemen gehad,gebruikte in het begin vloeibaar eigeel wat ik kocht bij de plaatselijke broodfabriek.
kost wel iets meer maar je bent van dat gekluts af.
als basis gebruikte we griesmeel of een ander goed bindmiddel.
daarin verwerkte we biggenmeel(opfokvoer voor varkens,bij sommige bb's te verkrijgen)
aangevuld met flavour van de van melle(aardbei)
koken tot ze gingen drijven,1 a 2 dagen uitharden in een goede luchtige bak(kijk uit voor vochtige ruimtes ivm schimmel) en in een droge omgeving.
dan huppakee de vriezer in.
zo draaiden we dan op een paar zaterdagen in januari en februari onder het genot van een pilske onze boillies voor een seizoen.







Reageer