Iemand nog gevist afgelopen dagen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    #16
    73 cm 12,7 kilo??
    heb je fotohij zal bijna vierkant zijn geweest dan

    ik had overigens niks gevangen...
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph

    Reageer

    • woody55
      Gone Fishin'.....

      • 08-06-2007
      • 38
      • Lanaken (B)

      #17
      Veel gesabbel, en ineens was mijn pen vertrokken

      Eergisterenavond nog op mijn vaste karperstekkie geweest. De pen danste constant op en neer maar echt doorgebeten werd er niet. Totdat ik verkaste, vlak onder het overkantje inwierp, zo'n 20-30 cm van de kant af.

      Na anderhalf minuutje verdween mijn pen schuin onder water, en zag ik dat mijn lijn zich strak trok. Hangen !

      Met een enorme kracht trok deze vis lijn door mijn slip. Mijn arme molentje gierde, en de rook kwam bij wijze van spreken van de spoel af. Het ging me veel te hard, en ook omdat de vis richting een in het water liggende boomstam vluchtte, regelde ik mijn slip bij. De vis, de groeiende weerstand voelend, draaide 180 graden, en spurtte weer volle patat richting de oever waar ik hem gehaakt had. Een forse boeggolf zei iets over de kracht van deze vis, en ik wist bijna zeker dat dit een flinke boerenkarper was.

      Met mijn pook hield ik spanning op de lijn, en stelde de slip een ietsiepietsie losser, en dat had ik dus niet moeten doen. Want de power die dit beest toen ontwikkelde heb ik nog nooit gevoeld. Wat een krachtpatser! Mijn vermoedens werden bevestigd op het moment dat de vis losschoot.

      Als een kruising tussen een jetski op full speed en een opduikende onderzeeer spoot de vis het water uit, en aan zijn slanke silhouet en de schubben herkende ik een pracht van een boerenkarper. Niet de grootste vis die ik ooit aan de haak heb gehad, maar ongetwijfeld wel de krachtigste. Hij was volledig los van het water, gelanceerd door zijn eigen kracht en het wegvallen van de weerstand van de lijn. Met een forse plons landde hij weer op het oppervlak en spurtte toen snel weg. Over gewicht en lengte van deze vis durf ik niet te speculeren, maar het was geen kleintje.

      Boerenkarpers heb ik hier al vaker gevangen, dus ik ken hun kracht, maar dit was sen-sa-tio-neel !

      Sprakeloos hield ik het voor gezien voor die dag, en pakte vol bewondering voor deze vechtjas mijn spulletjes bij elkaar. Positief is ook dat mijn materiaal het hield tegen deze Mike Tyson, alleen mijn haakje was uitgebogen. Misschien toch maar eens een maatje groter proberen.

      En bij gelegenheid krijg ik die rotzak nog wel, en anders zijn broer wel.
      Greetzz
      Woody55

      Reageer

      • The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5454
        • Feânwalden

        #18
        Vanochtend een Jipper van 600 gram
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

        ik knibbelje foar gjin ien

        The Frisian Viking

        Reageer

        • fnz
          Komt net kijken

          • 07-05-2007
          • 55
          • Brasschaat

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door woody55
          Eergisterenavond nog op mijn vaste karperstekkie geweest. De pen danste constant op en neer maar echt doorgebeten werd er niet. Totdat ik verkaste, vlak onder het overkantje inwierp, zo'n 20-30 cm van de kant af.

          Na anderhalf minuutje verdween mijn pen schuin onder water, en zag ik dat mijn lijn zich strak trok. Hangen !

          Met een enorme kracht trok deze vis lijn door mijn slip. Mijn arme molentje gierde, en de rook kwam bij wijze van spreken van de spoel af. Het ging me veel te hard, en ook omdat de vis richting een in het water liggende boomstam vluchtte, regelde ik mijn slip bij. De vis, de groeiende weerstand voelend, draaide 180 graden, en spurtte weer volle patat richting de oever waar ik hem gehaakt had. Een forse boeggolf zei iets over de kracht van deze vis, en ik wist bijna zeker dat dit een flinke boerenkarper was.

          Met mijn pook hield ik spanning op de lijn, en stelde de slip een ietsiepietsie losser, en dat had ik dus niet moeten doen. Want de power die dit beest toen ontwikkelde heb ik nog nooit gevoeld. Wat een krachtpatser! Mijn vermoedens werden bevestigd op het moment dat de vis losschoot.

          Als een kruising tussen een jetski op full speed en een opduikende onderzeeer spoot de vis het water uit, en aan zijn slanke silhouet en de schubben herkende ik een pracht van een boerenkarper. Niet de grootste vis die ik ooit aan de haak heb gehad, maar ongetwijfeld wel de krachtigste. Hij was volledig los van het water, gelanceerd door zijn eigen kracht en het wegvallen van de weerstand van de lijn. Met een forse plons landde hij weer op het oppervlak en spurtte toen snel weg. Over gewicht en lengte van deze vis durf ik niet te speculeren, maar het was geen kleintje.

          Boerenkarpers heb ik hier al vaker gevangen, dus ik ken hun kracht, maar dit was sen-sa-tio-neel !

          Sprakeloos hield ik het voor gezien voor die dag, en pakte vol bewondering voor deze vechtjas mijn spulletjes bij elkaar. Positief is ook dat mijn materiaal het hield tegen deze Mike Tyson, alleen mijn haakje was uitgebogen. Misschien toch maar eens een maatje groter proberen.

          En bij gelegenheid krijg ik die rotzak nog wel, en anders zijn broer wel.
          Echt een prachtpost!

          Reageer

          • karperkoning
            Karpervisser!
            • 13-12-2005
            • 878
            • AELSE

            #20
            zeker mooi!! en misschien eens nieuwe haakjes aanschaffen
            die niet uitbuigen bijvoorbeeld
            http://www.carpteamelsloo.tk

            http://www.hsv-juliana.tk

            Helemaal Karpervisser !!!
            Karp Fishing 4 live!

            De groeten
            Ralph

            Reageer

            • yannik
              De kasteelvissers Viane

              • 27-07-2006
              • 694
              • Geraardsbergen

              #21
              Als je niewe haakjes koopt... dan moet je niet persé grotere haakjes kopen. zorg er gewoon voor dat ze dikker van 'draad' zijn
              MVG. Yannik
              Wie vist, die vangt!

              Reageer

              • woody55
                Gone Fishin'.....

                • 08-06-2007
                • 38
                • Lanaken (B)

                #22
                Tja...

                Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning
                zeker mooi!! en misschien eens nieuwe haakjes aanschaffen
                die niet uitbuigen bijvoorbeeld
                Ach Champ; ik doe het voor de fucking fun of it. Ook als ik niet weet te landen kan ik veel pret hebben aan de waterkant, hoor.

                De haak in kwestie was een Gamakatsu, toch niet het eerste de beste merk; 't was meer om aan te geven met wat voor een powercarp ik hier te maken had, want over deze haken heb ik over het algemeen niet te klagen.

                Blijf ze deruit meppen, champ !!
                Greetzz
                Woody55

                Reageer

                • woody55
                  Gone Fishin'.....

                  • 08-06-2007
                  • 38
                  • Lanaken (B)

                  #23
                  Dank voor de tip Yannick. Ik hou jullie op de hoogte van mijn exploten !!
                  Greetzz
                  Woody55

                  Reageer

                  • sanderzwolle
                    vis held

                    • 03-06-2007
                    • 25
                    • zwolle

                    #24
                    Ik ga dit weekend 2 nachten op karper zondag zal ik laten weten of het wat geworden is !
                    groeten

                    Reageer

                    • karperkoning
                      Karpervisser!
                      • 13-12-2005
                      • 878
                      • AELSE

                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door woody55
                      Ach Champ; ik doe het voor de fucking fun of it. Ook als ik niet weet te landen kan ik veel pret hebben aan de waterkant, hoor.

                      De haak in kwestie was een Gamakatsu, toch niet het eerste de beste merk; 't was meer om aan te geven met wat voor een powercarp ik hier te maken had, want over deze haken heb ik over het algemeen niet te klagen.

                      Blijf ze deruit meppen, champ !!

                      whaha geweldige post..champ
                      jah tuurlijk doe je het voor de fun..maar het is natuurlijk wel leuker als je de vis op de kant pas egt goed kunt bewonderen en mss nog wel een mooie foto wil maken
                      Ik weet niet welke haakmaat je gebruikt...ma probeer eens korda whide gape's is wat meer voor de karpervisserij...die in een maatje 10 en je hebt geen last meer van uitbuigers

                      succes ermee...! en je hebt wel gelijk hoor het is voor de fucking fun
                      http://www.carpteamelsloo.tk

                      http://www.hsv-juliana.tk

                      Helemaal Karpervisser !!!
                      Karp Fishing 4 live!

                      De groeten
                      Ralph

                      Reageer

                      • karperkoning
                        Karpervisser!
                        • 13-12-2005
                        • 878
                        • AELSE

                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door sanderzwolle
                        Ik ga dit weekend 2 nachten op karper zondag zal ik laten weten of het wat geworden is !
                        groeten
                        ben benieuwd!! ik heb vanaf vandaag vakantie dus ik ga morgen een dagje... en dan het hele weekend examenfeesten en maandag begin ik 5 weken te werken... dus vissen is er voor mij dan effe niet bij..maja op het forum vermaak ik me ook

                        Succes!
                        http://www.carpteamelsloo.tk

                        http://www.hsv-juliana.tk

                        Helemaal Karpervisser !!!
                        Karp Fishing 4 live!

                        De groeten
                        Ralph

                        Reageer

                        • woody55
                          Gone Fishin'.....

                          • 08-06-2007
                          • 38
                          • Lanaken (B)

                          #27
                          Bedankt voor de tip!

                          @champ> Bedankt voor de tip, ik ga die haakjes zeker eens bekijken.

                          Vang ze !!
                          Greetzz
                          Woody55

                          Reageer

                          • Pieter Stam
                            -
                            • 11-10-2002
                            • 2882
                            • NL

                            #28
                            2x op rij al niks gevangen. Alleen twee plattes. Ga vanavond misschien nog wel effe op winde.

                            Reageer

                            • Sven2
                              Newbie

                              • 20-06-2007
                              • 5

                              #29
                              Vandaag nog wezen blinkeren in een sloot maar helaas niks gevangen,wel even me nieuwe draad een beetje ingegooid.vanavond een verjaardag dus morgen weer verder

                              Reageer

                              • woody55
                                Gone Fishin'.....

                                • 08-06-2007
                                • 38
                                • Lanaken (B)

                                #30
                                2 knolletjes

                                Afgelopen twee dagen 's avonds 2-3 uurtjes op mijn vaste stek geweest. Twee kleine boerenkarpertjes (elke dag 1) eruit gemept (ongeveer 40 cm). Op de pen. Ik vis met twee latten, een op de pen, de andere op de vlok.

                                Op de vlok willen ze niet zo best de laatste dagen. Het zijn ook geslepen rotzakken, hoor.

                                Die klojo's wachten totdat je gehaakte stukje brood week is, en slaan dan net zo lang met hun staart tot het loskomt. Slurp, slurp; weg stukkie brood. Alleen dat ze je vervolgens gaan uitlachen onbreekt er nog maar aan.

                                Mijn ervaring is trouwens dat zelf afgebakken ciabattabrood het beste op de haak blijft zitten. Nederlands of Belgisch stokbrood van bij de bakker is te week. Baguettes bakken is toch een kunst die alleen Franse bakkers echt goed verstaan. Ciabatta moet wel lekker knapperig afgebakken zijn; hoe knapperiger de korst, hoe langer het probleemloos aan de haak blijft zitten. Verder "naai" ik de broodkorst met de haak verschillende malen op verschillende plekken door de korst vast, en ik verstop de haak in het wit van het brood.

                                Om op afstand te kunnen vissen (lees: werpgewicht te krijgen) gebruik ik een transparante buldo. Zorg wel dat de lijn tussen haak en buldo een meter of 1,5-2 lang is, anders drijven buldo en brood te vaak naar elkaar toe. Vis je vlak onder de kant dan heb je uiteraard geen werpgewicht nodig en laat je de buldo weg.

                                Zet je de hengel in de steun, dan wel je slip volledig losdraaien. Het is zo'n ***lig gezicht als je zelf in de plomp achter je dure hengel aanmoet die door een sterke karper wordt meegezeuld.

                                En nu maar wachten tot de kringen op het water verschijnen in de buurt van je hompie, of - als je naar je pennetje kijkt - je smakgeluiden en geplons hoort in de buurt van je ciabatta. Je aandacht verdelen is nu de kunst.

                                Ik heb alleen één nachtmerrie, en gelukkig is me dit nog nooit overkomen; wat te doen als ik op allebei mijn hengels tegelijkertijd beet krijg van twee zware jongens. Ik ben bang dat dit het moment is waarop ik gevierendeeld ga worden.
                                Greetzz
                                Woody55

                                Reageer

                                Working...