3 karpers & heel veel voorn
Afgelopen weekend zaterdag wezen avond/nachtvissen en zondag overdag.
Samen met moeder de vrouw
, die zich momenteel tot een echt enthousiast viswijf aan het ontwikkelen is, lekker langs de waterkant geklooid. Met de pen uiteraard.
In het pikkedonker samen kijken naar de breekstaafjes; het enige licht in een verder volledig zwarte soep. En dan gaat er opeens eentje lopen. Prachtig.
Allerlei soorten aas mee, een paar verschillende montages, een koelbox vol lekkers
, en juh!!
Dat resulteerde - ondermeer - op zondagmiddag in de eerste karper die vrouwlief ooit gevangen heeft. Ik was op dat moment 30 meter verderop aan het peuteren.
Opeens hoorde ik een mij bekende en zo geliefde stem benepen
'help'
roepen, en zag haar met een kromme lat uit haar stoel springen. Ik heb mijn spullies laten vallen, een sprintje, en ik stond naast haar. Ondanks aandringen van mij om hem zelf te drillen, was ze bang hem te verspelen. Samen hebben we hem geland (boerenjongen, ong 45 cm), onthaakt en weer teruggezet. Toen ik terugkwam bij mijn eigen spul zag ik mijn toppie wippen; er hing een voorntje aan mijn lat te spartelen.
Mijn mop
vond het moment van aanslaan en de kracht van de vis die ze voelde geweldig. Die is ook gewonnen voor het vissen. Ik heb haar laten starten met een vaste stok van 5 m, lichte voornmontage, en peuteren maar. Zo doe je gegarandeerd suc6-ervaringen op, en nu zie ik dat ze al aardig gericht begint te werpen, en ook de waggler al goed weet te plaatsen. Ze begint ook al oog te krijgen voor waar vis zich zou kunnen ophouden. Echt leuk.
Zelf dit weekeinde 2 karpers weten te landen; verder onnoemelijk veel voorn en 1 zonnebaarsje op de maai. Alleen zeelt wil nog maar niet lukken.
Heerlijk relaxt visweekend geweest. Al had ik niks gevangen, dan nog had ik het goed gevonden. Genoten !
Afgelopen weekend zaterdag wezen avond/nachtvissen en zondag overdag.
Samen met moeder de vrouw
, die zich momenteel tot een echt enthousiast viswijf aan het ontwikkelen is, lekker langs de waterkant geklooid. Met de pen uiteraard. In het pikkedonker samen kijken naar de breekstaafjes; het enige licht in een verder volledig zwarte soep. En dan gaat er opeens eentje lopen. Prachtig.
Allerlei soorten aas mee, een paar verschillende montages, een koelbox vol lekkers
, en juh!!
Dat resulteerde - ondermeer - op zondagmiddag in de eerste karper die vrouwlief ooit gevangen heeft. Ik was op dat moment 30 meter verderop aan het peuteren.
Opeens hoorde ik een mij bekende en zo geliefde stem benepen
'help'
roepen, en zag haar met een kromme lat uit haar stoel springen. Ik heb mijn spullies laten vallen, een sprintje, en ik stond naast haar. Ondanks aandringen van mij om hem zelf te drillen, was ze bang hem te verspelen. Samen hebben we hem geland (boerenjongen, ong 45 cm), onthaakt en weer teruggezet. Toen ik terugkwam bij mijn eigen spul zag ik mijn toppie wippen; er hing een voorntje aan mijn lat te spartelen. Mijn mop
vond het moment van aanslaan en de kracht van de vis die ze voelde geweldig. Die is ook gewonnen voor het vissen. Ik heb haar laten starten met een vaste stok van 5 m, lichte voornmontage, en peuteren maar. Zo doe je gegarandeerd suc6-ervaringen op, en nu zie ik dat ze al aardig gericht begint te werpen, en ook de waggler al goed weet te plaatsen. Ze begint ook al oog te krijgen voor waar vis zich zou kunnen ophouden. Echt leuk.Zelf dit weekeinde 2 karpers weten te landen; verder onnoemelijk veel voorn en 1 zonnebaarsje op de maai. Alleen zeelt wil nog maar niet lukken.
Heerlijk relaxt visweekend geweest. Al had ik niks gevangen, dan nog had ik het goed gevonden. Genoten !

. Daar was ik dus al een beetje zat van, dus legde mijn vaste stok even weg. Na een kwartiertje wachten ofzo, ging mijn pieper af (telkens kleine piepjes). Ik wachte even maar de pieper ging ietjes sneller en ik zag de swinger erg bewegen. Hij zwom dus naar mij toe. Ik haal hem dus op. Aan het begin ging het een beetje moeilijk, maar hij bleef geloof ik naar mij toe zwemmen, want het ophalen ging mij veels te gemakkelijk. Ik denk *shit*, ik had langer moeten wachten. Maarrr toen wees ik met de top van mijn hengel naar boven, om te kijken wat mijn lijn deed: eerst was het even stil, maar toen ging mijn lijn er een beetje vandoor. Er zat dus wel een aan. Ik zag hem een beetje boven water komen en zag niet echt een grote vis. Mijn broer deed de schepnet eronder, we dachten namelijk dat het een kleine schubkarper was. Maarrr toen de vis uit het water was, zagen we in een keer dat het een brasem was
. Dit had ik eigenlijk niet verwacht, want ik viste namelijk met boillies (aardbei). en had er geen ander voer aan, zoals maïs afzo!
.
Ik dus helemaal pissed, maar omdat ik alles al had opgezet gewoon maar met feederhengels gezeten. Op mijn Match hengel een karper onderlijntje gezet, 3 aanbeeten gehad door de nacht meer niks.
Reageer