Iemand nog gevist afgelopen dagen?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • woody55
    Gone Fishin'.....

• 08-06-2007
    • 38
    • Lanaken (B)

3 karpers & heel veel voorn

Afgelopen weekend zaterdag wezen avond/nachtvissen en zondag overdag.

Samen met moeder de vrouw, die zich momenteel tot een echt enthousiast viswijf aan het ontwikkelen is, lekker langs de waterkant geklooid. Met de pen uiteraard.

In het pikkedonker samen kijken naar de breekstaafjes; het enige licht in een verder volledig zwarte soep. En dan gaat er opeens eentje lopen. Prachtig.

Allerlei soorten aas mee, een paar verschillende montages, een koelbox vol lekkers , en juh!!

Dat resulteerde - ondermeer - op zondagmiddag in de eerste karper die vrouwlief ooit gevangen heeft. Ik was op dat moment 30 meter verderop aan het peuteren.

Opeens hoorde ik een mij bekende en zo geliefde stem benepen 'help' roepen, en zag haar met een kromme lat uit haar stoel springen. Ik heb mijn spullies laten vallen, een sprintje, en ik stond naast haar. Ondanks aandringen van mij om hem zelf te drillen, was ze bang hem te verspelen. Samen hebben we hem geland (boerenjongen, ong 45 cm), onthaakt en weer teruggezet. Toen ik terugkwam bij mijn eigen spul zag ik mijn toppie wippen; er hing een voorntje aan mijn lat te spartelen.

Mijn mop vond het moment van aanslaan en de kracht van de vis die ze voelde geweldig. Die is ook gewonnen voor het vissen. Ik heb haar laten starten met een vaste stok van 5 m, lichte voornmontage, en peuteren maar. Zo doe je gegarandeerd suc6-ervaringen op, en nu zie ik dat ze al aardig gericht begint te werpen, en ook de waggler al goed weet te plaatsen. Ze begint ook al oog te krijgen voor waar vis zich zou kunnen ophouden. Echt leuk.

Zelf dit weekeinde 2 karpers weten te landen; verder onnoemelijk veel voorn en 1 zonnebaarsje op de maai. Alleen zeelt wil nog maar niet lukken.

Heerlijk relaxt visweekend geweest. Al had ik niks gevangen, dan nog had ik het goed gevonden. Genoten !
    Aangepast door woody55; 17-07-2007, 10:56.
    Greetzz
    Woody55

Reageer

• Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

Leuk woody

Vanochtend nog 1tje van een pond of 10 op de korst. Leuk hoor.

Reageer

• karperkoning
        Karpervisser!
        • 13-12-2005
        • 878
        • AELSE

ik weet niet wat het was maar had gister in 1 halfuurtje tijd 5 zeelten agter elkaar gevangen...met de karperhengels..
        rechter hengel lag onder een boompje met een pellit!!! ik had beet en zag de zeelt...scheppen terug water in pellit eraan en weer vissen 2 minuten later weer een zeelt!!!
        na 1 uur had ik er dus 5 agter elkaar op de pellit nog ook

Dus ik heb het makkelijker dan anderen begrijp ik
        http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
        Karp Fishing 4 live!

De groeten
        Ralph

Reageer

• Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning
          Dus ik heb het makkelijker dan anderen begrijp ik
          Nee hoor, want ik had er maandag ook 5 . Zeelten he...

Reageer

• FRotterdam
            Newbie

• 05-07-2007
            • 3
            • Rotterdam

Vandaag ook effe gevist. 5 karpers totaal 2 van 80cm(spiegel Karper) en 3 kleintjes van 50 cm(Schubkarper) en nog 1tje verspeelt voor het net

Reageer

• woody55
              Gone Fishin'.....

• 08-06-2007
              • 38
              • Lanaken (B)

lauwloene vanavond

Wat de karper betreft dan; die zat muurvast vanavond (21/7).

Ook elders ?

Wel voorn (beet ook matig en twijfelend), baars en de grootste zonnebaars die ik ooit gevangen heb.(12 cm)

Wat een mooie vissies zijn dat toch !; alle kleuren van de regenboog zitten er in. Ik ben altijd bang dat ze de haak te diep nemen. Ze weten van slikken.

Als dat onverhoopt toch zo is, knip ik direct door in plaats van met een hakensteker in hun darmkanaal te gaan zitten hobbyen. De kansen dat de vis gezond overleeft als de haak er uit zweert zijn groter dan zijn overlevingskansen als zijn darmkanaal door mijn of uw chirurgische exploten er half uitliggen.

Verder weinig actie op me watertje vandaag.

Laterz
              Greetzz
              Woody55

Reageer

• Tizzo
                karpervisser
                • 18-06-2006
                • 77
                • Winterswijk

Vandaag paar uurtjes gevist. Heb het weer eens een keer geprobeert simpel met mais en de dobber. De bedoeling was dat ik een aantal karpers zou vangen, maar ik had veel zeelt op de stek. In totaal 7 zeelten (17, 17, 21, 22, 30, 35, 47 in centimeters). Dus wel aardig. Tussendoor nog 2 brasems die meteen teruggaan. En als laatste vis toch nog een mooie spiegel gevangen van 78cm en een gewicht van 21 pond. Dus al met al een leuk dagje gehad.

Tizzo
                Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

Reageer

• woody55
                  Gone Fishin'.....

• 08-06-2007
                  • 38
                  • Lanaken (B)

Hit 'm hard Tizzo!

Mooie vangst; gefeliciteerd !

Echt mooie vissen, zo te horen.

Ik heb het de laatste tijd niet makkelijk, maar kom toch wel aan mijn trekken aan de oever, met name door kleiner grut. Maar met name de karper laat het de laatste dagen op mijn stek afweten. En dat ligt aan mij, want de karper zit er wel degelijk. Ik ook, maar meer voor de kat zijn viool,...dus...

Ik ga me naast mijn aandacht voor het aas ook wat meer op mijn montage - waar ik tot voor 2 weken terug tot tevredenheid mee heb gehengeld -, en op mijn dobber richten.

Momenteel werk ik vanwege mijn slechter wordende ogen met een heel duidelijk zichtbare waggler die omdat hij vrij zwaar is (9bb) ook vrij log aanbeten doorgeeft. Vroeger kon ik makkelijjker met lichtere pennen op afstand vissen, maar ik zie ze simpelweg niet meer goed. Ik ben dus van plan met een veel lichtere pen, en dichter bij te gaan vissen.

Ik zal ook - zoals Pieter terecht zei - secuurder moeten gaan vissen. De gretige aanbeten van in de lente zijn over.

Wat betreft de zeelt; ik denk momenteel dat die niet op mijn stek aanwezig is. Ik hoop binnenkort te kunnen berichten dat ik mij gruwelijk vergist heb.

Kortom, werk aan de winkel. Ik heb er in ieder geval nog steeds heel veel schik in, en mochten er dingen (lees: vangsten) te melden zijn, dan doe ik dat.
                  Greetzz
                  Woody55

Reageer

• nijmegen
                    Komt net kijken
                    • 19-03-2006
                    • 70
                    • Nijmegen

afgelopen zaterdag op kaper gevist
                    2 karpers gevangen de eerste was 10 pond en de tweede
                    was 25 pond en 81cm echt een super vis voor mij

Reageer

• koopman
                      sd

• 27-06-2007
                      • 126
                      • fvgdfg

Ik heb vandaag nog gevist op karper en ondertussen even met de vaste stok op witvis. We zijn op die plek nog nooit geweest, maar men zegt dat er grote in zitten en dat zelf ook hebben gezien. We wouden daarom ook een lange tijd daarzo zitten. We kwamen daar aan om 20 voor negen ongeveer en om 9 uur zat al het spul in het water. Met de vaste stok had in ondertussen twee van die kleine voorntjes gevangen. Ik had namelijk de hele tijd beet (kleine tikjes zeg maar), maar ze beten maar niet door. Daar was ik dus al een beetje zat van, dus legde mijn vaste stok even weg. Na een kwartiertje wachten ofzo, ging mijn pieper af (telkens kleine piepjes). Ik wachte even maar de pieper ging ietjes sneller en ik zag de swinger erg bewegen. Hij zwom dus naar mij toe. Ik haal hem dus op. Aan het begin ging het een beetje moeilijk, maar hij bleef geloof ik naar mij toe zwemmen, want het ophalen ging mij veels te gemakkelijk. Ik denk *shit*, ik had langer moeten wachten. Maarrr toen wees ik met de top van mijn hengel naar boven, om te kijken wat mijn lijn deed: eerst was het even stil, maar toen ging mijn lijn er een beetje vandoor. Er zat dus wel een aan. Ik zag hem een beetje boven water komen en zag niet echt een grote vis. Mijn broer deed de schepnet eronder, we dachten namelijk dat het een kleine schubkarper was. Maarrr toen de vis uit het water was, zagen we in een keer dat het een brasem was. Dit had ik eigenlijk niet verwacht, want ik viste namelijk met boillies (aardbei). en had er geen ander voer aan, zoals maïs afzo!
                      Het was wel een grote brasem, dus aan de ene kant yess: een grote brasemn, maar aan de andere kant shit: want je hoopt natuurlijk op een karper.
                      Even op de foto ermee, wegen, meten en weer terug zetten. Hij woog 2 kilo (4 pond) en was 57 cm. Dat was dus wel even mooi, maar de vangst viel verder tegen, want we hebben namelijk in totaal 7 uur gezeten. En in totaal 1 brasem, 1 blei en 4 voorntjes gevangen, terwijl de bedoeling was om op karper te gaan.

Reageer

• karperkoning
                        Karpervisser!
                        • 13-12-2005
                        • 878
                        • AELSE

Brasem is een zoetekouw...die vang je zeker op aardbeien boilies
                        maja waar vang je ze niet op...ik heb ze nog op een 28mm pellet gevangen,hoe de haak in die bek kon zitten snap ik nog niet want de pellet was groter dan zn mond

Karp Fishing 4 live!

De groeten
                        Ralph

Reageer

• Pieter Stam
                          -
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

Net zolang tegen die pellet aan stoten tot de haak een keertje vastprikt. Ik had afgelopen week nog een voorntje van een centimeter of 12 keurig in de bek gehaakt op een Frolic. Zelfde verhaal...

MVG,
                          Pieter

Reageer

• koopman
                            sd

• 27-06-2007
                            • 126
                            • fvgdfg

daar zit wel wat in, maar je verwacht het niet echt

Reageer

• Machinehead
                              Zeelt en Karper visser

• 07-07-2007
                              • 146
                              • Houten

Nachtmerrie ipv Nachtvissen

Ik heb afgelopen nacht gevist, en het was werkelijk een groot drama...
                              Het begon al niet goed omdat mijn boillie naalt uit mijn viskoffer was. De boxjes voor de mp3 speler gingen kapot.
                              Daarna dat we werden gecontroleerd en mijn vriend zijn vispas was kwijt.
                              En toen het ergste bij de eerste inworp van mijn karper hengel brak hij door Ik dus helemaal pissed, maar omdat ik alles al had opgezet gewoon maar met feederhengels gezeten. Op mijn Match hengel een karper onderlijntje gezet, 3 aanbeeten gehad door de nacht meer niks.

Heeft iemand wel eens eerder zoiets gehad? dat de henel breekt met inwerpen.

het gaat om een X2 Tribute hengel van 50 euro

Reageer

• karperkoning
                                Karpervisser!
                                • 13-12-2005
                                • 878
                                • AELSE

nog nooit gehad...ik ken die hengel niet maar ik kan me niet voorstellen dat een karperhengel zomaar breekt bij de inworp...

Karp Fishing 4 live!

De groeten
                                Ralph

Reageer

Working...