Meer van Annecy

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mwaber
    Newbie

• 17-06-2007
    • 5

Meer van Annecy

Wie heeft in het meer van het annecy gevist? iemand tips?
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5454
    • Feânwalden

Het is mij daar te druk
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• woody55
      Gone Fishin'.....

• 08-06-2007
      • 38
      • Lanaken (B)

Hoe de localo's vissen.

Zelf heb ik niet op het meer van Annecy gevist. Wel was ik getuige van de jacht door localo's op vis. Ze verticaalden vanuit bootjes, waarin ze rond 4-5 uur 's morgen uitvoeren, zo'n 100-150 meter uit de oever. En dan lieten ze toppies drie keer snel achter elkaar tikken, en dan een pauze van een sec. of 8-10. Ze zaten dus achter roofvis aan. Maar idd, het meer van Annecy is een vrij drukke aangelegenheid.
      Ik het wel gevist op het - veel kleinere - Lac de Virieu, meer in de richting van Belley. Daar was het goed karpervissen (op de vlok), er zit ook zeelt, baars, voorn, black bass (uitgezet), snoek en forel ('s zomers alleen in het midden van het meer; ze zoeken in de diepte de koelte op).
      Tot grote vreugde van het vrouwelijk deel der badgasten zitten er ook waterslangen, die zich slingerend over het wateroppervlak bewegen. Het gekrijs gaf aan wanneer er weer een slangetje aan het zwemmen was.
      De baas van de camping daar is kampioen vliegvissen van het plaatselijke departement, en weet probleemloos 30 meter vliegenlijn in de lucht te houden, als een streep zo strak. Alleen al daar naar te kijken was de vacantie waard. Suc6 verder!
      Greetzz
      Woody55

Reageer

• woody55
        Gone Fishin'.....

• 08-06-2007
        • 38
        • Lanaken (B)

Greetzz
        Woody55

Reageer

• mwaber
          Newbie

• 17-06-2007
          • 5

zijn die foto's van een ander meer?

Reageer

• woody55
            Gone Fishin'.....

• 08-06-2007
            • 38
            • Lanaken (B)

Ja, Lac de Virieu

Ja; ze zijn gemaakt op het Lac de Virieu, niet ver van Belley op zo'n 80 km van Annecy. Een echte viscamping. Een aanrader; het meer is niet al te groot en er is goed te vangen. Ook zwemmen is er ok, dus de rest van de familie komt ook aan zijn trekken. Wij wilden met onze familie verleden jaar aanvankelijk ook naar het meer van Annecy, maar zijn na 1 dag omzwervingen hier terecht gekomen. Daar heb ik geen spijt van gehad.
            Greetzz
            Woody55

Reageer

• Steven Scherphof
              Karpervisser

• 26-04-2007
              • 26
              • Rijssen

Als ik jou was zou ik toch een keer een wat groter schepnet kopen en een onthaakmaat

groeten steven

Reageer

• woody55
                Gone Fishin'.....

• 08-06-2007
                • 38
                • Lanaken (B)

Je hebt gelijk, Steven

Toen ik deze jongen aan de haak heb geslagen heb ik mij moeten redden met wat omstanders mij aanreikten. Zo zie je maar weer - en daar heb je volledig gelijk in - dat je goed voorbereid moet zijn. Dezelfde middag nog mocht ik mij de trotse eigenaar noemen van een fatsoenlijk schepnet en een onthaakmat. Maar Steven, deze prachtige vis van 94 cm is onthaakt op zacht mos, nat gehouden, en na het nemen van deze foto's voorzichtig teruggezet, zoals dat hoort. Hij zwom ook direct weer weg. Ik zet sowieso alles direct terug - op forel en zalm na - en alleen als het de moeite waard is neem ik ff snel een foto. Maar, al doende leert men.

De lokale bevolking in Frankrijk daarentegen gaat over het algemeen zeer ruw met gevangen vis om. De Fransozen waren uberhaupt verbaasd dat wij onze vissen terugzetten. Die stonden bij wijze van spreken al in het kookboek te bladeren.
                Greetzz
                Woody55

Reageer

• Roy Sch
                  Newbie

• 08-01-2012
                  • 43
                  • Elsloo

Voor diegene die er over denken de hengel mee te nemen naar het meer van annecy volgende info
                  Hier wordt bijna alleen op roofvis(baars,snoek en snoekbaars) gevist
                  water is tot 3mtr kraakhelder
                  beste hotspots vanaf de kant zijn de plaatsen waar de kleine vissersbootjes liggen en je vanaf de steiger kunt vissen, er zijn hier zeer veel van
                  witvis bijna nergens gezien behalve in de stad annecy maar daar mag niet gevist worden.
                  De meeste fransen vissen vanuit de boot.
                  Heb zelf niet gevist maar wel goed mijn ogen de kost gegeven in deze schitterende omgeving
                  mvg
                  Roy

Reageer

Working...