Soort aas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ,,Bas,,!
    Newbie

    • 21-01-2008
    • 37
    • /

    Soort aas

    Hallo heb ik heb nog niet zo vaak op karper gevist maar gebruikt er hier iemand ander aas dan boilies bijvoorbeeld mais, brood(korst), of tijgernoten ofzo en zoja dan hoor ik het graag!!
    en als er iemand tips heeft zou ik dan heel fijn vinden

    Bas
    Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist
  • Rutger
    Kurk op karper
    • 10-04-2005
    • 188
    • Ossendrecht

    #2
    Heb het allemaal wel geprobeerd maar probeer even een iets specifiekere vraag te stellen misschien. Dat antwoord ook wat concreter

    Groeten
    Rudi
    Het is vlees noch vis..

    http://robmeijermodelbouw.nl

    Reageer

    • ,,Bas,,!
      Newbie

      • 21-01-2008
      • 37
      • /

      #3
      ik bedoel wat voor soort aas jullie hier wel eens gebruiken met karperen bijvoorbeeld brood(korst) of mais of wat je dan maar aan de haak hangt

      dat wil ik gewoon weten
      Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist

      Reageer

      • ,,Bas,,!
        Newbie

        • 21-01-2008
        • 37
        • /

        #4
        bijvoorbeeld waar jij wel eens mee vist of hebt gevist op karper
        Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist

        Reageer

        • Rutger
          Kurk op karper
          • 10-04-2005
          • 188
          • Ossendrecht

          #5
          O zo, oke naja ik heb ondanks alle moderne aassoorten toch het meeste gevangen op maïs, simpel goedkoop en aantrekkelijk. Het is echt pas sinds een jaar of 2 geleden dat ik boillies ben gaan gebruiken. desondanks zijn er veel wateren in de buurt waar de karpers de bollen al kennen. Daarom ben ik naast boillies ook me steeds meer gaan verdiepen in het particles vissen als met duivenvoer en tijgernoten. Erg dressuurdoorbrekend, en ook in de wintermaanden erg aantrekkelijk. Als ik ik met een pennetje vis gebruik ik meestal een vlok of een korst inderdaad, net op het oppervlak of er net onder. Vind ik overigens nog steeds 1 van de mooiste manieren van karperen. Ik doe ook vaak gewoon met maïs op een pennetje vissen. Duivenvoer gebruik ik meer als grondvoer zeg maar, af en toe wil ik wel eens wat van die onderdelen op mn hair schuiven tezamen met een tijgernoot.

          Ja, dat was het zowel een beetje voor nu denk ik.

          Laters
          Rudi
          Het is vlees noch vis..

          http://robmeijermodelbouw.nl

          Reageer

          • electra
            Joeri

            • 27-11-2007
            • 99
            • boutersem

            #6
            maïs, tijgernoten, kikkererwten, lunchworst, kaas, brood, deeg, salami (bifi worstjes), aardappelen, ... je kan met erg veel op karper vissen, en op deze manier kan je de dressuur toch doorbreken. Het is trouwens veel goedkoperen je kan het bijna allemaal een gewenste flavour geven.

            Reageer

            • ,,Bas,,!
              Newbie

              • 21-01-2008
              • 37
              • /

              #7
              oke heel erg bedankt, daar kan ik wat mee
              Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Dressuur hoef je niet te doorbreken dressuur bestaat alleen tussen de oren van de visser, dat is een zwak punt je moet het dus wel doorbreken.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • electra
                  Joeri

                  • 27-11-2007
                  • 99
                  • boutersem

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                  Dressuur hoef je niet te doorbreken dressuur bestaat alleen tussen de oren van de visser, dat is een zwak punt je moet het dus wel doorbreken.
                  dressuur bestaat niet? Ik vrees van wel. Karpervissers ervaren het steeds meer. Voorvoeren gebeurt niet meer met de emmer maar met de kruiwagen. Vissen kennen heus die bollen wel na een tijdje.

                  Reageer

                  • antoinette
                    Specimen Hunter
                    • 13-11-2005
                    • 1926
                    • oudenhoorn

                    #10
                    Al eens naar een korda-dvd gekeken? Daar aten de karpers alles op incluis de boillies maar lieten de boilie met haak links liggen, ze roken eraan en aten alles rond die boilie op.

                    Reageer

                    • warhead
                      Specimen Hunter
                      • 27-09-2003
                      • 1498
                      • haacht

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                      Dressuur hoef je niet te doorbreken dressuur bestaat alleen tussen de oren van de visser, dat is een zwak punt je moet het dus wel doorbreken.
                      Niet weer de negatieve conditioneringspreek aub... Ik weet ook dat dressuur iets anders betekent maar zo zijn er zoveel dingen die niet kloppen. Het ww blanken bestaat niet eens.
                      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                      Reageer

                      • Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

                        #12
                        Warhead helaas voor jou doe ik niets met die preek van jou dat zou je toch zo langzamerhand moeten weten .
                        De dressuur zit tussen de oren en ik zal het te pas en te onpas blijven roepen.

                        Als je een werkwoord zoekt in een andere taal, in dit geval het Engels, zul je het toch in die taal moeten gaan zoeken.
                        Misschien kom je dan tot de ontdekking dat het wel eens een werkwoord zou kunnen zijn, weet ik veel.
                        Vissen is een hobby geen religie!

                        Reageer

                        • Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

                          #13
                          Antwoord op de andere reacties; het juiste woord is positieve of negatieve CONDITIONERING, dressuur is iets totaal anders.
                          En ruiken kunnen ze ook niet, tenminste niet wat wij onder ruiken verstaan.
                          Vissen is een hobby geen religie!

                          Reageer

                          • warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1498
                            • haacht

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                            Antwoord op de andere reacties; het juiste woord is positieve of negatieve CONDITIONERING,
                            Wat dus bij 99,9 % van de karpervissers gekend is als dressuur. Der is trouwens in een taal niks mis met wat betekenisverruiming.
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                            Reageer

                            • antoinette
                              Specimen Hunter
                              • 13-11-2005
                              • 1926
                              • oudenhoorn

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door warhead
                              Wat dus bij 99,9 % van de karpervissers gekend is als dressuur. Der is trouwens in een taal niks mis met wat betekenisverruiming.
                              Zo komen er ook jaarlijks hele nieuwe woordenboeken uit met nieuwe woorden die dat jaar zijn "ontdekt"

                              Al gaan we wel heel errug offtopic (ook een woord wat officieel niet bestaat)

                              Reageer

                              Working...