hoog afsteunen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • electra
    Joeri

    • 27-11-2007
    • 99
    • boutersem

    hoog afsteunen

    ik zie dat mensen regelmatig hun hengels hoog afsteunen. Waarom is dit? (behalve obstakels zoals cassien of wierbedden.)
  • Cor Jagt
    Sportvisser
    • 02-03-2003
    • 600
    • Emmen

    #2
    Ik denk dat je bedoelt dat de hengel rechtop staat als je dat bedoelt is de reden vaak heel simpel
    Namelijk hoe minder lijn in het water hoe minder stroomdruk.
    Dus hoe hoger je top des te meer lijn uit het water.
    Als je iets anders bedoelt lees ik het hier wel.
    Een visgroet "Opa" Cor Jagt

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Het staat bij karpervissen dus ik neem aan dat het de zgn. scutopstelling is.
      Zodra het geen functionele zin heeft, bv overbruggen van een wierveld o.i.d. voegt het niets toe en is het meer een modeverschijnsel.
      Vooral bij karpervissen is de lage, top naar beneden vaak veel beter en geeft veel beter een beetregistratie.
      De feeder- pickervisser zal daar anders over denken maar daar heeft het wel de functie zoals Cor terecht aangeeft, maar daar komt de beetregistratie dan ook door op de toppen.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • Cor Jagt
        Sportvisser
        • 02-03-2003
        • 600
        • Emmen

        #4
        Helemaal gelijk Douwe
        Had in de hitte van het typen even gemist dat het om karpervissen gaat.
        Een visgroet "Opa" Cor Jagt

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #5
          We worden ouder Cor dan mis je wel eens iets. :-)
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
            Het staat bij karpervissen dus ik neem aan dat het de zgn. scutopstelling is.
            Zodra het geen functionele zin heeft, bv overbruggen van een wierveld o.i.d. voegt het niets toe en is het meer een modeverschijnsel.
            Vooral bij karpervissen is de lage, top naar beneden vaak veel beter en geeft veel beter een beetregistratie.
            De feeder- pickervisser zal daar anders over denken maar daar heeft het wel de functie zoals Cor terecht aangeeft, maar daar komt de beetregistratie dan ook door op de toppen.
            Hmm, forum doet precies raar... Soit, tzal dus wel scudopstelling zijn. Scut bestaat enkel tussen uw orden denk ik. Als ge de bal kaatst over taal, en zeker Engels (waar ik ne freak in ben) dan kaats ik em terug. Het kan wel degelijk functioneel zijn trouwens als ge vist met een montage met pingpongbal op x-aantal meter van uw rig om de lijn loodrecht naar boven te trekken zoals bij het penvissen.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            • Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

              #7
              Niet teveel kaatsen mijn waarde, het komt de sfeer op een board niet ten goede.
              Indien u iets heeft toe te voegen kan dat ook zonder mij daarin te moeien of te vermoeien.
              U hecht waarde aan het Engels ik aan normaal ABN maar daar zeg ik ook niets meer over.

              U uw zin het is een scudopstelling hierbij mijn nederige excuses.
              Vissen is een hobby geen religie!

              Reageer

              • tester
                Maas en Waal visser
                • 06-03-2004
                • 2596
                • Son

                #8
                Hallo

                maar ik moet het karpervissen nog leren dus ik lees dat zo mee

                de beetregestratie vind bij karperen plaats bij het startoog dus met de hengel hoog heb je een ectra hoek en in een hoek gaat +- 20 % verloren

                ik vind de hengel hoog wel lekker aanslaan (barbeel ) de molen en aasaanbieding is het zelfde als bij karper nu nog een pieper en dan kun je hem als bij hengel vissen

                maar hoe zit dat met pingpong bal methode ik wil altijd leren ?
                gr Gerard

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #9
                  Is een aanpassing net als de hengelomhoog, je zorgt dat de lijn over het water loopt i.p.v over de bodem.
                  In Frankrijk zie je het wel ook met piepschuim om over obstakels heen te vissen.
                  Het zijn manieren om toe te passen in uitzonderingssituaties de opstelling hengel omhoog is meer een trant geworden omdat het zo leuk staat.
                  Effectief is het uiteraard veel minder omdat de vis toch meer weerstand ondervind.

                  Je moet echter wel in het bezit zijn van een boot want je moet richting vis anders zit de vis alsnog vast in het obstakel of wier- lelieveld.
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  • janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

                    #10
                    Ik denk dat de gemakkelijkste verklaring is van waar om staat mijn hengel zo hoog af gesteund, gelegen is in het fijt dat je je lijn boven water wilt houden ,volgende vraag!!!!!!!!
                    Groeten van Jan de visser

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      Moet ik daar serieus op in gaan??
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1498
                        • haacht

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Niet teveel kaatsen mijn waarde, het komt de sfeer op een board niet ten goede.
                        Indien u iets heeft toe te voegen kan dat ook zonder mij daarin te moeien of te vermoeien.
                        U hecht waarde aan het Engels ik aan normaal ABN maar daar zeg ik ook niets meer over.

                        U uw zin het is een scudopstelling hierbij mijn nederige excuses.
                        Het is niet omdat ik dat zeg dat ik kwaad zou zijn of de sfeer zou willen verpesten. By the way, ABN bestaat niet meer en zoals u ziet ben ik perfect in staat AN te typen, maar ik vind dat informeel taalgebruik op een forum wel moet kunnen. Ik ben nl geen essay aan het typen. Ik heb gewoon een probleem met inconsequenties.
                        Soit, die pingpongbalmontage wordt niet alleen gebruikt bij obstakels maar ook bij hevige dressuur. (negatieve conditionering voor Douwe) De vis kan dan de lijn niet meer voelen die anders over de bodem zou lopen.
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          jullie kunnen samen een avondvullend programma maken hoor,dan kom ik luisteren hahahaha

                          Reageer

                          • tester
                            Maas en Waal visser
                            • 06-03-2004
                            • 2596
                            • Son

                            #14
                            Hallo Warhead Douwe

                            dan ben je dus ongeveer aan het penvissen dan staat de hoofdlijn ook haaks op de bodem ?

                            een verhaaltje ik heb buiten pinda zakjes hangen voor de vogels en wat je dan ziet is dat de meeste tijd verloren gaat aan het bekvechten wie aan die bol mag hangen
                            gr Gerard

                            Reageer

                            • Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

                              #15
                              Dat kan hangt af van de diepte in verhouding met afstand tussen lood en balletje af tevens speelt de stroming een rol.
                              Het is een manier van vissen die mij in ieder geval niet aanstaat ik zoek het dan wel dichterbij of anders.

                              Warhead een voorzichtige hint begrijp jij blijkbaar niet geheel.
                              Oke poging 2: Ik verzoek jou om mij er niet steeds bij te halen, heb je iets te zeggen prima, je hebt kennis genoeg, heb je iets te vragen ook prima maar geef niet steeds een steekje onder water.

                              Jij jou visserij ik de mijne, jij jou visie heel goed ik de mijne, beiden kunnen wij er voor zorgen dat de medelezer zijn keuze kan maken.

                              Tester, ik wil niet bekvechten ik wil alleen maar dat hij mij er niet steeds bij haalt dat is erg ergerlijk.
                              Vissen is een hobby geen religie!

                              Reageer

                              Working...