Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik denk dat je bedoelt dat de hengel rechtop staat als je dat bedoelt is de reden vaak heel simpel
Namelijk hoe minder lijn in het water hoe minder stroomdruk.
Dus hoe hoger je top des te meer lijn uit het water.
Als je iets anders bedoelt lees ik het hier wel.
Het staat bij karpervissen dus ik neem aan dat het de zgn. scutopstelling is.
Zodra het geen functionele zin heeft, bv overbruggen van een wierveld o.i.d. voegt het niets toe en is het meer een modeverschijnsel.
Vooral bij karpervissen is de lage, top naar beneden vaak veel beter en geeft veel beter een beetregistratie.
De feeder- pickervisser zal daar anders over denken maar daar heeft het wel de functie zoals Cor terecht aangeeft, maar daar komt de beetregistratie dan ook door op de toppen.
Het staat bij karpervissen dus ik neem aan dat het de zgn. scutopstelling is.
Zodra het geen functionele zin heeft, bv overbruggen van een wierveld o.i.d. voegt het niets toe en is het meer een modeverschijnsel.
Vooral bij karpervissen is de lage, top naar beneden vaak veel beter en geeft veel beter een beetregistratie.
De feeder- pickervisser zal daar anders over denken maar daar heeft het wel de functie zoals Cor terecht aangeeft, maar daar komt de beetregistratie dan ook door op de toppen.
Hmm, forum doet precies raar... Soit, tzal dus wel scudopstelling zijn. Scut bestaat enkel tussen uw orden denk ik. Als ge de bal kaatst over taal, en zeker Engels (waar ik ne freak in ben) dan kaats ik em terug. Het kan wel degelijk functioneel zijn trouwens als ge vist met een montage met pingpongbal op x-aantal meter van uw rig om de lijn loodrecht naar boven te trekken zoals bij het penvissen.
om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez
Niet teveel kaatsen mijn waarde, het komt de sfeer op een board niet ten goede.
Indien u iets heeft toe te voegen kan dat ook zonder mij daarin te moeien of te vermoeien.
U hecht waarde aan het Engels ik aan normaal ABN maar daar zeg ik ook niets meer over.
U uw zin het is een scudopstelling hierbij mijn nederige excuses.
maar ik moet het karpervissen nog leren dus ik lees dat zo mee
de beetregestratie vind bij karperen plaats bij het startoog dus met de hengel hoog heb je een ectra hoek en in een hoek gaat +- 20 % verloren
ik vind de hengel hoog wel lekker aanslaan (barbeel ) de molen en aasaanbieding is het zelfde als bij karper nu nog een pieper en dan kun je hem als bij hengel vissen
maar hoe zit dat met pingpong bal methode ik wil altijd leren ?
Is een aanpassing net als de hengelomhoog, je zorgt dat de lijn over het water loopt i.p.v over de bodem.
In Frankrijk zie je het wel ook met piepschuim om over obstakels heen te vissen.
Het zijn manieren om toe te passen in uitzonderingssituaties de opstelling hengel omhoog is meer een trant geworden omdat het zo leuk staat.
Effectief is het uiteraard veel minder omdat de vis toch meer weerstand ondervind.
Je moet echter wel in het bezit zijn van een boot want je moet richting vis anders zit de vis alsnog vast in het obstakel of wier- lelieveld.
Ik denk dat de gemakkelijkste verklaring is van waar om staat mijn hengel zo hoog af gesteund, gelegen is in het fijt dat je je lijn boven water wilt houden ,volgende vraag!!!!!!!!
Niet teveel kaatsen mijn waarde, het komt de sfeer op een board niet ten goede.
Indien u iets heeft toe te voegen kan dat ook zonder mij daarin te moeien of te vermoeien.
U hecht waarde aan het Engels ik aan normaal ABN maar daar zeg ik ook niets meer over.
U uw zin het is een scudopstelling hierbij mijn nederige excuses.
Het is niet omdat ik dat zeg dat ik kwaad zou zijn of de sfeer zou willen verpesten. By the way, ABN bestaat niet meer en zoals u ziet ben ik perfect in staat AN te typen, maar ik vind dat informeel taalgebruik op een forum wel moet kunnen. Ik ben nl geen essay aan het typen. Ik heb gewoon een probleem met inconsequenties.
Soit, die pingpongbalmontage wordt niet alleen gebruikt bij obstakels maar ook bij hevige dressuur. (negatieve conditionering voor Douwe) De vis kan dan de lijn niet meer voelen die anders over de bodem zou lopen.
om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez
dan ben je dus ongeveer aan het penvissen dan staat de hoofdlijn ook haaks op de bodem ?
een verhaaltje ik heb buiten pinda zakjes hangen voor de vogels en wat je dan ziet is dat de meeste tijd verloren gaat aan het bekvechten wie aan die bol mag hangen
Dat kan hangt af van de diepte in verhouding met afstand tussen lood en balletje af tevens speelt de stroming een rol.
Het is een manier van vissen die mij in ieder geval niet aanstaat ik zoek het dan wel dichterbij of anders.
Warhead een voorzichtige hint begrijp jij blijkbaar niet geheel.
Oke poging 2: Ik verzoek jou om mij er niet steeds bij te halen, heb je iets te zeggen prima, je hebt kennis genoeg, heb je iets te vragen ook prima maar geef niet steeds een steekje onder water.
Jij jou visserij ik de mijne, jij jou visie heel goed ik de mijne, beiden kunnen wij er voor zorgen dat de medelezer zijn keuze kan maken.
Tester, ik wil niet bekvechten ik wil alleen maar dat hij mij er niet steeds bij haalt dat is erg ergerlijk.
Reageer