karper vissen voor beginners

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1498
    • haacht

    #16
    En dat punt kan ik nog even bewijzen met nog een educatieve bijdrage en dat is dat slib iets is dat uit het kanaal gebaggerd wordt.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #17
      Goed zo jochie je pakt het op zo ik het naar jou in gedachten had.
      Het koste enige moeite om slip te veranderen in slib, flink zo lekker voorspelbaar.
      Maar weet je wat?? die goede raadgevingen zijn niet aan mij besteed en voegen niks toe aan dit topic.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • DERKZZ
        de eeuwige amateur

        • 21-12-2007
        • 89
        • brummen

        #18
        ok dan op die manier, na ik zal dat eens ff gaan uitvogelen.

        gister weer gezeten van 11 tot half 3 zonder ook maar 1 aanbeet te hebben gehad. zou dat toch door de plek komen, of kan ik het beter met boilies proberen.?

        en dan 1 of 2 bolies aan de hair en dan 2 dagen voor voeren ongeveer 20 stuks? of beter op de dag zelf met een pva netje met gebroken boilies

        is je boilie keuze afhankelijk van het water waar je vist of kun je gewoon het eerste de beste zak komen kopen die je voor handen krijgt?

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #19
          Mijn advies blijft toch om eens met wat plaatselijke karpervissers te gaan praten.
          Het is op een forum niet te doen om jou vis te laten vangen.

          Algemeen advies is; ga vissen waar de vis is.
          Ga een paar dagen voorvoeren met het aas waar je mee wilt gaan vissen.
          Ga op verschillende uren van de dag een paar uren vissen.
          Karper aast meestal in de vroege ochtend - tegen het licht worden aan - en bij de avondschemering tot het donker is.
          Karper is een kantazer jij zegt dat je met de wind in de rug zit te vissen op 5 meter dat is in ieder geval al niet de beste kant je kunt beter op die afstand gaan vissen met de wind in je gezicht.
          Maar ga eerst eens informatie inwinnen waar op jou water de vis gevangen wordt.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
            Goed zo jochie je pakt het op zo ik het naar jou in gedachten had.
            Het koste enige moeite om slip te veranderen in slib, flink zo lekker voorspelbaar.
            Maar weet je wat?? die goede raadgevingen zijn niet aan mij besteed en voegen niks toe aan dit topic.
            Zo kan ik er nog een dozijn grammaticale en stilistische fouten uithalen, maar die zullen ook wel allemaal zo bedoeld zijn zeker.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            • Pieter Stam
              -
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #21
              Ach mensen... gisteren in De Kuip (Feyenoord stadion) stond in koeienletters op een lichtkrant:

              "De KNVB feliciteerd Feyenoord"
              Foutje moet kunnen toch

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #22
                Warhead je haalt er maar uit wat je wilt op mij maakt het in ieder geval geen enkele indruk.

                Ga liever de vragen van een beginnend visser beantwoorden dan doe je tenminste nog iets nuttigs in dit topic of op het forum in het algemeen.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • DERKZZ
                  de eeuwige amateur

                  • 21-12-2007
                  • 89
                  • brummen

                  #23
                  nau, morgen 3e poging heb nu bollen aangeschaft met aarbeien geur...
                  ben net nog wezen voor voeren, ongeveer 20 stuks omdat er al meer mensen aan het vissen waren. het leek mij het niet verstandig om veel te voeren, want ben bang dat de andere vissers dan wel eens naar mijn stekkie kunnen gaan verkassen. afgezien van het feit dat ze dan verzadigd raken

                  ben van plan morgen mais en bollen te gaan voeren.

                  zou het een afrader zijn om 2 bollen op de hair te zetten en 2 mais korrels of zou de karper dit te verdacht vinden?

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    -
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #24
                    Ik zou voor 1 haakaasje kiezen. Dus óf boilie(s) of maïs.

                    Reageer

                    • Rutger
                      Kurk op karper
                      • 10-04-2005
                      • 188
                      • Ossendrecht

                      #25
                      Precies, en kijk ook meteen of je ze aan het paaien zijn, daar zijn ze op mijn thuiswater namelijk radicaal aan begonnen dus dat zou een eventueel tegenvallende karpervangst kunnen verklaren.

                      Ltrs
                      Het is vlees noch vis..

                      http://robmeijermodelbouw.nl

                      Reageer

                      • Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

                        #26
                        Ezelsbruggetje: vissen met het aas waar je mee voert.
                        Vissen is een hobby geen religie!

                        Reageer

                        • Pieter Stam
                          -
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                          Ezelsbruggetje: vissen met het aas waar je mee voert.
                          Moet je met een partikelmix voeren. Dan heb je tenminste keuze genoeg



                          1 deel maïs
                          1 deel hennep
                          1 deel casters
                          1 deel maden/pinkies
                          1 deel trouvit/bloedwormpelltes
                          5 delen witvisvoer

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #28
                            Sa ist mar krekt.
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • Ramon Ansing
                              tsjah?
                              • 27-06-2006
                              • 760
                              • Tolbert

                              #29
                              pieter er zit een beetje ttx grof doorheen of niet .

                              Reageer

                              • DERKZZ
                                de eeuwige amateur

                                • 21-12-2007
                                • 89
                                • brummen

                                #30
                                afijn, daar zitten we dan het is 1 uur en de hengels liggen er in nog een beetje met bollen gevoerd en afwachten, nog geen 10 min later een aantal pieppen bij een maat van mij , hij slaat en slaat mis...( met zijn brasem uitrustig had hij het toch niet gered) gauw een beetje bijvoeren en van 2 bollen op de hair over gestapt naar 1. ik gooide hem op de plek waar ik een meerkoet een aantal keer had zien duiken. een half uur later
                                telefoon.... de vrouw. ik vertel haar dat er helemaal niemand aan het vangen is terwijl er toch zeker 15 hengels over de plas verspreid liggen en dat we van plan zijn om onze 2 hengel met een kwartier in te pakken en gaan brasem vangen op een andere stek. het is mijn mond nog niet uit of mijn top begint te dansen gevolgd door een groot aantal piepjes. gauw druk ik de telefoon uit en sla aan... *** ik had de slip te los en daar door slaat mijn lijn als een vogel nestje om mijn molen heen... ik gauw met de hengel naar het water terweil mijn vrienden ondertussen proberen de knoopen uit de lijn te halen. helaas geen tijd want ik zie mijn knoop door al mijn ogen naar boven schieten. gauw over naar de gevechtslip. en ja hoor daar begon het ik lijn op draaien, en voor elke meter lijn die ik binnen haalde nam de vis er 3 voor terug. hengel helemaal krom en de molen die bijna heet werd van het draaien van de slip , de wind die zingt op mijn lijn geweldig!!!!
                                een dikke 15 minuten later is de vis zicht baar, een ferme schupkarper van over de 10 kilo( op het oog), ik de vis binnen sleepen terwijl mijn vrienden klaar staan met het iets wat te kleine brasemnet ze scheppen de vis in het net en tillen deze met zijn 2 en de kant op. wauw wat een vis en perfekt voor in de lip gehaakt. gauw het haakje er uit en een foto en dan weer terug het water in, de vis kwam heel snel op adem en zwom er vandoor.
                                wauw wat een vis, wat een dag, al die moeite en engergie niet voor niks
                                helaas was het wel de enige die dag maar dat zou de pret niet drukken

                                Reageer

                                Working...