karper vissen voor beginners

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #31
    Netjes Derkzzz

    Ramarte bestandsdeel van mn witvisvoertje.

    Reageer

    • Rutger
      Kurk op karper
      • 10-04-2005
      • 188
      • Ossendrecht

      #32
      Daar willen we de foto van zien DERKZZ!

      Ltrs!

      Rudi
      Het is vlees noch vis..

      http://robmeijermodelbouw.nl

      Reageer

      • DERKZZ
        de eeuwige amateur

        • 21-12-2007
        • 89
        • brummen

        #33
        het is wel een slechte foto, en uitraard lijkt hij in het echt wat groter
        Attached Files

        Reageer

        • chrisje
          Beginnende

          • 02-05-2008
          • 173
          • Den haag

          #34
          Is een mooie vangst

          Reageer

          • Rutger
            Kurk op karper
            • 10-04-2005
            • 188
            • Ossendrecht

            #35
            Aan de fototactiek moet nog even gewerkt worden inderdaad, maar wel een mooie schub denk
            Het is vlees noch vis..

            http://robmeijermodelbouw.nl

            Reageer

            • DERKZZ
              de eeuwige amateur

              • 21-12-2007
              • 89
              • brummen

              #36
              ja toch heb ook een filmpje maar die is te groot om te plaatsen

              nog tips voor de foto?
              ik vond het best onwenning om hem vast te houden want was redelijk zwaar en wou hem ook zo kort moglijk op de kant houden. ik had verwacht dat die ook nog aardig zou spartelen zoals ik van een brasem gewend ben

              Reageer

              • Rutger
                Kurk op karper
                • 10-04-2005
                • 188
                • Ossendrecht

                #37
                Haha nou de brasems die ik als bijvangsten heb liggen er zo dood als wat bij hoor maar goed. Vis goed uitdrillen is voor de foto het handigste aangezien de vis dan moegestreden is en daardoor beter 'meewerkt' voor de foto. Mocht ie dan nog moeilijk doen kun je hem het beste tijdens het vasthouden tegen je onderarmen kantelen. Voor de rest van het fotograferen ben je geloof ik bij Pieter aan het goeie adres, die heeft wel eens eerder wat illustraties en tekst geplaats daarover.

                Ltrs
                Het is vlees noch vis..

                http://robmeijermodelbouw.nl

                Reageer

                • Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

                  #38
                  Slechte foto maar ook een slechte behandeling hier kom je er mee weg maar op een karperforum zou je het ietsje benauwd gaan krijgen.
                  Vissen is een hobby geen religie!

                  Reageer

                  • spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

                    #39
                    wat is dan de juiste manier(voor de vis )douwe ,niet voor mezelf dan want ik maak nooit foto's.

                    zijn daar richtlijnen voor

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #40
                      Voor wat de foto,s betreft moet je het zelf weten hoe je de vis moet behandelen zijn er inderdaad wat richtlijnen aan te geven.
                      Maar ik zal je er niet mee vermoeien dat is niet aan een witvisser besteed die hebben andere normen en ideeën over de behandeling van vis en dat bedoel ik zeker niet negatief want ik vind ook dat een karpervisser door slaat.
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Voor wat de foto,s betreft moet je het zelf weten hoe je de vis moet behandelen zijn er inderdaad wat richtlijnen aan te geven.
                        Maar ik zal je er niet mee vermoeien dat is niet aan een witvisser besteed die hebben andere normen en ideeën over de behandeling van vis en dat bedoel ik zeker niet negatief want ik vind ook dat een karpervisser door slaat.
                        ik bedoelde het meer als tip voor de karpervissers die het niet weten en misschien best zouden willen weten.

                        om beter voor de dag te komen met een foto onder andere.


                        betreft de witvis ondertoon ga ik niet in discussie met je douwe

                        Reageer

                        • brielsemaasliefhebber
                          vis gek
                          • 06-06-2006
                          • 1231
                          • Brielle

                          #42
                          Nou 1 ding mis ik al op de foto, en dat is een onthaakmat.Dat is toch wel een van de belangerijkste dingen die je nodig hebt als je gaat vissen op karper.
                          GROETEN VAN EEN VIS GEK

                          Reageer

                          • spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

                            #43
                            kijk zo kan het ook ,als iemand het in jouw ogen niet goed doet help hem dan.

                            Reageer

                            • Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

                              #44
                              Martijn ik heb geen witvisondertoon jij weet ook heel goed dat er andere normen tellen bij de witvissers en ik heb daar alle vrede mee zelf ben ik geen draad beter namelijk.
                              Ik weet vrijwel zeker dat wij daar geen discussie over hebben.
                              Vissen is een hobby geen religie!

                              Reageer

                              • Pieter Stam
                                -
                                • 11-10-2002
                                • 2882
                                • NL

                                #45
                                Mat is handig en nuttig, zeker bij het fotograferen. Ook voor de bescherming van de vis.

                                Tips bij het maken van een goede foto als je met zn tweeën bent.

                                1. Zorg dat alles klaar staat/ligt. Hou tot die tijd de vis bijvoorbeeld in het schepnet in het water.

                                2. Zorg dat de vis bij voorkeur op een mat voor je ligt, zonder het schepnet tussen de mat en de vis.

                                3. Zorg dat de vis met zijn rug naar je toe ligt en controleer op de vinnen er fatsoenlijk bijliggen. Andersom is het onmogelijk de vis te tillen.

                                4. Zorg dat je stevig zit (knieën, hurken, 1 knie op de grond)

                                5. Schuif je handen/onderarmen voorzichtig onder de vis. Als je weinig ervaring hebt met zware vissen tillen, zorg dan dat je je 'beste' hand (meestal rechts) aan de kant van de vissenkop hebt.

                                6. Til de vis voorzichtig een klien stukje op. De linkerhand ondersteunt de anaalvin, de rechterhand ligt net achter de kieuwen tussen de borstvinnen. De vis leunt nog half op de onderarmen.

                                7. Probeer de vis voorzichtig enigszins naar de camera te kantelen. Als de vis onrustig wordt leg je hem direct weer neer.

                                8. Een kalme vis kun je nu boven je knieën tillen en er mee poseren. Erg handig is het om de ellebo(o)g(en) op je knieën te laten rusten.

                                9. Zorg dat de fotograaf op dezelfde hoogte zit als degene die de vis vasthoudt.

                                10. Ga nooit rechtop staan met fotograferen. Mocht een vis onverwachtte bewegingen maken dan kan een val van 1,5 meter hoog slecht aflopen.


                                Op deze foto die ik pas geplaatst heb is e.e.a. heel aardig te zien.



                                MVG,
                                Pieter

                                Reageer

                                Working...