beginnersvraag...

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fishie
    roof/karper visser

• 04-05-2008
    • 52
    • visvijver

Maar ebste mensne hoe werkt dit met trouvit?
    en ik heb een brooddeejge gemaakt met een schepje nesquick voor de chocolade smaak zuit, paneermeel, en suiker+wat zout!
    Maaar this een beetje slapjes!
    wat zou ik hir ana kunnen doen?

bedankt

Reageer

• Machinehead
      Zeelt en Karper visser

• 07-07-2007
      • 146
      • Houten

Oorspronkelijk geplaatst door kraak
      machinehead. ik kan me wel een betere bal bedenken als die martin sb..
      Mischien handig als je gelijk dan even de naam er bij verteld Want hiermee schiet je niks op.
      En ik gaf dit alleen maar als voorbeeld, omdat beginners anders helemaal niet weten waar ze mee moeten beginnen.

@Fishie, brinta ( van die pap ) kan mischien helpen als binder. Maar waarom ga je nu alsnog moeilijk doen terwijl het makkelijk kan ?! Het lijkt er op dat je al ons advies niet echt gebruikt

Reageer

• fishie
        roof/karper visser

• 04-05-2008
        • 52
        • visvijver

oh machinehead dat de ik ckr weters wel! heel erg juist!
        maar jullie hebben het over bollies en dat vind ik dus drie keer niks als ik dat bij mijn vriend zie!
        nu wil ik inplaats van brooddeeg een zak carpano halen en daar deeg van maken!
        dit moet je tog aanmaken?
        of met pellets en dan onderwater en dan kokend water eroverheen tot het water weg is en dan neden en andere lekkere dingen toevoegen!

thanks machinehead

Reageer

• Rutger
          Kurk op karper
          • 10-04-2005
          • 188
          • Ossendrecht

Haha ja machinehead ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Het is onderhand gelijk aan de inspanning als je zelf bollen draait geworden maar goed, ieder zijn of haar 'ding'.

@ kraak, waarom die afkeer tegen Martin SB? En wat vind je inderdaad dan een beter bol. Onder de readymades vind ik het toch echt nog 1 van de betere.

Ltrs

Rudi
          Het is vlees noch vis..

http://robmeijermodelbouw.nl

Reageer

• kraak
            mooi weer visser
            • 09-08-2005
            • 307
            • Kampen

waterland baits.. freezer baits mainline.. mja laat maar.. ik heb gewoon iets tegen martin sb..
            vr.gr. Jeroen

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Mainline veuls te duur, Waterland goede persoonlijke kennis, maken een goed product.
              Buiten de freezers komt door de speciale manier van drogen als eerste MSB uit de bus, ongeacht of je er iets tegen hebt.
              Ik had gehoopt op een ietsje meer genuanceerd antwoord; iets op iets tegen hebben is geen doorslaggevend argument.
              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• kraak
                mooi weer visser
                • 09-08-2005
                • 307
                • Kampen

tja das idd persoonlijk.. heb je gelijk in.. ik vind msb een standaard klote bol..
                en mainline te duur? als je kennissen heb kan JIJ die vast wel goedkoper krijgen of niet dan? Mainline is in mijn geval niet te duur.. gelukkig maar.
                vr.gr. Jeroen

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Het gaat er niet om wat jij er voor betaald het gaat er om wat de consument er voor moet betalen.
                  Ik vind rond de € 10,00 voor 500 gram boilies erg veel geld.
                  Dat komt boven de €150,00 voor 10 kilo boilies.

Kennissen heb ik zeker toch laat ik mij niet verleiden tot een merkbinding.

Reageer

• fishie
                    roof/karper visser

• 04-05-2008
                    • 52
                    • visvijver

JEEEEEEEEEHHHHHHHH heb danks jullie hulp een karper gevangen!
                    72 centimeter op een broodkorstje! het duurde een uur en ong een kwartier voor me vriend en ik hem er uit hadden en toen brak het schepnet! hij was al een beetje slecht maar gelukkig zat die wel in het net!!

greotjes

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Een uur en een kwartier???? ik hoop niet dat je boos wordt maar is karpervissen wel iets voor jou?
                      Volgens mij is het niet alleen de kennis die nog ontbreekt en daar kunnen wij met zijn allen veel aan doen maar ook aan je materiaal ontbreekt het broodnodige.

Reageer

• koopman
                        sd

• 27-06-2007
                        • 126
                        • fvgdfg

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Een uur en een kwartier????
                        hehe,, inderdaad Das wel aan de lange kant.
                        Maar leuk voor je dat je er één, gevangen hebt

Reageer

• Tizzo
                          karpervisser
                          • 18-06-2006
                          • 77
                          • Winterswijk

Een uur en een kwartier???? ik hoop niet dat je boos wordt maar is karpervissen wel iets voor jou?
                          Volgens mij is het niet alleen de kennis die nog ontbreekt en daar kunnen wij met zijn allen veel aan doen maar ook aan je materiaal ontbreekt het broodnodige.
                          Ik denk dat karpervissen juist wel wat voor hem is. Hij is erg leergierig en ikzelf ben ook begonnen met troep, waarmee ik wel karpers ving. Ik denk dat geen enkele "goede" visser begint met een handmade rod van boven de €800,-. En dat is ook helemaal niet nodig, want hoe simpeler je begint, hoe meer je kunt leren.

En even over de Martin SB boilies, ik had er ook altijd wat op tegen. Totdat de eigenaar van de zaak hier mij toch een zak had aangesmeerd. Het resultaat was goed, ik heb die nacht alleen met de Tigerpeanut boilies gevist van SB en gevoerd met hennep. Dit aas bracht mij 4 mooie karpers van 15-22 pond. Mijn favorieten blijven wel de dynamite en de waterland boilies.
                          Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

Reageer

• fishie
                            roof/karper visser

• 04-05-2008
                            • 52
                            • visvijver

We deden het met me vriends ze
                            spinhengeltje en een flut molen dus dat is wel logisch maar als jullie dneken dat het niks voor me is! k vind van wel want ik leer hier veel en vind het super zo'n karper! Tizzo bedankt

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Tizzo ik stel de vraag uit medelijden met de vis, wordt er niets over gezegd denken veel beginnende vissers dat het er bij hoort.
                              Wie vist nu met een spinhengeltje op karper dat is vragen om problemen en is visonvriendelijk en juist visvriendelijk vissen dat zit bij een karpervisser toch hoog is het niet?

fishie of hoe je dan ook mag heten schaf in ieder geval een andere hengel en een betere molen aan dat hoeft echt niet zoveel te kosten.
                              De vis zal je dankbaar zijn en bovendien je hebt er zelf ook veel meer plezier van.
                              Koop dan een hengel met een maximale testcurve van 2 lbs en laat je geen pook aansmeren.

Reageer

• Tizzo
                                karpervisser
                                • 18-06-2006
                                • 77
                                • Winterswijk

Als je het uit medelijden voor de karper zegt geef dat dan ook aan .

En als je begint met het vissen heb je het besef daar niet voor. Net alsof je begint met pokeren o.i.d. I het begin bak je er ook niks van en duurt het langer. Zo is dat in dit geval ook, en helaas in het naddel van de karper. Maar het is goed dat je je tips hier neerzet, zo leert fishie er weer wat van.

mzzl
                                Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

Reageer

Working...