beginnersvraag...

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Machinehead
    Zeelt en Karper visser

• 07-07-2007
    • 146
    • Houten

Ik denk dat iedere beginnende visser wel eens domme dingen heeft gedaan.

Zo heb ik ooit mijn eerste brasem laten zwemmen, ( maat hield hengel etc beet) en ging ik als een maloot me camera halen omdat hij ( toen nog ) zo groot was.
    Aangekomen op de stek trok ik de vis gewoon maar aan mijn lijn het water uit omdat ik geen schep net had.
    Naja de lijn hield het natuurlijk nooit en de brasem zwom vervolgens met 50 cm 12/100 in zijn bek.

Sinds die brasem heb ik altijd een schep net bij me
    Leren doe je zeker wel van je fouten.

Bij hengel sport zaken heb je vaak begin karper setjes met vrijloop molen al vanaf 30 euro. Koop een onthaakmat er bij van 10 euro, en een groot schep net van 15 euro en je bent voor 50 euro klaar.

maar 5 kwartier drillen lijkt mij wat overdreven. Als je zelf aan het drillen bent lijken minuten wel uren. Het zal dus wel veel korter geweest zijn

Btw nog gefeliciteerd

Reageer

• janvb
      Komt net kijken

• 14-08-2006
      • 91
      • bergeijk

Mijn zoon vist anders ook met een spinhengel met freerunner molen en dit werkt toch echt wel goed . Hij kan nog niet ingooien met de karper hengel .(is ie nog te klein voor ) maar hij wil het wel goed leren .
      en als je het goed doet dan kan er mijn inziens niet veel gebeuren .Maar dat zijn mijn gedachte's dan . Het kan ook in vijf minuten zo'n vis binnen takelen maar of dit nu zo goed is ???????????

de groenten jan

Reageer

• fishie
        roof/karper visser

• 04-05-2008
        • 52
        • visvijver

Thanks jongen ik snap jullie allemaal!
        het was ook niet zo ECHT de bedeling we waren met deeg op grote voorns en het brood was op en we hadden nog en korst en toen dagt ik aan het forum DRIJVENd vissen en dat lukte! @ douwe we gebruikte wel een onthaakmat en een super groot karperschepnet! ze waren allebij nat voor we ze gebruikte!(Die ze vader kwam brengen haha)

mvg

Reageer

• koopman
          sd

• 27-06-2007
          • 126
          • fvgdfg

Oorspronkelijk geplaatst door janvb
          Het kan ook in vijf minuten zo'n vis binnen takelen maar of dit nu zo goed is ???????????
          wat is dit nou voor een loze opmerking? Je weet denk ik zelf ook wel, dat zo lang niet goed is, maar zo kort ook niet goed is.. Je kan er ook gewoon tussen in gaan or..

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Jan helaas weer zo,n loze kreet, is het niet veel beter om dit soort dingen achterwege te laten er wordt al genoeg aangekloot met vissen.
            Spinhengeltjes en de kans op grote karper gaat NIET samen ongeacht of de visser groot of klein is.
            Is de visser te klein is het dan niet veel beter om de verantwoording te nemen en nog niet op karper te gaan vissen?
            Neem jij je verantwoording als geroutineerd visser en leer de jeugd ook dat er materiaal is wat zich beter leent voor een bepaalde visserij.
            Wanneer een bepaalde visserij niet bepaald je ding is is dat in mijn ogen niet een vrijbrief om dan maar wat aan te kloten.

Op een verantwoorde manier gaan vissen begint bij jezelf.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Tizzo
              karpervisser
              • 18-06-2006
              • 77
              • Winterswijk

Jezus he, dat hier zo moeilijk om word gedaan. Douwe als jij wilt dat iedereen goed gaat vissen, geef hun allemaal maar zo veel mogelijk geld en dan hoop ik dat jij ook blij bent. Ik weet natuurlijk zelf ook dat het minder goed is voor de karper, maar je moet nou eenmaal ene begin hebben, en dat is niet altijd met goed materiaal. Ga toch vissen ofzo.
              Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

Reageer

• fishie
                roof/karper visser

• 04-05-2008
                • 52
                • visvijver

Douwe ik durf te wedden dat jij in het begin Ook SUPER SLECHT WAS dus ik weet niet wat je de hele tijd dom loop te doen!

Reageer

• janvb
                  Komt net kijken

• 14-08-2006
                  • 91
                  • bergeijk

Tuurlijk weet ik dat in 5 min binnen takelen niet goed is heb het zo ook nie geleerdt .Maar zie het wel eens gebeuren . Vandaar deze opmerking .
                  Maar ja wat is nu echt goed, hoor wel zoveel verschillende dingen rond de vijver en op het net . Ik weet het echt nie maar al doende leert men .

de groenten jan

Reageer

• kraak
                    mooi weer visser
                    • 09-08-2005
                    • 307
                    • Kampen

Oorspronkelijk geplaatst door Tizzo
                    Ik denk dat karpervissen juist wel wat voor hem is. Hij is erg leergierig en ikzelf ben ook begonnen met troep, waarmee ik wel karpers ving. Ik denk dat geen enkele "goede" visser begint met een handmade rod van boven de €800,-. En dat is ook helemaal niet nodig, want hoe simpeler je begint, hoe meer je kunt leren.

En even over de Martin SB boilies, ik had er ook altijd wat op tegen. Totdat de eigenaar van de zaak hier mij toch een zak had aangesmeerd. Het resultaat was goed, ik heb die nacht alleen met de Tigerpeanut boilies gevist van SB en gevoerd met hennep. Dit aas bracht mij 4 mooie karpers van 15-22 pond. Mijn favorieten blijven wel de dynamite en de waterland boilies.
                    dynamite baits, en dan imo. the source daarvan zijn idd ook goeie ballen Tizzo.
                    Vooral 'swinters de 10 mm uitvoering.
                    vr.gr. Jeroen

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Oorspronkelijk geplaatst door fishie
                      Douwe ik durf te wedden dat jij in het begin Ook SUPER SLECHT WAS dus ik weet niet wat je de hele tijd dom loop te doen!
                      Dat is een domme opmerking toen ik met karpervissen begon had ik al een hele leerschool doorlopen met de stok en was ik al heel bekend met grote roofvissen.
                      Ik begrijp dat je uit frustratie begint te schoppen maar dat is in dit geval niet erg slim.
                      Ik begon als 6 jarig jongetje met mijn vader en ooms te vissen ik ben in 1975 met karpervissen begonnen toen was ik 25 jaar.
                      Dus de weddenschap heb je met glans verloren.

Maar ik zal vriendelijk blijven; het board haalt opgelucht adem.
                      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1498
                        • haacht

Das het probleem tegenwoordig en waar ik niet mee om kan. Direct dikke vissen willen vangen en er niet klaar voor zijn. Karpervissen is nu eenmaal duur. Ik ben ook begonnen toen ik 8 was en hoe: met een bamboehengel op voorntjes. Wat is daar tegenwoordig mis mee? Ik zie 14-jarigen die 40'ers willen vangen. Hoe komt zo'n vis uit zo'n gevecht denk je? En is het dan toeval dat 2 ervaren karpervissers voor de verandering is eensgezind zijn over iets? Ik dacht het niet.
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Pieter Stam
                          -
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

Oorspronkelijk geplaatst door warhead
                          En is het dan toeval dat 2 ervaren karpervissers voor de verandering is eensgezind zijn over iets?
                          Het zijn er zelfs 3!

Reageer

• goldboy76
                            Newbie

• 16-05-2008
                            • 13
                            • dordrecht

bedankt voor jullie hulp

Reageer

• Rutger
                              Kurk op karper
                              • 10-04-2005
                              • 188
                              • Ossendrecht

Ja ik moet me toch ook enigzins achter Warhead en medeverwanten aansluiten. Trek het behoorlijk slecht die kleine mannetjes die op een onverantwoorde manier met vissen omgaan. Gelukkig hebben we tegenwoordig goede informatie DVD's die meer dan genoeg nadruk leggen op verantwoord vissen. Het is hedendaags in ieder geval uit de boze om als waardeloze visser aan te komen met "Hoe kon ik dat nou weten??.."

Zoenen met je karper hoeft niet, maar beschouw hem in ieder geval als een waardevol stukje 'natuur'.

Ltrs

Rudi
                              Het is vlees noch vis..

http://robmeijermodelbouw.nl

Reageer

• goldboy76
                                Newbie

• 16-05-2008
                                • 13
                                • dordrecht

sommige mensen gebruiken geen onthaak mat dat is egt slecht

mats

Reageer

Working...