Wartel knoop breekt steeds

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Machinehead
    Zeelt en Karper visser

    • 07-07-2007
    • 146
    • Houten

    Wartel knoop breekt steeds

    Weet iemand mischien waardoor het komt dat als ik een wartel knoop maak Dat hij net boven het knoopje knapt?

    Ik gebruik dynema van ultimate ( hot stuff ) het moet een trek kracht kunnen hebben van 9 kg, maar met wegen kom ik vaak net tot de 5 of 6 kg. En dan knapt hij altijd op de wartel knoop.


    Deze knoop gebruik ik

    Iemand een idee ?
  • Machinehead
    Zeelt en Karper visser

    • 07-07-2007
    • 146
    • Houten

    #2
    Ohja bevochtigen doe ik ook altijd tijdens de knoop aan trekken ;p

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Met gevlochten lijn kun je de lijn lijn beter dubbel nemen en nog een keer terug halen door de lus voor je hem aantrekt.

      Je zult ook nooit 6 kg. kracht met een hengel kunnen zetten dus breken is dan ook niet aan de orde.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

        #4
        in de laatste nieuwe beet stond een mooie knopen test en inderdaad scoort dubbel beter douwe.

        en anders eens een andere draad proberen want ik vind echt niet alles goed sommige breken gewoon veel eerder als de leugennaars vermelden op die klossen


        trouwens een prachtige illustratie met deze knoop

        Reageer

        • nanoe
          Frequent aanwezig

          • 07-08-2007
          • 192
          • Amsterdam/Gorinchem.

          #5
          http://www.fishingcairns.com.au/page6-1.html of deze http://www.carpmates.be/webpaginas/k...openpagina.htm
          Misschien heb je daar wat aan.
          Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

          Reageer

          • edje51
            Komt net kijken

            • 20-11-2007
            • 67
            • Clinge

            #6
            Ik neem de lijn altijd dubbel, hetzij voor gewone nijlon als dynema.
            Zelden dat ik een breuk heb op de wartel.

            Reageer

            • Machinehead
              Zeelt en Karper visser

              • 07-07-2007
              • 146
              • Houten

              #7
              De nieuwe beet heb ik nog niet binne dus dat zal vandaag of morgen nog wel komen

              Dat terug halen maakt opzig niets, ik heb het een beetje verkeerd uit gelegt. De knoop breekt niet, maar het gedeelte erboven zegmaar.

              Zoals je hier dus kunt zien, zo ziet het er uit na een lijn breuk.

              En dat met de lijn dubbel nemen, bedoel je daar mee daarmee gewoon de halvebloedknoop ( wartelknoop ) met een dubbel stuk draad?

              Bedankt

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Knappen boven de knoop is een kwestie van andere lijn kopen, en inderdaad is het de draad dubbel nemen i.p.v. enkel let dan wel op met NAT aantrekken dat de knoop goed wordt gelegd.

                Maar nogmaals je kunt van je lang zal zijn leven nooit 6 kg kracht op een knoop zetten met een hengel.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • Machinehead
                  Zeelt en Karper visser

                  • 07-07-2007
                  • 146
                  • Houten

                  #9
                  Oke bedankt allemaal voor jullie hulp

                  Reageer

                  • karper king
                    Komt net kijken

                    • 18-08-2006
                    • 90
                    • limburg,sittard

                    #10
                    machinehead,ik heb een vraag voor je.. je hebt daar die goeie illustratie van die knopen laten zien, hoe doe je dat? ik zie niet veel die dat ook doen.. die zetten het in de tekst hoe hun vis lijn eruit ziet, en vaak kom je daar ook nog niet wijs uit.
                    de kat pakt de hond en niet de hond de kat

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      Dat is gewoon een link inplakken deze dus http://clubnet.zeelandnet.nl/eghv/Kn...lfblood_an.gif
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • karper king
                        Komt net kijken

                        • 18-08-2006
                        • 90
                        • limburg,sittard

                        #12
                        maar waar staat die link en dat plaatje wat je er in moet plakken ?
                        de kat pakt de hond en niet de hond de kat

                        Reageer

                        • Machinehead
                          Zeelt en Karper visser

                          • 07-07-2007
                          • 146
                          • Houten

                          #13
                          er staat bij het maken van een bricht een balk boven de tekst.
                          Waar je onderandere het je tekst Vetonderstrepen Etc...

                          Nu staat er ook een geel plaatje met een bergje, daar klik je op ( afbeelding invoegen )

                          Daar plaats je de link van het plaatje. De link van het plaatje krijg je door met de rechtermuisknop op het plaatje te klikken, en vervolgens eigenschappen te doen.
                          Die link plak je dan bij afbeelding invoegen. En zo komt hij in je tekst


                          DIe afbeeldingen heb ik niet zelf gemaakt hoor

                          Reageer

                          • jeroenk
                            zolang er geen ijs ligt..
                            • 27-12-2005
                            • 1490
                            • Oldebroek

                            #14
                            misschien heb je nog wat aan deze link

                            Reageer

                            • karper king
                              Komt net kijken

                              • 18-08-2006
                              • 90
                              • limburg,sittard

                              #15
                              oke bedackt allemaal, nu weet ik het
                              de kat pakt de hond en niet de hond de kat

                              Reageer

                              Working...