Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Vaker gezien. Het is hun manier van vissen cq. jagen. Ik keur het af. Het jagen an sich vind ik nog niet zo'n ramp maar de manier waarop er na de vangst met de vis wordt omgegaan is dat wel. In nederland hebben we wat karpers betreft andere normen en waarden die zo af en toe doorslaan naar de andere kant. Als er dan gejaagd wordt, dood de vis dan direct na de vangst. En zorg dat er met de kadavers iets nuttigs gebeurt... en ook dat gebeurt lang niet altijd.
ik vind het ook nergens op slaan
maar ook in australie zag ik een x bij rex hunt en die man vertelde dat van als ze in australie een karper vangen moet hij afgemaakt worden, waarom dat dan eigenlijk
Ik vind dit niet kunnen, maar daar zal het wel 'normaal' zijn zeker? maar van de andere kant bekeken: Hier jaagt men toch ook op konijnen en fazanten?... en dat zijn per slot van rekening ook dieren.
is het niet zo dat in die landen de graskarper als "ongedierte" wordt gezien?
ik zag op discovery dat ze soms als dader worden gezien van vervuiling van het water.
De karper is er ingevoerd en is is een grote plaag voor de inlandse dieren.
Je kunt er van vinden wat je wilt maar hier wordt ook gejaagd.
Iedere karper die gevangen wordt MOET worden gedood, het is niet anders.
Reageer