stek keuze

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Joeri ik lees bij jou veel reeds achterhaalde stellingen, flavours moet je helemaal links laten liggen voegen niets toe aan smaak of het moest het oplosmiddel zijn.
    Olie in de winter kun je gerust gebruiken samen met goed oplosbare delen het komt dan lastig vrij maar het rolt wel beter dus dient dan een ander doel.
    Olie is op ZICH geen TRIGGER om te gaan azen het zijn de oplosbare deeltjes die de vis laat azen de olie zorgt er dan voor dat het beter meegenomen wordt naar het oppervlak of uitwasemt.

LT vismeel oke is iets beter in de winter maar dan zou VLT nog beter zijn.

Maar weet je wat zoveel vissers zoveel meningen dus wij komen hier niet uit.
    Dat lukt niet eens op een "deskundigenforum" waar de "echte" aasgoeroes komen, of niet Pieter.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

Haha Douwe dat klopt

Maar ik hou me sowieso niet bezig met boilies. Als er iets is wat té belangrijk gemaakt is dan is het wel de boilie. Er zal vast wel verschil zitten tussen het een of het ander. Er zijn natuurlijk slechte bollen en goede bollen. Maar ik heb de indruk dat er wel heel erg veel gezeverd wordt over de verschillen tussen goede bollen en precies even goede bollen. Je kan beter een goeie stek zoeken, en je verdiepen in vis en natuur. Dat is net even wat belangrijker. Maargoed, de voerproducenten varen er wel bij in ieder geval.

Aan mij wordt alleen de Super de Boer rijk. Ik heb het halve blik, honden en kattenassortiment al gehad.

Groet, Pieter

Reageer

• electra
        Joeri

• 27-11-2007
        • 99
        • boutersem

klopt Douwe, zoveel vissers zoveel meningen. En het feit dat zeer veel flavours gewoon dienen om de visser meer vertrouwen te geven is zeker waar. Een vis kan niet ruiken volgens mij. Hij kan waarnemen en proeven, want hun smaakwaarneming is vele malen sterker dan die van ons. Maar de reden waarom ik sommige flavours niet links laat liggen zit hem in de PH waarde van de flavour. ALs die laag genoeg is kan deze de karper in verwarring brengen en aanzetten tot azen. (Dit ook weer van korte duur, dus instantvissen)

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Joeri ik kan je nu volgen.

Reageer

• electra
            Joeri

• 27-11-2007
            • 99
            • boutersem

sorry voor de onduidelijkheid eerst. Douwe misschien weet jij hier een antwoord op. Boterzuur werkt goed om de ph te verlagen. Heb jij ervaring met citroensap (citroenzuur?)

Reageer

• jorre
              Newbie

• 06-09-2008
              • 3
              • westerlo

Oorspronkelijk geplaatst door DERKZZ
              de peil hengel...

voor mij eeuwige amateur, dat is toch een hengel met een loodje er aan zodag je de diepte kunt uit peilen?
              maar wat kun je er dan uit opmaken? of wat is je voordeel dan?
              als je weet wat de bodemsoort is kan je je montage daaraan aanpassen. Zo mag je nooit een inline lood gebruiken op een ultrazachte, modderige bodem. anders trek je je aas mee die troep in.

Daarnaast kan je je keuze qua aas op de bodemsoort gaan baseren.

Zo kan je best goen donkergroen boilie tussen waterplanten leggen, de kans de deze nog gevonden wordt door karper is zeer klein; hetzelfde voor de kleur ban je lood. Leg best geen zwart lood op een witte zandafgraving

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Electra nu kan ik een leuk verhaal opdissen maar ik zie totaal niets in de PH waarde.
                Het is een kwestie van voor en tegenstanders.
                Ik doe enb deed er niets mee sorry ik kan je niet verder helpen.

Reageer

Working...