8 mm boillies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sangermar
    let's go feeder

    • 09-02-2009
    • 35
    • Veendam

    8 mm boillies

    Draai momenteel zelf 8mm boillies, alleen heb ik het probleem dat mijn boilliespuit het deeg er nagenoeg niet genoeg uitperst.(ik hou de spuit op zijn kop en gooi mijn gewicht in de strijd en haal er zodoende iets uit).
    Ik heb de standaard boilliespuit. Ik gebruik 3 eieren op +/- 250 gr meel en voeg nog 2 dopjes aromix brasem toe en scheutje zonnebloemolie. Al met al wordt dit best wel een stevig deegje dat naar mijn mening plakt. Na een beetje water toegevoegd te hebben en kneden, lukt het nog steeds niet. Ik heb het idee dat de boilliespuit niet geschikt is om 8 mm "worstjes" uit te persen. Wie heeft ervaring of kan mij enkele tips geven om het wel voor elkaar te krijgen.
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    De enige manier om een beetje lol te krijgen met kleine boilies is een boiliespuit op luchtdruk.
    Het aantal eieren lijkt mij erg veel en ook onnodig omdat er dan teveel vetten in het deeg komen.
    Zelf ga ik uit van 8 eieren per kilo droge mix met een scheutje olie en de rest water al dan niet met aromix.
    Ei later toevoegen heeft geen zin het wordt niet goed opgenomen water wel.
    Je kunt dus het deeg zo slap maken als nodig is.

    Wat een veel gemaakte fout is dat het deeg niet eerst kan rusten de meesten gaan te snel aan de gang waardoor het deeg halverwege niet meer te verwerken is.

    Die aromix is weer zonde want je kookt het er uit.
    Wat je beter kunt doen is een aantal gedroogde boilies in een zakje doen en dan de mix in laten trekken.
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • sangermar
      let's go feeder

      • 09-02-2009
      • 35
      • Veendam

      #3
      Douwe, denk je dat ik er dan wel deeg uit krijg als ik het deeg eerst laat "rusten? en hoe lang "rusten".
      Net zoals je schrijft, denk ik ook dat ik er niet onderuit kom om een boilliespuit op luchtdruk aan te schaffen. Weet je zo waar ik deze dingen kan aanschaffen?

      Reageer

      • Austin
        Banned

        • 05-12-2008
        • 208
        • veendam

        #4
        Probeer ze te draaien met de hand als je niks anders heb?Of ben je van plan ze bij de kilos te gaan voren?
        Gebruik een klein glass plaat om en worm op dikte te krijgen samen met een andere gaat best snel heb ik evaren..Buiten veel werk een voordeel er van is dat je van uniformiteit af ben.

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #5
          Sangermar het deeg is goed als al het vocht is opgenomen, zelf leg ik het deeg een aantal uren afgedekt met een vochtige doek weg.

          Met de hand draaien van die kleine dingen is een mogelijkheid maar ik denk dat diegene die het advies geeft vergeet dat het een vraag is in een karpertopic en die willen nog wel eens meer dan een paar bolletjes.
          Ook de vorm is niet van groot belang, wat je kunt doen is de worsten niet rollen maar de worst over de randen leggen aandrukken en dan krijg je een mooie salmiakvorm.

          mijn ervaring met kleine boilies is goed en dan ben je zo maar een 20 tal kilo,s kwijt lekker om met de hand te draaien.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

            #6
            Toch kan ik iemand hier uit weesp een verwoed karpervisser die zijn eigen bolies draait.
            Heel vaak de bolies die hij over heeft bewaart hij afgesloten in een grote koffie bus (ton).
            Als hij voor de lol op brasem gaat vissen dan maalt hij ze allemaal stuk door elkaar heen en meng hij met broodmeel
            En brasem is er gek op
            Dus wat je over hebt ,, probeer het eens .
            Wel niks met de bolie spuit te maken maar het is maar een tip
            Groetjes
            Johnny

            Match
            Feeder
            Stok

            Reageer

            • Austin
              Banned

              • 05-12-2008
              • 208
              • veendam

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
              Sangermar het deeg is goed als al het vocht is opgenomen, zelf leg ik het deeg een aantal uren afgedekt met een vochtige doek weg.

              Met de hand draaien van die kleine dingen is een mogelijkheid maar ik denk dat diegene die het advies geeft vergeet dat het een vraag is in een karpertopic en die willen nog wel eens meer dan een paar bolletjes.
              Ook de vorm is niet van groot belang, wat je kunt doen is de worsten niet rollen maar de worst over de randen leggen aandrukken en dan krijg je een mooie salmiakvorm.

              mijn ervaring met kleine boilies is goed en dan ben je zo maar een 20 tal kilo,s kwijt lekker om met de hand te draaien.

              Actually i havnt forgotten anything! Like i said i would gladly sit next to you wether that be carp fishing with the pole feeder match and what ever kom op zou ik zeggen.PLEASE don t be so presumptious i mean your reading skills have let you down before now its reading between the lines gone fantasie style!
              Mijn evaring is UITSTEKEND en dan heb je ook genoeg om verder te komen stel je gaat en spuit kopen en compressor en wat dan ook alleen later achter te komen dat het niet is wat je wil..........Moet jes na gaan 20 kilo boilies ben je niet geod bezig zou ik zeggen maar ja daar gelaten 10 met die hand met zijn 3en en een paar onderzetters gaat best..................QUALITY NOT QUANTITY! WATERCRAFT!
              Maar ja zonder conserverings middle 20 kilo lang goed houden.....................

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Heel simpel in de vriezer, je denkt toch niet dat ik 20 kilo boilies ga dumpen?

                In hoeverre iemand goed of verkeert bezig is ligt niet ter discussie het is ook de vraag niet.

                Jij wilt kennelijk naast mij zitten om te vissen, moet jij weten ik heb geen behoefte om bij het karpervissen naast iemand te zitten.
                Zelfs bij een vismaat zoeken wij voldoende ruimte om ons eigen ding te doen.
                En ik kan je nu al vertellen dat jij voor mij geen vismaat bent, kun je nagaan hoever ik jou het liefst bij mij vandaan heb.

                Jij wilt kennelijk met mij vissen om te laten zien wat je allemaal kan ik kan je nu al op voorhand zeggen dat ik niet onder de indruk zal zijn.

                Nu eventjes iets anders, ik heb een kaart gekregen omdat ik niet mocht zeggen dat ik een niet nader te noemen deel van mijn lichaam zou gebruiken om daar jou reacties aan af te vegen.
                Nu doe jij niets anders dan beledigend en provocerend zijn, niet in jou ogen natuurlijk omdat het in het Engels kennelijk wel mag, maar ik heb er genoeg van.

                Ik kan uiteraard per PB naar de moderators klagen maar ik doe het liever met open vizier.
                Bij deze dus een officiele klacht naar de moderators.

                Ik verzoek je met klem om op een normale manier te gaan communiceren en ook in het Nederlands ik ben het Engels voldoende machtig om te begrijpen wat er staat maar je zit op een Nederlands forum en de voertaal is Nederlands.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • Austin
                  Banned

                  • 05-12-2008
                  • 208
                  • veendam

                  #9
                  So if that isnt the question why raise the issue in the nagative way you did?
                  Actually i thought you being the upright social sort of guy that you are, we would get along great with each other, shame that you feel the way you do as i was certainly looking forward to a sestion or two with you..After all i have so much to learn about the elusive carp not forgetting the only way to make boilies furthermore who else could i learn it from! I was hoping from a MASTER like your self praises be unto you.. Anyway now that you have made that clear i will proceed alone untill such times THANK YOU[not shouting].
                  As english is my mother tong i will proceed to converse with you in what i feel comfortable with like you say you are proficient enough like your vaste knowledge on all maners of fishing.......Again praise be unto you my great friend .We have more in commen than you think i like yourself have a freezer full of 8 mm boilies only mijn are hand made, well with a little help from some place mats and a social event with the wife and kids wauw we did have a laugh together making them..

                  Thank you for your constructive time and effort and once more thanks for sharing your method as we know its the best hail up Douwe your an angel..

                  Reageer

                  • Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

                    #10
                    Oke dan ik nu plotseling een engel?, I am more a devil whispering in your ear, Don't mess with me.
                    Vissen is een hobby geen religie!

                    Reageer

                    • Austin
                      Banned

                      • 05-12-2008
                      • 208
                      • veendam

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                      Oke dan ik nu plotseling een engel?, I am more a devil whispering in your ear, Don't mess with me.
                      Wauw douwe you are full of suprises! You can actually write as well as read english, i am happy you have chosen to comunicate with me on this level exelent what an upright loving guy you are.THANK YOU ![not shouting]I have certainly been wrong about you !
                      Anyway would you tell us which compressor to buy as i now realize that i have been going wrong and would love to change that!

                      more love

                      andy

                      Reageer

                      • tester
                        Maas en Waal visser
                        • 06-03-2004
                        • 2596
                        • Son

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Austin
                        Wauw douwe you are full of suprises! You can actually write as well as read english, i am happy you have chosen to comunicate with me on this level exelent what an upright loving guy you are.THANK YOU ![not shouting]I have certainly been wrong about you !
                        Anyway would you tell us which compressor to buy as i now realize that i have been going wrong and would love to change that!

                        more love

                        andy
                        Hallo Austin

                        ga in Engeland wonen als je geen Nederlands zoekt te praten
                        gr Gerard

                        Reageer

                        • ironny
                          Moderator
                          • 04-04-2006
                          • 1377
                          • Hamont

                          #13
                          beste mensen,

                          bestaat er nog zoiets als respect voor elkaar of is dit ook op een forum, waar mensen praten over zijn of haar HOBBY (in hoofdletters en zo bedoeld om het nog maar eens te benadrukken) ook niet meer mogelijk?
                          Ik begrijp best dat het vervelend kan zijn wanneer bepaalde zaken moeilijk leesbaar / te begrijpen zijn.
                          Maar als we er eens gewoon een discussie met elkaar aangaan met de intentie elkaar iets wijzer te maken en/ of van elkaar te leren en/ of ervaringen uit te wisselen, dan zou het toch goed moeten kunnen gaan, zonder elkaar schriftelijk de hersens in e slaan toch??
                          Ik ben dat onvolwassen gedrag echt enorm beu.
                          Nu weer svp on topic, en op een normale manier anders gaat er een slotje op.

                          Met de respectvolle groeten,
                          Ronny
                          Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #14
                            Ironny kennelijk wordt er niets met mijn openbare klacht gedaan.
                            Wat mij betreft gooi je het topic dicht.
                            Het enige wat ik wil is dat deze mijnheer op een normale manier de discussie aangaat en niet in het Engels en niet op de toon die hij nu aanzet of zie je nu werkelijk niet wat er tussen de regels staat?
                            De enige onvolwassenheid die ik constateer ligt toch echt aan de kant van diegenen die serieus met klachten om moeten gaan.
                            Voor mij is de discussie nu op slot tenzij deze mijnheer mij blijft belagen met de onzin die hij nu verkondigd, geen waarschuwing gewoon een belofte.

                            On Topic: Wil je een compressor kopen gan dan met je wensen naar een goed bedrijf die je kan adviseren betreffende de juiste keuze.
                            Die van mij is al vertrokken naar een bestemming waar hij nog nuttig werk kan verrichten.
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • Austin
                              Banned

                              • 05-12-2008
                              • 208
                              • veendam

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Douwe

                              On Topic: Wil je een compressor kopen gan dan met je wensen naar een goed bedrijf die je kan adviseren betreffende de juiste keuze.
                              Die van mij is al vertrokken naar een bestemming waar hij nog nuttig werk kan verrichten.
                              Well thank you for you advise ! REALLY[not shouting] However i would like to buy one from the german ebay as the prices are normaly very good unfortunatly the advice they give isnt always all that and certainly they dont have any knowledge UNLIKE [not shouting] yourself of using one in combination with dough and carp fishing.

                              ps. there is no nead to have a go at the modorators as they are only tring to keep the peace in a not so heavy handed way after all this forum isnt a totalitarian state well not yet anyway.Mind you that could change if a few members had their tunnel like way.


                              lots and lots of BROTHERLY love wished to you douwe!

                              Reageer

                              Working...