De drill

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Niels, de slip kan in de meeste omstandigheden beter iets te licht staan dan iets te zwaar in ieder geval. Hou daar maar rekening mee. Een slip die te zwaar staat kan ervoor zorgen dat de vis geblokkeerd wordt en losschiet of de lijn breekt. Een slip die te licht staat kan er hooguit voor zorgen dat de vis iets verder wegzwemt maar tijdens het drillen kun je probleemloos de slip bijstellen. Zolang er spanning op de lijn staat ga je een vis echt niet zomaar verspelen. Alleen als je dicht in de buurt van obstakels (bijv. een brugpijler) vist heb je met een te lichte slip een groot probleem omdat de vis zich dan kan vastzwemmen. Maar omdat je nog niet zo'n ervaren visser ben raad ik het vissen in de buurt van dit soort obstakels sowieso sterk af!!!! De manier die Douwe aangeeft om de slip in te stellen werkt prima!

Douwe, 'mijn' zeelten hebben behoorlijk stevige bekken. Ik vermoed dat ze veel schaaldiertjes / slakken eten want veel zeelten hebben gebobbelde/geschilferde bekken door kleine beschadigingen die zéker niet van vangsten afkomstig zijn.

Groet, Pieter

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Pieter zo,n vermoeden had ik al.
      Zo zie je maar weer dat advies geven eerst vragen is om meer informatie.
      Ik weet namelijk zeker dat zwaar lood bij de zeelten die ik vang desastreus voor de bekken zal zijn.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...