Modder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Calvin
    Newbie

• 13-04-2009
    • 7
    • Den Haag

Modder

Hallo,

Ik heb 2 jaar niet gevist en ben dit weekend weer begonnen meteen 8 uur. Jammer genoeg geen 1 keer beet gehad maar nu heb ik toch een vraagje. Ik ben verhuist dus ik vis ook in een ander water dan vroeger.
    Hier zit het water vol met planten en als ik mijn hengel naar binnen haal zit mijn aas helemaal vol met zwarte modder bladeren en anderen troep. is dan de kans kleiner om wat te vangen of maakt dat eigenlijk niks uit, want het lijkt me eigenlijk dat de karper mijn aas niet zo snel ziet ? Ik vis met lood + rig en als beetverklikker gebruik ik een rood/wit balletje die op en neer gaat dus hoger vissen is dan ook geen optie. Ik viste gewoon met mais. Ik hoop dat iemand een tip heeft.

Groeten,
    Calvin
  • kraak
    mooi weer visser
    • 09-08-2005
    • 307
    • Kampen

Je mais pop-up vissen dmv een drijvend stukje materiaal tussen je mais aan de hair maken.

Je worp enigzins afremmen voordat je lood en onderlijn het water raken, daardoor schiet je lood niet al te ver de modder in.

Een zgn. foampje op je haak prikken, dat binnen enkele seconden in het water van je haak af zal gaan.
    vr.gr. Jeroen

Reageer

• hopjesvla
      Met enige kennis...

• 26-03-2009
      • 353
      • hazerswoude

wat je ook zou kunnen doen inplaats van op deze manier vissen is met de pen op karper vissen.
      het voordeel daarvan is dat je met een dobber beter kan peilen en er ook voor zorgen dat niet je aas+ loot helemaal de bodem inzakt en er zijn meerdere voordelen.
      het nadeel is dat je niet zo ver kan vissen als dat je met een werplood kan.

ook wil het niet zeggen dat als je na 8 uur vissen niets gevangen hebt dat jij het verkeerd doet.
      mischien had de vis vandaag ook wel helemaal geen zin.
      er staan op deze site voldoende tips en manieren die je kan uitproberen zo leer je veel en leer je het water waar je vist kennen.

succes met het vissen op karper!

gr,
      martijn

Reageer

• Calvin
        Newbie

• 13-04-2009
        • 7
        • Den Haag

Ik heb het vandaag geprobeerd maar ben niet helemaal tevreden over door het vele langsdrijvende kroos wordt je pen de hele tijd versleept en gaat onder. En ben mijn pen binnen 3 kwartier kwijt geraakt door een tak zozie je maar weer elke methode heeft zijn eigen voor- en nadelen. Maar ik denk dat ik deze week toch ga proberen op een ander watertje om echt goed te bekijken.

Reageer

• janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

Locatie Den Haag heeft toch wel wat meer slootjes dan die modder put waar jij op aan het vissen ben.
          Ik zou eens bij de plaatselijke hengelsport winkelier om wat advies gaan vragen ,anders blijf je door modderen en dat kan toch niet de bedoeling zijn ,en anders zoek een water op waar meer vissers zitten dan kun je misschien wat adviezen vragen ,maar dit gaat op deze manier niets worden ,jammer!!
          Groeten van Jan de visser

Reageer

• chrisje
            Beginnende

• 02-05-2008
            • 173
            • Den haag

Waar vis je in den haag dan??

Reageer

• Calvin
              Newbie

• 13-04-2009
              • 7
              • Den Haag

de slootjes in Bohemen.

Reageer

• hopjesvla
                Met enige kennis...

• 26-03-2009
                • 353
                • hazerswoude

nu we het tog over den haag hebben, ik zit op het wellant college in rijswijk aan de huis te landelaan en daar zowat tegen over zit een groot meer weet iemand of je daar mag vissen/wat je er voor nodig hebt en of er wat te vangen valt?
                ik ben daar namelijk een aantal keer langs gelopen en het lijkt me een mooi meertje voor dikke karpers.
                dus als jullie er iets over weten zou ik het graag horen!

gr,
                martijn

Reageer

Working...