Misvormde vis

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pastoor
    ...

• 02-02-2003
    • 1118
    • Drongelen

Ik snap het probleem niet helemaal?

Ik ken een brasem waar zowat voor de helft een hap uit is. Van uit net achter zijn kop tot ongeveer de helft naar beneden. Wel of niet natuurlijke oorzaak weet ik niet? Deze vis is zo gezond als alle andere en er is zelfs een bonus van 50 euro voor diegene die hem vangt.

Reageer

• Viskerluu
      Banned

• 07-08-2008
      • 278
      • Groningen

Oorspronkelijk geplaatst door visfreak
      Het klopt idd, ik vang ook meer vervormde vissen op plaatsen waar veel gevist wordt dan op plaatsen waar amper gevist wordt.

Nu vis ik op een plas waar praktisch niemand mag vissen en zie ZELDEN een vis met vervorming (karper/brasum/voorn/snoek/snoekbaars etc). Laten we zeggen 1 op de 100 met een soort van vervorming.

Dus idd de visser is er de oorzaak van, wat er aan te doen? wij mensen op juiste manier van vissen, meer kun je helaas niet doen.

Have fun en respecteer alles wat leeft!
      Met alle respect, maar als je met een spinhengel gericht op karper vist en niet eens het verschil weet tussen een schub- en een spiegelkarper dan heb je zelf ook nog een hele hoop te leren.

Oorspronkelijk geplaatst door pastoor
      Ik snap het probleem niet helemaal?

Ik ken een brasem waar zowat voor de helft een hap uit is. Van uit net achter zijn kop tot ongeveer de helft naar beneden. Wel of niet natuurlijke oorzaak weet ik niet? Deze vis is zo gezond als alle andere en er is zelfs een bonus van 50 euro voor diegene die hem vangt.
      Zoiets kan ontstaan door een schroef van een boot (wat erg onwaarschijnlijk is) maar ook door een bezoekje van vriend aalscholver (wat weer een stuk waarschijnlijker is). Met name de laatste tijd heb ik regelmatig vissen gevangen of gezien waar complete flanken uit missen. Het zal wel een causaal verband zijn, niet waar?

Reageer

• Forummanager
        Visserslatijn Nederland
        • 30-12-2001
        • 12135
        • Albrandswaard

Nu weer on topic meiden...
        Visserslatijn Nederland
        http://www.visserslatijn.nl
        Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
        http://www.hengelsportforum.nl
        Sinds 2001...

Reageer

• hopjesvla
          Met enige kennis...

• 26-03-2009
          • 353
          • hazerswoude

Oorspronkelijk geplaatst door visfreak
          Het klopt idd, ik vang ook meer vervormde vissen op plaatsen waar veel gevist wordt dan op plaatsen waar amper gevist wordt.

Nu vis ik op een plas waar praktisch niemand mag vissen en zie ZELDEN een vis met vervorming (karper/brasum/voorn/snoek/snoekbaars etc). Laten we zeggen 1 op de 100 met een soort van vervorming.
          Waar ik meestal vis word ook redelijk veel gevist en dan vooral in de zomer maanden maar om eerlijk te zijn kom ik echt heel erg weinig misvormde vissen tegen en jij zegt hier 1 op de 100 met een vervorming is dat niet heel er veel? hier is het zowat eerder 1 op de 3000 ofso iets denk ik.

maar het kan mischien wel eraan liggen in wat voor water je vist.
          wel kom ik vissen tegen met een hap eruit van waarschijnlijk aalscholvers want die zitten hier veel en ook visjes met een wondje van bv snoeken.

gr,
          martijn

Reageer

• Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

1 op de 100 veel? Over de definitie van misvormd valt te twisten, maar ik ken een watertje waar je blij mag zijn als 1 op de 100 niet misvormd is. Er zitten er dan wel geen 100 maar volgens mij zit er geen een meer met een min of meer onbeschadigde bek. En in het redelijk bekende Geertruidenberg (waar sinds vorig jaar bijna alles dood is) daar gok ik dat ook zeker 60% van de vissen vangstverschijnselen had variërend van een blauwe bek tot compleet misvormd. Er zater er daar nogal wat. Ik ben daar een paar keer geweest, de foto's zal ik je besparen.

Groet, Pieter

Reageer

• lolo
              Geniet maar niet met mate
              • 01-05-2003
              • 3873
              • Weesp

Ik vind het in deze omgeving best mee vallen er er wordt veel gevist .
              De vissen die ik tegekom zijn brasems met vaak happen uit de rug of vinnen dat komt merendeel door de schroeven van de boten of de snoek !
              Groetjes
              Johnny

Match
              Feeder
              Stok

Reageer

• hopjesvla
                Met enige kennis...

• 26-03-2009
                • 353
                • hazerswoude

Pieter ik kom ook wel eens vissen tegen met wat beschadigingen maar om dat nou gelijk misvorm te noemen is ook weer wat.
                wat ik eigenlijk alleen maar tegen kom als beschadiging is een vis met een wondje aan zen bekje en af en toe zie je wat raars bij de schubben maar niet echt dat ze een hele kromme bek hebben. en natuurlijk de bekende aalscholver problemen door heel nederland waar ik vis zitten ook veel aalscholvers en dat zie je soms ook wel aan beschadigingen van de vissen.

gr,
                martijn

Reageer

• spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

is een karper van 60 pond eigenlijk ook niet misvormd

normaal is het niet

Reageer

• Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

Nee hoor als dat het gewicht is wat een karper kan bereiken is dat geen misvorming.
                    Dan zou een snoek van 1.50 mtr. ook misvormd zijn.
                    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Jakob
                      <*{{{{><(

• 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

Ondanks mijn lage opleidingsniveau durf ik te zweren dat ik dankzij het sportvissen meer verstand heb van de natuur dan 99% van de mensen die op de PvdD stemt. Ik kan een grutto onderscheiden van een scholekster, ik kan een snoekbaars fileren en ik heb als ik thuiskom een sliert aan haagwinde aan mijn schoeisel hangen. En, dat schijnt tegenwoordig ook geen kind meer te weten, ik weet dat melk uit een koe komt. Dankzij het toekennen van rechten aan dieren creëren wij een enorme afstand tussen mens en natuur. En die afstand is funest.

Marcel, vreemd om dat van dat lage opleidingsniveau uit jouw mond te horen, ik weet dat je beter bent opgeleid dan verreweg de meesten op dit forum.
                      Niet alleen weet ik dat, maar merk het ook aan de argumenten en verwoording van je teksten.

Niet te min vind ik je zienswijze en argumentatie op zijn minst een hele interressante, ik heb wel eens minder relevante postings van je gelezen. Je hebt wel een punt.

Reageer

• spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Nee hoor als dat het gewicht is wat een karper kan bereiken is dat geen misvorming.
                        Dan zou een snoek van 1.50 mtr. ook misvormd zijn.
                        ja ok zit wat in ,de vergelijking ging natuurlijk niet helemaal op maar ik zag pas een bult vlees op tv van haast 400kilo waar naar het schijnt een mens in zat

dat vond ik nogal een misvormd persoon,zodoende

Reageer

Working...