Tijgernoot op elastiek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Justin2k5
    Newbie karper visser

    • 11-04-2009
    • 13
    • Friesland

    Tijgernoot op elastiek

    Ik heb wat zitten kloten om een tijgernoot op mijn reeds aangeschafte onderlijn te monteren.

    Door mijn onervarenheid heb ik misschien wel een top montage bedacht (misschien reeds bestaand ) Ik heb iets wat te lange elastiekjes dus heb ik heb deze in gekort. Hierna heb ik deze met een boilie naald door de tijgernooit getrokken. Doordat het elastiek wat te dik is moest ik deze uittrekken en hierna de noot over het elastiek schuiven. Nadat de noot in postitie is geschoven krimt het elastiek in elkaar waardoor deze weer uitzet , hierdoor zit de tijgernoot goed vast en hoef je geen extra lus om de noot aan de haak te leggen.

    Graag jullie mening over deze montage, zou dit een simpele maar effectieve montage zijn ?

    Gr
    Justin
    Attached Files
    Aangepast door Justin2k5; 13-05-2009, 19:29.
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Ik heb dezelfde montage gebruikt voor drijvende hondenbrokken. Ik vind hem bruikbaar maar niet ideaal. Omdat het aas vrij strak tegen de haak zit kan de haak niet perfect draaien in de vissenbek. Daarom gebruik ik tegenwoordig een soepeler hair van gewoon nylon (icm met een elastiekje).

    MVG, Pieter

    Reageer

    • Justin2k5
      Newbie karper visser

      • 11-04-2009
      • 13
      • Friesland

      #3
      Bedankt voor je input,
      Ik kan natuurlijk de noot ook wat verder van de haak monteren, dan zou dat probleem getackeld zijn.
      Vanavond zal ik deze montage eens testen.

      Reageer

      • Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

        #4
        Eerst de vraag wat is de afstand die je wilt werpen.

        Dan; doe het zo maar liever niet als je moet werpen, monteer een hair en trek met een stevige boilienaald de hair er door.
        Je kunt dan verder van de haak af vissen wat de inhaking weer ten goede komt.
        Vissen is een hobby geen religie!

        Reageer

        • Justin2k5
          Newbie karper visser

          • 11-04-2009
          • 13
          • Friesland

          #5
          De afstand die ik hier maximaal gooi is een meter of 10, als je te maken krijgt met een ruwe bodem of je gooit net in het riet dan is deze constructie niet optimaal.

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #6
            Gewoon een hair monteren en de hair door de noot trekken je kunt ook een onderlijn maken met een langere hair zodat je twee noten kunt monteren, niet een elastiekje gebruiken.
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            Working...