beginnende karpervisser

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • goff
    Newbie

    • 08-05-2009
    • 20
    • Pottes

    beginnende karpervisser

    hallo,

    Zou graag beginnen met karpervissen met lancé. Mischien hebben jullie tips welk materiaal ik zeker nodig heb en mischien enkele tips voor een goede hengel + molen, draad, haakjes,.... en enkele montages als het kan want weet niet goed het zit met dat lood (afstand tussen haak), en hoe of waar die onderlijn komt ten opzichte van de haak, hoe lang die moet zijn,....
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Ik wil niet vervelend overkomen maar uit je vraagstelling lijkt het dat je uberhaupt nog heel weinig ervaring hebt met vissen. Dan lijkt karpervissen me ook niet echt een goed startpunt. Mijn tip is: doe eens wat ruimere ervaring op. En lees veel. Daar leer je veel van. Het heeft namelijk geen zin om hier heel veel info te geven zonder dat iemand de benodigde basiskennis heeft.

    Vat dit bericht niet negatief op... dit is zoals ik het ervaar. Vissen is te stapsgewijs leren, net als bij veel andere dingen in ons leventje.

    P.S. ik weet niet wat 'lancé' is!

    Vriendelijke groet, Pieter

    Reageer

    • goff
      Newbie

      • 08-05-2009
      • 20
      • Pottes

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
      Ik wil niet vervelend overkomen maar uit je vraagstelling lijkt het dat je uberhaupt nog heel weinig ervaring hebt met vissen. Dan lijkt karpervissen me ook niet echt een goed startpunt. Mijn tip is: doe eens wat ruimere ervaring op. En lees veel. Daar leer je veel van. Het heeft namelijk geen zin om hier heel veel info te geven zonder dat iemand de benodigde basiskennis heeft.

      Vat dit bericht niet negatief op... dit is zoals ik het ervaar. Vissen is te stapsgewijs leren, net als bij veel andere dingen in ons leventje.

      P.S. ik weet niet wat 'lancé' is!

      Vriendelijke groet, Pieter
      heb ervaring met vaste stok vissen maar niet met werphengels (lancé bij ons)

      Reageer

      • Trick
        Newbie

        • 31-01-2009
        • 22
        • B

        #4
        Het is zoals Pieter zegt. Ik vis zelf nog nt zo'n geruime tijd, maar ik heb al zeer veel opgestoken door veel informatie op te zoeken via verschillende websites. Dit forum heeft een overvloed aan informatie.

        Reageer

        • Trick
          Newbie

          • 31-01-2009
          • 22
          • B

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
          P.S. ik weet niet wat 'lancé' is!
          Ik wist wel wat het is, ik gebruikte de naam 'lancé' ook telkens in mijn kindertijd & toen ik nog in West-Vlaanderen woonde :-). Het leek zo vanzelfsprekend dat je er haast niet meer bij stil staat wat het echt betekent, dus zocht ik het maar even op.

          'Een tweede hengelsoort is de werpmolen of in de volksmond 'lancé'. Het heeft die naam gekregen omdat het zoals een lancet als maar smaller wordt naar het einde toe.'

          Reageer

          • KarperDion
            Newbie

            • 14-06-2009
            • 2
            • Doetinchem

            #6
            je kunt het besten bij je vrienden of op internet kijken hoe hun het doen, daar leer je veel van, en na wat ervaring kun je langzaam zelf beginnen.

            Reageer

            Working...