vangen doe ik amper

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • shirk
    beginnend met de pen

    • 16-06-2009
    • 6
    • heemstede

    vangen doe ik amper

    hallo,

    ik vis nu al een tijdje in de leidsevaart met de pen,
    meestal vang ik alleen Brasem en nooit karper, het lijkt erop dat karper mijn aas niet aantrekkelijk vind, terwijl ik zo veel mogelijk aassorten geprobeerd heb.

    als ik er statisch ga vissen dan vang ik ze wel, maar karpers op de pen vind ik toch veel leuker.
    heeft er misschien iemand een tip voor mij ?
    ik kan natuurlijk ook op een ander water gaan vissen maar ik weet niet echt goed water bij mij in de buurt.

    mvg Bram
  • henkus
    Met enige kennis...

    • 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

    #2
    De ringvaart van de haarlemermeer loopt toch ook langs heemstede,
    nu weet ik niet hoe jij zit met het vervoer van je spullen (auto, fiets, brommer) maar kijk eens op google maps, als je vervoer het toelaat kom je toch erg mooie stukken water tegen daar in de buurt.

    nu ben ik geen karpervisser maar wat is er mis met het vangen van brasem?

    Reageer

    • Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Als eerste goed observeren. Kijken waar de karpers zwemmen. Als het een groot water is kan het zo maar zijn dat ze op andere plekken azen. Voervoeren op een aantal stekken zou kunnen helpen. Maar misschien doe je dat al. OfHet kan ook nooit kwaad om je motages eens na te lopen als je wel vis ziet op je stekken, maar niet vangt.

      @ Henkus: Ik lees nergens in het bericht dat iets mis zou zijn met brasems. Maar logischerwijs wil je karper vangen als je op karper vist en dus geen brasem.

      Groet, Pieter

      Reageer

      • shirk
        beginnend met de pen

        • 16-06-2009
        • 6
        • heemstede

        #4
        de ringvaart loopt inderdaad langs heemstede, maar omdat ik nog maar net vis met de pen denk ik dat dit water nog iets te groot voor me is.
        ik ben 14 jaar dus meer mogelijkheden van vervoer dan de fiets heb ik niet.

        zoals pieter zeg: Brasem vind ik helemaal niet erg om te vangen,maar als ik voor karper kom heb ik liever dat ik ook daadwerkelijk karper vang :P

        ik zie de karper wel azen, (kan ook de brasem zijn), het is een vaartje dat wel heel lang is maar niet zo breed, karper kunnen localiseren moet dus mogelijk zijn, ze zijn alleen nooit te vinden aan de oppervlakte.

        ik zal voortaan wat meer voorvoeren met aassoorten die de meeste brasems niet opkunnen.

        mvg Bram

        Reageer

        • hopjesvla
          Met enige kennis...

          • 26-03-2009
          • 353
          • hazerswoude

          #5
          Voervoeren is natuurlijk altijd goed shirk maar nu typ jij ik zal wat meer voorvoeren met aassoorten die de brasems niet opkunnen. brasems eten vrijwel alles en hebben ook niet bepaald een grote mond.
          ik weet niet wat voor jij voer dan in gedachten had maar ik denk dat brasems zowat alles kunnen eten wat karper ook lekker vind.

          succes met het vinden van de juiste stek en natuurlijk ook met het vangen van karper!

          gr,
          martijn

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #6
            Robin Red behoort niet tot de favorieten van de brasem maar de prijs van dat spul zal een drempel zijn voor jou.
            Verder vreet een brasem alles.
            Maar wat ik niet begrijp; je vangt op een andere manier wel karper zeg je waarom vis je dan niet op de plekken waar je statisch wel vangt en gebruik dan hetzelfde aas.
            Zo moeilijk kan het niet zijn toch?
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • shirk
              beginnend met de pen

              • 16-06-2009
              • 6
              • heemstede

              #7
              heeey,

              bedankt voor jullie reacties

              @ martijn, ik denk dat je gelijk hebt maar ik dacht misschien is er een aassoort dat ze niet opkunnen voor de pen, maar ik denk dat dat er niet is, helaas.

              @ Douwe: ik ga niet met de pen op die stekken vissen omdat ik die stekken praktisch niet te bevissen vallen met de pen. ik zal wel met boilies gaan vissen met de pen, alleen vind ik pennen met zacht aas wel wat leuker waarom?? ik weet het niet.

              ik zal wel opzoek gaan naar ander water wat haalbaar is met de fiets.

              mvg. Bram

              Reageer

              • Visser Hans
                Newbie

                • 15-06-2009
                • 2
                • Almere

                #8
                Hoi
                Je schrijft dat het water niet breed is. Als ik vroeger ('froegâh') met het pennetje op karper ging vissen, deed ik dat altijd net uit de kant. Onopvallend sluipen... Ik zag dan luchtbelletjes op het water of ineens een modderige plek. Soms zelfs kolken. Ik bleef een stuk uit de kant en hing mijn -toenmalige aas- aardappel in de buurt van de belletjes/kolk, Als mijn minipennetje dan ondergesleurd werd...iets voor jou? Voor mij wel, ik ben weer begonnen!

                Hans

                Reageer

                • Ian
                  Newbie

                  • 08-08-2008
                  • 10
                  • Noordwijk

                  #9
                  De leidsevaart Ligt er aan waan je woont woon je on noordwijkerhout of woon je nog ergens anders
                  want ik weet wel een leuk slootje in noordwijk bij het rederijkersplein daar zit ik ook wel
                  Daar moet je men mais of pellets gaan zitten daar zitten mooie spiegelkarpers , Schubkarpers , Graskarpers en zeelt

                  Reageer

                  • shirk
                    beginnend met de pen

                    • 16-06-2009
                    • 6
                    • heemstede

                    #10
                    tsja,

                    ik hoor heel vaak positieve verhalen over de leidsevaart rond norodwijkerhout,
                    helaas woon ik in heemstede dus heb ik niet echt de mogelijkheid om even een ochtend daar heen te fietsen.

                    ik zet gewoon door op het stukje rond haarlem/heemstede en ze komen vast wel boven,

                    mvg Bram

                    Reageer

                    • Ian
                      Newbie

                      • 08-08-2008
                      • 10
                      • Noordwijk

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door shirk
                      tsja,

                      ik hoor heel vaak positieve verhalen over de leidsevaart rond norodwijkerhout,
                      helaas woon ik in heemstede dus heb ik niet echt de mogelijkheid om even een ochtend daar heen te fietsen.

                      ik zet gewoon door op het stukje rond haarlem/heemstede en ze komen vast wel boven,

                      mvg Bram
                      Nah er is nog wel een mooie stek dichter bij in lissen achter keuken hof daar zitte dikke Moet je daar maar is proberen

                      Reageer

                      • spek
                        Newbie

                        • 14-07-2009
                        • 2
                        • hellevoetsluis

                        #12
                        zoek de vis maak als je een rondje loopt op het water kleine voerstekken met wat je voert. dan loop je even een rondje op te kijken waar de karper zit.
                        als je dat rondje hebt uitgelopen ga je stekkies stuk voor stuk af en het resultaat komt vanzelf .


                        succes !!

                        Reageer

                        Working...