welk nylon?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pat1989
    Newbie

• 26-05-2009
    • 3
    • Tiel

welk nylon?

beste forumgangers,

ik ben een beginnende karpervisser en heb net 2 nieuwe baitrunners gehaald. ik vroeg me alleen af welk nylon ik het er beste op kon zetten.

ik heb op webshops zitten zoeken en mijn oog viel op deze:

Verkrijgbare uitvoeringen op spoelen van 1250 meter, geleverd in luxe bewaarbus

0.30 mm - 18 lb
    0.35 mm - 24 lb
    0.38 mm - 28 lb
    0.43 mm - 33 lb

deze is volgens mij redelijk sterk voor zijn diameter maar ik kan er verder niet veel over vinden op internet, misschien weten jullie meer over deze lijn.
    ook heb ik goede dingen over de welbekende shimano technium lijn gehoord. erg sterk en schuurbestendig, alleen veel kinken en duurder. wat zouden jullie mij aanraden?

mvg Patrick
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

PB heb ik geen ervaring mee. Ik heb zelf het meeste Suffix lijn gebruikt. Het is een prima lijn, met exacte diameter. (dit klopt vrijwel nooit). De technium is erg goed, vind ik, en kost maar een tientje meer dan de PB lijn. Vergeet niet dat je heel lang doet met zo'n klos, dus relatief gezien valt het prijsverschil wel mee.Technium is zo sterk omdat het dikker is dan aangegeven. Voor helder water zou ik voor de Suffix gaan (ongecoat) en als het niet uitmaakt voor 30/00 Technium. Ik denk dat je met PB ook wel goed zit trouwens..
    Carpe Diem

Reageer

• pat1989
      Newbie

• 26-05-2009
      • 3
      • Tiel

oke bedankt. ik heb gisteravond ook van mijn broer een rol fluorocarbon lijn 30/00 en 16.9lb gehad (ultimate phantom) en die zit voorlopig op 2 spoelen. voorlopig is de technium even te duur (er gaat 600 meter op de spoelen dus heb dan 2 rollen nodig), maar ik denk dat ik in de toekomst voor mijn 2 reserve spoelen de technium 30/00 haal.

grtz Patrick

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

PB heb ik wel ervaring mee, het merk is een sticker maar ik weet zeker dat Piet en Bertus alleen maar materiaal verkopen waar ze zelf achter kunnen staan.
        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...