dobberbouw

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Austin
    Banned

• 05-12-2008
    • 208
    • veendam

Ik had deze link gevonden! Ok geen unimat maar ja misschien wat voor iemand?

Ook heeft iemand info aan deze gestelde vraag?

Roahcell is dit alleen de naam voor het produkt of ook het proces? Ik bedoel zijn beiden beschermd door patent copyright of hoe je dat noemt!
    Als het alleen de naam is die beschermd is, zijn er dan ook andere producenten die een soort gelijk material fabriceren? Zo ja hoe heet dat?

Reageer

• Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door Austin
      http://www.btinternet.com/~two.mm/ar...y/fonlypt1.htm

Ik had deze link gevonden! Ok geen unimat maar ja misschien wat voor iemand?

Ook heeft iemand info aan deze gestelde vraag?

Roahcell is dit alleen de naam voor het produkt of ook het proces? Ik bedoel zijn beiden beschermd door patent copyright of hoe je dat noemt!
      Als het alleen de naam is die beschermd is, zijn er dan ook andere producenten die een soort gelijk material fabriceren? Zo ja hoe heet dat?

Het houten draaibankje ziet er wel leuk uit maar is niet echt mijn ding. Hout is namelijk een materiaal dat nogal kan gaan 'werken' en daardoor onzuiver op de assen kan gaan worden.

Voor info over Rohacell kijk maar eens op;
      Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

Reageer

• Austin
        Banned

• 05-12-2008
        • 208
        • veendam

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
        Het houten draaibankje ziet er wel leuk uit maar is niet echt mijn ding. Hout is namelijk een materiaal dat nogal kan gaan 'werken' en daardoor onzuiver op de assen kan gaan worden.

Voor info over Rohacell kijk maar eens op;
        http://www.rohacell.com/en/performanceplastics8344.html
        Dat weet ik wel! Ik bedoel met zo een draaibank als je, wat heb je er aan? niet viel ,maar er zijn wel mensen die af en toe a dobber wil draaien en wat hout hebben liggen........

Over rohacell [nice link] maken hun dit spull alleen [ja weet ik]of zijn er vergelijkbaar producten.....Zeg clone producten die hetzelfde +_ eigenschapen hebben............ Zo ja hoe heet dat spul of wie het maakt?

Noch een vraag pauwen veren op welke lengte zijn het meest geschikt voor dobber bauw? Ik bedoel ik zie ze van 30 to 120 cm te koop aangeboden...........Ok ze moeten recht zijn maar is dat onderste stuk van een veer van 30cm ook dik genoeg? Of zijn die correcte diktes alleen op lange veren te vinden..Ik heb ze noch niet onder oog of in handen gehad as you can see! Well my mother had them in a vase 30 years ago lol lol!
        OOK van uit een langere veer kun je meer dobbers maken mits ze recht genoeg zijn?Of komt dit zelden voor?

big up!

Reageer

• Roha
          pennenbouwer
          • 18-04-2005
          • 1175
          • Nijverdal

Over rohacell [nice link] maken hun dit spull alleen [ja weet ik]of zijn er vergelijkbaar producten.....Zeg clone producten die hetzelfde +_ eigenschapen hebben............ Zo ja hoe heet dat spul of wie het maakt?

Noch een vraag pauwen veren op welke lengte zijn het meest geschikt voor dobber bauw? Ik bedoel ik zie ze van 30 to 120 cm te koop aangeboden...........Ok ze moeten recht zijn maar is dat onderste stuk van een veer van 30cm ook dik genoeg? Of zijn die correcte diktes alleen op lange veren te vinden..Ik heb ze noch niet onder oog of in handen gehad as you can see! Well my mother had them in a vase 30 years ago lol lol!
          OOK van uit een langere veer kun je meer dobbers maken mits ze recht genoeg zijn?Of komt dit zelden voor?

big up!
          Hard schuim heb je ook wel van andere merken. Zo ken ik dobberbouwers die pennen maken van het schuim dat in oude surfplanken zit. De Rohacell is echter voor mij het meest geschikt.
          Vroeger maakte ik ook wel pennen van Roofmate.

Graham Blake maakte ze er ook van. Het is echter veel zachter dan Rohacell en daardoor kwetsbaarder.

Voor wat betreft jouw vraag over pauwenveren;
          Zelf enkele veren zoeken dan leer je zelf de (on)mogelijkheden van het materiaal kennen. De lengte van de schacht hangt af van wat je zelf wilt maken.
          Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
          www.dobberbouw.nl

Reageer

• pvz
            allround

• 01-11-2008
            • 25
            • Bellingwolde

pauwen veren/stems/shaft

hier http://www.angelfire.com/biz2/plumes...ers/shaft.html heb ik info gevraagt voor pauweveren hij kan alle maten leveren en ze zijn schoongemaakt in lengte's van 60cm en een redelijke prijs alleen de verzendkosten zijn aardig aan de prijs als ik er 100 bestel dan ben ik 60 dollar verzendkosten kwijt
            mischien zijn er meerderen die willen hebben en dan gezaamlijk een aardige partij aanschaffen.
            een vrije dag niet gevist is een vrije dag niet geleefd

Reageer

• Austin
              Banned

• 05-12-2008
              • 208
              • veendam

Hard schuim heb je ook wel van andere merken. Zo ken ik dobberbouwers die pennen maken van het schuim dat in oude surfplanken zit. De Rohacell is echter voor mij het meest geschikt.
              Vroeger maakte ik ook wel pennen van Roofmate.

Graham Blake maakte ze er ook van. Het is echter veel zachter dan Rohacell en daardoor kwetsbaarder.

Voor wat betreft jouw vraag over pauwenveren;
              Zelf enkele veren zoeken dan leer je zelf de (on)mogelijkheden van het materiaal kennen. De lengte van de schacht hangt af van wat je zelf wilt maken.

Ik heb net in mijn [heel]oude dobber kist gekeken, ik heb een stuk of drie DRENNEN wagglers in gewicht klasse 1/2/3 gr die POLYWAGS heten ! Dat was/is wel zacht spul en wat een dikke laag verf er op deze dingen zit. Ook een drift beater die het niet meer doet en die heeft ook een kunstof onder lichaam.Allen houden hun vorm niet echt, PLAAT of wat anders............Ook is die 3/4mm peacock insert aan het krom trekken.

Zo moet ik concluderen dat er niks is wat in de buurt komt van rohacell ,kwa sterkte ,duurzaamhied en zijn andere eigenschapen?
              De reden dat ik erover vraag is dat iets met een NAAM altijd aanzienlijk meer geld kost. Ik ben wel bekend met de uitdruking ,"goedkoop is duurkoop", maar dat is niet altijd het geval mits je goed, van te voren ,geinformeerd bent..................SO NO CLONES THAT COME EVEN CLOSE IS WHAT YOUR SAYING?

IS er een plaats waar ik even binnen kan lopen een paar peacock quils kopen en hupsakee klaar is kees? Dacht ik!
              Ok nu ga ik van hier en daar wat bestellen en zie ik wel maar dat wordt duur!
              Wat ik zou graag willen weten is, wordt de dikte van EEN VEER bepaald door zijn ongesneden lengte? Een veer van 120cm in lengte is die in dikte onder aan +_ even dik als een veer[ongesneden] van 60cm?
              Hoe veel van een veer van 120 is eigenlijk afval ten opzichte van dobberbouw.[vliegen binden of oorbellen maken interreseert me noch niet lol].

Look i can get feathers that are 60 cms and shorter but is the quill of any significant lenght to do anything with or will i be very limited lol perhaps only an onion of10cm as oppossed to a zoomer of 35?As yet i dont know what i want maybe i will do nothing with the info gained or perhaps use it some where else!

andy

Reageer

• Roha
                pennenbouwer
                • 18-04-2005
                • 1175
                • Nijverdal

IS er een plaats waar ik even binnen kan lopen een paar peacock quils kopen en hupsakee klaar is kees? Dacht ik!
                Losse pauwenveren koop ik wel eens bij Intratuin. Ze kosten bijna een euro per stuk maar dan kun je wel zelf de mooiste schachten uitzoeken.

Zo moet ik concluderen dat er niks is wat in de buurt komt van rohacell ,kwa sterkte ,duurzaamhied en zijn andere eigenschapen?
                De reden dat ik erover vraag is dat iets met een NAAM altijd aanzienlijk meer geld kost. Ik ben wel bekend met de uitdruking ,"goedkoop is duurkoop", maar dat is niet altijd het geval mits je goed, van te voren ,geinformeerd bent..................SO NO CLONES THAT COME EVEN CLOSE IS WHAT YOUR SAYING?

Van alle hardschuimsoorten die ik ken vind ik Rohacell het meest geschikt als ik o.a. kijk naar; soortelijk gewicht, bewerkingsvriendelijkheid, stevigheid en resistentie tegen chemicaliën zoals lijm- en laksoorten.

Zoals eerder vermeld zullen er best wel andere hardschuimsoorten zijn die ook geschikt zijn voor ons doel maar om de prijs hoef je het niet te laten. (Rohacell ligt qua prijs maar iets boven balsa)
                In de praktijk kom ik per drijflichaam zelden boven de 11 eurocent uit.
                Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                www.dobberbouw.nl

Reageer

• Austin
                  Banned

• 05-12-2008
                  • 208
                  • veendam

Losse pauwenveren koop ik wel eens bij Intratuin. Ze kosten bijna een euro per stuk maar dan kun je wel zelf de mooiste schachten uitzoeken.

LOL LOL wel ik ben daar ook gaan kijken hadden ze niet ! alleen korte 30/40cm zonder dat harde! maar was wel en leuk uit met de vrouw...................NO worries!
                  Ik kan ze nu kopen voor
                  1-49 Stk. je 0,49 EUR
                  50-99 Stk. je 0,45 EUR
                  100-499 Stk. je 0,41 EUR
                  500-999 Stk. je 0,38 EUR
                  1000 Stk. je 0,35 EUR
                  lengthte 90/100cm ook hebben ze langere en korter met passende prijs!

Van alle hardschuimsoorten die ik ken vind ik Rohacell het meest geschikt als ik o.a. kijk naar; soortelijk gewicht, bewerkingsvriendelijkheid, stevigheid en resistentie tegen chemicaliën zoals lijm- en laksoorten.

OK nice one will have to get out and have a look!

Zoals eerder vermeld zullen er best wel andere hardschuimsoorten zijn die ook geschikt zijn voor ons doel maar om de prijs hoef je het niet te laten. (Rohacell ligt qua prijs maar iets boven balsa)
                  In de praktijk kom ik per drijflichaam zelden boven de 11 eurocent uit.
                  Rohacel kan ik in de maat 1250x625x5 voor 114 exclusive maar ja lol ik ben noch niet van plan.Mind you dont know how many bodies i would get out of that but i presume enough for a life time unless i try and conquer CHINA lol lol ...zijn de prijzen die ik genoemd heb goed of redelijk? Vind wel sarkanda wat mooilijk moet to maandag wachten!

Reageer

• Austin
                    Banned

• 05-12-2008
                    • 208
                    • veendam

Weet iemand waarvoor dat whipping dient?Is het puur versiering of stopt en/of houd tegen het krom trekken van die quil?
                    andy

Reageer

• Roha
                      pennenbouwer
                      • 18-04-2005
                      • 1175
                      • Nijverdal

Rohacel kan ik in de maat 1250x625x5 voor 114 exclusive

Waar kun jij zo goedkoop aan een dergelijke plaat komen?? Is het dan wel het type; HF?
                      Ik betaal namelijk voor die hoeveelheid meer dan het dubbele!

Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                      www.dobberbouw.nl

Reageer

• Roha
                        pennenbouwer
                        • 18-04-2005
                        • 1175
                        • Nijverdal

Weet iemand waarvoor dat whipping dient?Is het puur versiering of stopt en/of houd tegen het krom trekken van die quil?
                        andy
                        Het omwinden van de schacht verstevigt deze waardoor hij niet zo snel zal knikken. De schacht wordt strakker en sterker.
                        Hetzelfde zie je wel bij vaste hengels waar ze een carbondraad spiraalgewijs aanbrengen zodat hij sterker en strakker wordt.
                        Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                        www.dobberbouw.nl

Reageer

• Austin
                          Banned

• 05-12-2008
                          • 208
                          • veendam

[/COLOR][/COLOR]

Waar kun jij zo goedkoop aan een dergelijke plaat komen?? Is het dan wel het type; HF?
                          Tot nu toe allleen schriftelijk contact met skeleton crew gehad rohacel51 no letters as yet ! En op hun site ....maandag moet ik ze bellen .I will make sure before i do anything ..........
                          Je zie dat een 1mtr x 1mtrx5 was 240 ,de post was 2006 geloof ik!

andy

Reageer

• Austin
                            Banned

• 05-12-2008
                            • 208
                            • veendam

[/COLOR][/COLOR]

hey just had another thought!!!! The rohacell price made you sit up nice like.... am i to conclude the the peacock feather price isnt that good or is just ok?

Reageer

• Roha
                              pennenbouwer
                              • 18-04-2005
                              • 1175
                              • Nijverdal

Rohacel kan ik in de maat 1250x625x5 voor 114 exclusive

Ah; ik zie 't al. De maat is in milimeters. Dat betekent dus een plaat van 0,5 cm dik. In dat geval ben je voor 114 eurootjes excl. veel te duur uit. Ik was in de veronderstelling dat de plaat 5 centimeter zou zijn. Daar betaal je al snel zo'n € 275,00 - € 400,00 voor, afhankelijk van het type Rohacell. Verder heb je natuurlijk diverse typen Rohacell waarvan de meeste de structuur hebben als van een schuursponsje. Deze zijn niet makkelijk glad te krijgen. Daarom mijn vraag of het HF betreft. Deze is qua structuur het mooist te verwerken tot drijflichaam.

Jouw vraag over welke prijzen passend zijn bij pauwenveren kan ik moeilijk beantwoorden. Ooit heb ik direct uit India eens 1000 veren gekocht voor $60,00 Een koopje als je bedenkt dat ik nu een euro betaal voor de losse veren bij Intratuin.
                              (Dat Aanbod van PVZ zou zo gek nog niet zijn.)
                              Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                              www.dobberbouw.nl

Reageer

• Austin
                                Banned

• 05-12-2008
                                • 208
                                • veendam

Ah; ik zie 't al. De maat is in milimeters. Dat betekent dus een plaat van 0,5 cm dik. In dat geval ben je voor 114 eurootjes excl. veel te duur uit. Ik was in de veronderstelling dat de plaat 5 centimeter zou zijn. Daar betaal je al snel zo'n € 275,00 - € 400,00 voor, afhankelijk van het type Rohacell. Verder heb je natuurlijk diverse typen Rohacell waarvan de meeste de structuur hebben als van een schuursponsje. Deze zijn niet makkelijk glad te krijgen. Daarom mijn vraag of het HF betreft. Deze is qua structuur het mooist te verwerken tot drijflichaam.

Jouw vraag over welke prijzen passend zijn bij pauwenveren kan ik moeilijk beantwoorden. Ooit heb ik direct uit India eens 1000 veren gekocht voor $60,00 Een koopje als je bedenkt dat ik nu een euro betaal voor de losse veren bij Intratuin.
                                (Dat Aanbod van PVZ zou zo gek nog niet zijn.)
                                Nee dat is een type fout van mij! Wel 5cm dik dus...Maar ja of die hf is weet ik noch niet, tis jammer dat ik al deze spul niet naast elkaar kan leggen om ze eigen te maken gaat ook voor peacock feathers!Mind u if i dont get not dirrection out of my questions i think i will just order some on a need to know bassis!

Die 1000 van uit india hoe veel van hun waren GOED kwa usable stuff? Ook wat deed je met al die ogen en zo? Ik vraag want ik kan ook alleen de oderste stuk kopen the quil dan zou voor mij een oplossing zijn......I dont make earings or fly tie....Thats another reason for asking the lenght questions in my earlier postings!! No worries though its only money! lol
                                Hey seems strange that youve gone from import to garden center mind you you probaly dont use them alot!
                                If all these things are so hard to get and you have them why not a SALES list?Perhaps there is one only i havent seen it yet....

Deze vraag ik noch een keer ,deel je noch steeds je mal en kopier uitvinding met anderen? ZO ja hoe kom ik er an?

andy

ik heb net wat balsa en bits en bobs gehaald vandaag mijn eerste pen zit al te drogen !

Are other quills ok for modern float making? Or maybe just bits of them?

Reageer

Working...