dobberbouw

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door Austin
    Die 1000 van uit india hoe veel van hun waren GOED kwa usable stuff? Ook wat deed je met al die ogen en zo? Ik vraag want ik kan ook alleen de oderste stuk kopen the quil dan zou voor mij een oplossing zijn......I dont make earings or fly tie....Thats another reason for asking the lenght questions in my earlier postings!! No worries though its only money! lol
    Hey seems strange that youve gone from import to garden center mind you you probaly dont use them alot!
    If all these things are so hard to get and you have them why not a SALES list?Perhaps there is one only i havent seen it yet....
    Uit India kocht ik bij Vijender International zogenaamde White peacock sticks. (Schoon geschuurde witte schachten waarvan zeker 80% bruikbaar was.) Van de 20% kromme schachten kon je altijd nog korte rechte stukken afknippen en op lengte maken met carbon staafjes zoals je op driftbeaters wel ziet. Inmiddels ben ik wel door die voorraad heen en heb ik nogmaals $ 60,00 verzonden naar India maar nooit opnieuw schachten ontvangen. Het blijkt dus risicovol om via internet bij bovengenoemd bedrijf zaken te bestellen.
    Andere goedkope en betrouwbare adressen op internet heb ik niet kunnen vinden zodat ik nu bij Intratuin die losse veren heb gekocht. Daar kon ik de mooie tenminste uitsorteren en wist ik direct welke kwaliteit ik kreeg.
    Binnen een dobberbouw-hobby is het verkrijgen van geschikt materiaal al een uitdaging op zich!

Deze vraag ik noch een keer ,deel je noch steeds je mal en kopier uitvinding met anderen? ZO ja hoe kom ik er an?
    Op mijn site kun je exact bekijken hoe een en ander werkt. namaken mag voor een metaalbewerker dus geen probleem vormen. Enkel als je een exact gelijke draaibank hebt als de mijne heeft een bouwtekening zin!
    Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

Reageer

• Austin
      Banned

• 05-12-2008
      • 208
      • veendam

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
      Uit India kocht ik bij Vijender International zogenaamde White peacock sticks. (Schoon geschuurde witte schachten waarvan zeker 80% bruikbaar was.) Van de 20% kromme schachten kon je altijd nog korte rechte stukken afknippen en op lengte maken met carbon staafjes zoals je op driftbeaters wel ziet. Inmiddels ben ik wel door die voorraad heen en heb ik nogmaals $ 60,00 verzonden naar India maar nooit opnieuw schachten ontvangen. Het blijkt dus risicovol om via internet bij bovengenoemd bedrijf zaken te bestellen.
      Andere goedkope en betrouwbare adressen op internet heb ik niet kunnen vinden zodat ik nu bij Intratuin die losse veren heb gekocht. Daar kon ik de mooie tenminste uitsorteren en wist ik direct welke kwaliteit ik kreeg.
      Binnen een dobberbouw-hobby is het verkrijgen van geschikt materiaal al een uitdaging op zich!

DIT VIND IK WEL LEUK! Eveneens klaar maken voor een westrijd.dat opbouw, dat oefenen het uitvinden....soms beter zelfs dan de dag!

Op mijn site kun je exact bekijken hoe een en ander werkt. namaken mag voor een metaalbewerker dus geen probleem vormen. Enkel als je een exact gelijke draaibank hebt als de mijne heeft een bouwtekening zin!
      Wauw internet is niet zo groot IK ben ook bij de zelfde een tijd blijven haken. Ik bedoel kwaam niet viels met google op ook contact gehad maar noch niet in zee gegaan....GELUKIG!!!!
      Zo goed koop heb ik noch niet gevonden in europa maar dan heb ik niet over een 1000 stuks of meer gevraagd! ZIt nu op een antwoord te wachten van alleen de quil zonder OOG als ik ze in huis heb zou ik een link posten voor EVERYONE if they want it......They would be then tried and tested!OP ebay UK is een 100 te koop staat op 7 pond geloof ik! Zijn door die verkoper vaker aan geboden en voor minder verkocht las ik in zijn feedback!
      Ik vertaal mijn zoek vragen in andere talen dat levert ook viel op!!!!

Ik vind je site wel mooi maar van wat er op staat ZOU ik niet je LIGAAM TOOL kunnen na apen maar ja ik ben maar een half was handige HARRY!
      Over de exacte draai bank hebben zet ik ook vraag tekens bij want het zou een kwestie van aan passen zijn ...een cm hier een cm daar maar ja zo als gezegd ben ik maar half was!
      Now funny thing happend last night i became the owner of a emco unimat 3! LOL which machine do you have? Een in de zelfde hoop ik?

ANDy
      Aangepast door Austin; 03-01-2009, 08:43.

Reageer

• Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

Ik vind je site wel mooi maar van wat er op staat ZOU ik niet je LIGAAM TOOL kunnen na apen maar ja ik ben maar een half was handige HARRY!
        Over de exacte draai bank hebben zet ik ook vraag tekens bij want het zou een kwestie van aan passen zijn ...een cm hier een cm daar maar ja zo als gezegd ben ik maar half was!
        Now funny thing happend last night i became the owner of a emco unimat 3! LOL which machine do you have? Een in de zelfde hoop ik?

ANDy
        Je krijgt een PB!
        Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

Reageer

• pvz
          allround

• 01-11-2008
          • 25
          • Bellingwolde

IK heb toch nog maar een poging gedaan voor een prijsopgave om 1000 pauweveren te bestellen ik ben benieuwd wat het me dan gaat kosten,als het redelijk is ben ik voorlopig wel voorzien en net wat ROHA al eerder vertelde als 80% goed is mag ik niet klagen
          een vrije dag niet gevist is een vrije dag niet geleefd

Reageer

• Roha
            pennenbouwer
            • 18-04-2005
            • 1175
            • Nijverdal

Wel ff een voorbehoud v.w.b. die 80% bruikbaar materiaal. Hierbij spreek ik enkel voor de zending die ik toen uit India had. Hoe het is gesteld met de kwaliteit van andere leveranciers kan ik geen zinnig woord over zeggen.

Probeer altijd zo lang mogelijke schachten te krijgen dan kun je het meest rechte stuk er uit knippen. (De korte stukjes verwerk ik dan tot antenne door ze op een stukje carbon te lijmen.)
            Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
            www.dobberbouw.nl

Reageer

• Austin
              Banned

• 05-12-2008
              • 208
              • veendam

@ Roha
              dat rohacel was indedaad IG !PB komt er ook aan

Hier is een link voor peacock feathers if anyone needs it! Kun je ook alleen de quil kopen!!http://hg-design.de/fund-90.htm

Ook hebben ze inkoop prijzen...... interesant is dat maar geen quils dan.................... hoe dat uit pakt met post weet ik niet...

Reageer

• Austin
                Banned

• 05-12-2008
                • 208
                • veendam

Hey al die draaibank gebruikers[Roha] is de doorvoor van 10mm[gat door het ass] voldoende of is groter en groot PLUSS PUNT?
                andy

Reageer

• Ramon Ansing
                  tsjah?
                  • 27-06-2006
                  • 760
                  • Tolbert

Misschien heeft iemand hier nog wat aan, kwam het tegen via een engels forum: http://www.fishingweightmolds.com/sh...ewcategory=123

Reageer

• roofblij
                    Newbie

• 26-05-2007
                    • 31
                    • Vlaardingen

Hey al die draaibank gebruikers[Roha] is de doorvoor van 10mm[gat door het ass] voldoende of is groter en groot PLUSS PUNT?
                    andy
                    Bij meer doorvoer heb je minder afval omdat je door kan voeren.
                    Een nadeel is dat de draaibank veel zwaarder is .

Groeten,
                    Mar

Reageer

• janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

Wij hebben er nu een met een doorvoer mogelijk heid tot 22 mm die word ingezet voor de bouw van de zwaardere matchpennen en is door dat je kan door voeren minder nadelig ,je hoeft minder weg tegooien van het gebruikte materiaal [balsa].
                      Groeten van Jan de visser

Reageer

• Roha
                        pennenbouwer
                        • 18-04-2005
                        • 1175
                        • Nijverdal

doorlaat spindel

Hoe groter de doorlaat des te minder afval is helemaal juist. Helaas kom je dergelijke doorlaatdiameters van > 20mm alleen bij grotere draaibanken tegen. Inderdaad heel geschikt voor grotere werkstukken als sliderbodies. Wanneer je echter een drijflichaam moet maken à la doperwtje zal zo'n bank vaak minder handzaam en secuur werken. (De toleranties zijn nou eenmaal groter.)

Voor secuur afdraaien van drijflichamen voor de vaste stok vind ik een kleinere draaibank dus beter en handzamer in gebruik. Bovendien zijn 80% van de pennen die ik maak qua diameter niet groter dan 10mm.
                        (Als er sliderbodies moeten worden gemaakt draai ik die af op twee asjes)
                        Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                        www.dobberbouw.nl

Reageer

• Austin
                          Banned

• 05-12-2008
                          • 208
                          • veendam

Hoe groter de doorlaat des te minder afval is helemaal juist. Helaas kom je dergelijke doorlaatdiameters van > 20mm alleen bij grotere draaibanken tegen. Inderdaad heel geschikt voor grotere werkstukken als sliderbodies. Wanneer je echter een drijflichaam moet maken à la doperwtje zal zo'n bank vaak minder handzaam en secuur werken. (De toleranties zijn nou eenmaal groter.)

Voor secuur afdraaien van drijflichamen voor de vaste stok vind ik een kleinere draaibank dus beter en handzamer in gebruik. Bovendien zijn 80% van de pennen die ik maak qua diameter niet groter dan 10mm.

Met respect! Zijn 80% van je dobbers onder de 1gramm? Wat is de dikte verschil tussen rohacel en balsa met twee gelijke drijfvermogens[i have searched but cannot find it again]........Most of my floats are balsa en dus boven 1 gramm equals meer dan 10mm............
                          Had deze link gevonded deze draaibank is groter dan een emco 3/4 maar toch wordt als mini beschouwed heeft een 20mm doorlaat.Handig rond schouwen zou het niet zijn maar tolorant denk ik wel.....
                          If you&#8217;re thinking of buying a mini-lathe, you may be wondering what kinds of work this machine is capable of. This page will show you some examples and give you some idea of the capabilities, capacities and precision of this machine.

Look not ment to critasize just looking to solve and answer some questions on a personal level{ME MYSELF AND I}inshort OVERSTANDING.........ok perhaps UTOPIA doesnt exist meaning the best of both worlds an in between!!!.............

thnx
                          andy

Reageer

• Roha
                            pennenbouwer
                            • 18-04-2005
                            • 1175
                            • Nijverdal

Hoi,

De meeste draagvermogens van pennen die ik maak liggen inderdaad tussen de 0,3 en 1,25 gram. Hier bij ons in Twente wordt er op het Overijssels kanaal en andere watertjes namelijk zelden zwaarder gevist. Toch is het heel goed mogelijk om slanke pennen te maken met een diameter van max. 10 mm die wel 3 gram kunnen dragen. Denk maar aan Tesse- pennen.
                            De onderstaande pen is ook niet dikker dan 10 mm. en loopt qua serie tot wel 2 gram.

De draaibank die je toont is een heel mooi secuur bankje. In de reguliere handel ben ik echter zoiets nog niet tegengekomen. Wanneer je de specificaties bekijkt van grotere banken zie je dat de boorkop die als tegencenter kan dienen vaak niet naar 'nul' terugloopt en niet alle diameters qua boortjes kan pakken. Dit is belangrijk voor een passend gaatje voor je antennes.

Verder vind ik een klein draaibankje prettiger bij het draaien uit de vrije hand.
                            Hiermee bedoel ik dat wanneer je een heel klein drijflichaam moet maken (doperwt) het prettig is om je handen op het support of tegencenter te laten rusten terwijl je het schuurpapier vasthoudt. Dit geeft een stabielere houding en dus een zuiverder drijflichaampje. Omdat er bij de Unimat 3/4 weinig ruimte tussen de centers zit, kun je dus mooi dicht bij je werkstukje afsteunen.
                            Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                            www.dobberbouw.nl

Reageer

• janb
                              jan b
                              • 21-11-2005
                              • 1982
                              • 't Nieuweland

voor de kleine dobbertjes hebben we inderdaad een wat kleinere draaibank doorlaat 10mm.
                              Groeten van Jan de visser

Reageer

• Austin
                                Banned

• 05-12-2008
                                • 208
                                • veendam

Hoi

Ik heb net een dobber ontworpen[so what]lijkt veel op anderen maar is van mij lol lol !
                                Die ding bevalt me wel, nu is het zo dat ik het ook op verschillende gewichten wil proberen .
                                Mijn vraag is, is er een formula dat laat mij hem vergroten en of verklienen? Zo ja graag even vertellen.pleeeeeeeeeeeease

Reageer

Working...