Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
de dobbers zijn weer helemaal recht, en de laatste laklaag zit erop.
vandaag een nieuwe stofzuiger geregeld, ideaal ding.
ik heb nu bij mijn draaibank een vaste opstelling met een zuigmond. op de stofzuiger zit een automatische stand, dus zodra ik de draaibank aan zet begint de stofzuiger ook. echt ideaal
je bent goed bezig ,ik zal er ook eens een stofzuiger voor gaan halen.
Jazeker wel! Odul en ik hebben connectors op onze pauwenveren van Stonfo waar je 3mm antennes in kwijt kan. Breekstaafjes van die diameter zullen dan ook geen probleem zijn om die hierin te klemmen.
Voor de vaste stok pennen zijn er speciale starlightbusjes van 2,2mm diameter waar je de kleinste maat breekstaafjes in kunt klemmen en natuurlijk ook gewone antennes. Deze busjes voorkomen dat de pen gaat lekken/barsten en water gaat zuigen. Deze pennetjes verkoop ik veel aan Vos-hengelsport te Almelo.
Voor een indruk verwijs ik je naar m'n site.
heb vandaag mijn eerste wedstrijdpen gemaakt. het ging eigenlijk best makkelijk.
misschien moet ik toch maares ff oogjes en antenne's aanschaffen voor wedstrijdpennen
owja ik zal de maten es ff overnemen van de serie's pennen die ik heb, dan heb ik een beetje een richtlijn voor de dikte van de antenne's
heb vandaag mijn eerste wedstrijdpen gemaakt. het ging eigenlijk best makkelijk.
misschien moet ik toch maares ff oogjes en antenne's aanschaffen voor wedstrijdpennen
owja ik zal de maten es ff overnemen van de serie's pennen die ik heb, dan heb ik een beetje een richtlijn voor de dikte van de antenne's
(Wellicht hoort dit antwoord meer bij de topic; materialen voor de dobberbouw.?!)
Spuiliefhebber wil ook graag oogjes bestellen. Ik informeer 'ns voor hem bij Vos wat 't gaat kosten. Fiberglas is momenteel alleen in zwart te verkrijgen bij Stonfo. Minder mooi dan witte/doorzichtige fiber want deze laat licht door waardoor je antenne beter opvalt. Wel heel geschikt als onderantenne. Veel pennen van Ultimate hebben zo'n fiber-onderantenne en staan daarmee heel stabiel.
Improviseren met diameters van onder- en bovenantennes kan soms tot hele leuke resultaten leiden. Bij de Discount in Oldemarkt verkopen ze rvs spinstangetjes in diverse diameters. Kleine hoeveelheden waarmee je mooi kunt experimenteren voor onderantennes.
Met die starlightbusjes van 2,2mm die ik eerder noemde kun je met een breekstaafje, 2,2mm gele/rode antenne of een 1,2mm antenne vissen.
Deze laatste heeft een klein voetje van 2,2mm zodat ie ook mooi in het busje past. Ideaal als je van aasgrootte wisselt of scherper wilt vissen zonder aan je loodafstelling te gaan prutsen.
Ik heb jouw verzoek om materiaal binnengekregen maar het lukt me niet om jou terug te mailen. Telkens krijg ik een berichtje terug dat mijn antwoord "not delivered" is. Daarom probeer ik het maar via deze topic:
Heb je het bericht over het opvragen van je adresgegevens nog binnengekregen?
Mijn laatste posting is alweer van een maand geleden. In die tijd heb ik nog wat materiaal verzamelt en wat testjes gedraaid met wisselend succes.
Twee fototjes om jullie idee hieromtrent te krijgen:
De eerste is telkens een kopie van de dobbers ernaast.
Spijtij dat bij de tweede de zwarte pennen niet duidelijk zijn want dit zijn men mooiste resultaten.
Reageer