zo die hobbyzaak is gemaild eens kijken of die g8 me bevalt
dobberbouw
Collapse
X
-
-
Maar Jeroen ,enige handigheid kan de man niet ontzegt worden dacht ik
En ze zien er leuk uit ,maar ja hoe dat met de lak en zo zit Aan de buiten kant kun je het niet zien Maar het is een leuk filmpje Het laat goed zien hoe dat je met eenvoudige middelen een relatief leuk dobbertje kunt maken

Groeten van Jan de visserReageer
-
gloeiende gloeiende hebben ze niet ja de g4???????
ze hadden het eens voor iemand besteld maar voorlopig gingen ze niks bestellen daar.........pfffff
helllluuuup iemand een ander adres voor me
Reageer
-
daar heb je volledig gelijk in, het is zeker handig gedaan. maar ik doelde puur naar de kwaliteit. hoewel ik dat natuurlijk niet van een afstand kan beoordelenOorspronkelijk geplaatst door janbMaar Jeroen ,enige handigheid kan de man niet ontzegt worden dacht ik
En ze zien er leuk uit ,maar ja hoe dat met de lak en zo zit Aan de buiten kant kun je het niet zien Maar het is een leuk filmpje Het laat goed zien hoe dat je met eenvoudige middelen een relatief leuk dobbertje kunt maken

Reageer
-
heb er weer 1 gemaild voor de g8 lak.
nou zat ik nog eens te kijken naar de jacht lak van de ijssel,dit is ook een polyurethaan lak.
je hebt toch ook gewoon dezelfde specificaties bij andere merken of niet??
wie legt me eens uit wat nou de verschillen zij tussen die lak soorten,anders haal ik maandag eens zo'n blikkie bij onze watersport zaak die is daar weer dealer van die de ijssel produkten.
ik ga dat eens testen anders hoor tenzij iemand me dat hier weet te ontraden
Reageer
-
de lak van de ijssel (jachtlak) is heel dik tijdens het opbrengen, het duurt ook lang voordat het droog is.
het word een hele taaie rubberachtige laag. naar mijn mening ideaal voor matchpennen, deze lopen nogal eens deukjes op tijdens het werpen. een harde lak zou dan barsten, de taaie lak blijft dan echter mooi egaal.
en voor zover ik de G8 lak (meubellak ??) gezien heb, deze is een stuk dunner en word veel harder. het voordeel voor wedstrijdpennen: de lijn snijd niet in de dobber.Reageer
-
verdikkemeOorspronkelijk geplaatst door jeroenkde lak van de ijssel (jachtlak) is heel dik tijdens het opbrengen, het duurt ook lang voordat het droog is.
het word een hele taaie rubberachtige laag. naar mijn mening ideaal voor matchpennen, deze lopen nogal eens deukjes op tijdens het werpen. een harde lak zou dan barsten, de taaie lak blijft dan echter mooi egaal.
en voor zover ik de G8 lak (meubellak ??) gezien heb, deze is een stuk dunner en word veel harder. het voordeel voor wedstrijdpennen: de lijn snijd niet in de dobber.
Reageer
-
Lak moet je zeker niet altijd dik aan brengen, ook verf niet ( nooit TE DIK )
Omdat de lak of verf niet goed meer in de bobber trek dus de verf of lak moet uit zijn eigen drogen dus dan speelt het klimaat waar je de dobbers verf een grote rol .
Welke verf je ook pakt of lak gewoon liever 3 keer dun dan 2 keer dik .
Ook lak of verf die je er op smeert en het is te dik dan zal de toplaag snel dichtslaan maar onder die toplaag is de verf of lak nog nat, en dat is het grote probleem met schilderen .Want je maakt het zodra je weer gaat schilderen de onderlaag week.
Dus een prutswerk hoe het er uit ziet .
Als je gewone bootlak neemt doe dit in een klein bakje en dun dit af met wasbenzine of thinner .
Dan zal de verf ook snel drogen , maar nogmaals maakt het zo dun als karnemelk .
Tussen de lagen schuren met zo fijn mogelijk stukje schuurpapier Scotbricht kan ook goed.
Sucses verzekerd.
Gr loloGroetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
Oorspronkelijk geplaatst door loloLak moet je zeker niet altijd dik aan brengen, ook verf niet ( nooit TE DIK )
Omdat de lak of verf niet goed meer in de bobber trek dus de verf of lak moet uit zijn eigen drogen dus dan speelt het klimaat waar je de dobbers verf een grote rol .
Welke verf je ook pakt of lak gewoon liever 3 keer dun dan 2 keer dik .
Ook lak of verf die je er op smeert en het is te dik dan zal de toplaag snel dichtslaan maar onder die toplaag is de verf of lak nog nat, en dat is het grote probleem met schilderen .Want je maakt het zodra je weer gaat schilderen de onderlaag week.
Dus een prutswerk hoe het er uit ziet .
Als je gewone bootlak neemt doe dit in een klein bakje en dun dit af met wasbenzine of thinner .
Dan zal de verf ook snel drogen , maar nogmaals maakt het zo dun als karnemelk .
Tussen de lagen schuren met zo fijn mogelijk stukje schuurpapier Scotbricht kan ook goed.
Sucses verzekerd.
Gr lolo
hé
nou klinkt het weer positief die 1 component (polyurethaan)jachtlak kan je wel verdunnen dus.
Reageer
-
Groetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
Deze zijn op dit moment in de aanbouw , ik verwacht rond de 12 gram te zitten met deze.
De gewone dobber die heeft me maatje gemaakt en al mee gevist 1 gram ...
Heerlijk pennetje .
Attached FilesGroetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
ja dat moeten we wel weten anders lukt het nooit ik vaar toch al blind op mijn route planner.Oorspronkelijk geplaatst door janbheeft dat club gebouw nog een adres of !!
man ik kijk er al naar uit
ben benieuwd naar al die criminele koppen hahahaha
Reageer
-
het adres is:
Clubgebouw A.H.V. Vislust
Slachthuiskade 50
7602 CV Almelo
0546-815151
het gebouw is gelegen aan de dollegoor vijver.
bjornReageer
-
en nog wat extra info betreft 17april:
Op dinsdag 17 april presenteert Vos hengelsport i.s.m. met Sensas een voorlichting/filmavond.
Op deze avond zal John Lubbers van Sensas Nederland de nieuwste producten van Sensas tonen.
Verder wordt er aan deze avond medewerking verleend door Erik Nijland en Henk Jan Dijkstra van het Sensas/Mondial wedstrijdteam.
Michael Meyer komt langs om het FAPS assortiment te tonen.
Ronald Hammers komt langs om zijn perfecte eigen gemaakte dobbers te tonen.
Daarbij wordt er ook een demo vliegbinden gegeven door Albert Goozen.
Deze avond bestaat uit twee gedeelten namelijk van 18.30 -20.00 voor onze jeugdleden en vanaf 20.00 uur voor onze seniorleden.
Deze avond wordt gehouden in ons clubgebouw aan de Dollegoorvijver
bjorn.Aangepast door jeroenk; 26-02-2007, 17:58.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer