Beste forumgebruikers,
Dit is dit eerste maal in mij leven dat ik gebruik maak van een forum dus neem mij niet kwalijk, als nog niet alles volgens wens gaat. Zoals ik al naar ROHA gemaild heb "al doende leert men".
Nu dan mijn opmerking. Ook ik heb een tegelzaagmachine voor het zagen van Rohacell, wat op zich perfect werkt. Als men de balkjes gezaagd heeft en men gaat echter onder verstek de hoeken afzagen, om er een achtkant van te maken, komt men met zijn vingers akelig dicht in de buurt van de diamantschijf en heeft het net als piepschuim de neiging omhoog te springen. Vroeger toen ik nog in de bouw werkte maakten we voor dit soort werk een malletje van wat plankjes omdat we dan met onze vingers wat verder van het zaagblad af konden blijven. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen want ik heb al mijn vingers nog. Ik zou niet graag willen dat staks alle pennenbouwers in Kortrijk, herkenbaar zijn, omdat ze hun hand in het verband dragen. Dit advies geld natuurlijk alleen voor degenen die deze werkwijze niet kennen. Ik zal proberen, als bijlage wat foto's te plakken en hoop dat dit lukt. Ook heb ik het spouwmes en afschermkap verwijdert omdat ik graag zie waar mijn vingertoppen zitten, wat met beschermkap moeilijker is. Iedereen die werkt in de veiligheid zal je hier voor afschieten maar je moet zelf beslissen welke manier je het veiligst vindt.
Helaas lukt het me niet de foto's als bijlage te plaatsen omdat er volgens mij niet genoeg ruimte beschikbaar is. Als iemand mij uit kan leggen hoe ik dat alsnog kan doen, dan is alle hulp welkom.
Groeten,
PeBo.

Daarna heb ik me een setje spantangen aangeschaft waar je niet achter kunt blijven haken.

Reageer