wedstrijdpennen
Collapse
X
-
Groetjes Freddy
*
Teamlid "Dierenvriend" België
*
http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm
http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm
http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892 -
hey,Jan
Je heb hele maal gelijk ,is de G21
Ik heb niet goed gekeken,maar de G23 heb ik en die vist fantastie,s
Heb al heel veel verschillende type,s van GEER en vissen wel lekker.GR GINUS
Reageer
-
Kon de verleiding niet weerstaan heb net wat Geerdoobbers besteld met alles erop en deran. Heb 4x G23 besteld met de volgende gewichten en antennes: 2x 0.7 gr. en 2x 1,1 gr. dan kan ik ze per gewicht op 2 verschillende lengte en dieptes klaarmaken. Daarnaast heb ik de volgende antennes besteld: 1 mm 1,5 en 2 mm besteld altijd makkelijk zo ook in de verschillende kleuren dat kost je de kop niet 3x €1,50 voor die 9 antennes daarvoor wil ik ze wel hebben als het nu echt veel meer zou kosten... En daarnaast dan maar gelijk sileconenslang besteld heb ik dat ook weer passend klaarliggen 4 dobbers met slangetjes, antennes slik toch weer: € 29,70 achja geld moet nu weer rollen ivm de kredietcrisis toch???
Heb verdorie net 23 dobbertuigjes klaargemaakt komen deze er weer achteraan blijf bezig zo!!! Maar wilde door deze topic en lovende woorden over die G23 serie deze toch maar eens aanschaffen en proberen! Ben benieuwd!
Meer mensen die ervaringen hebben met Geerpennen en dan de G23???
Oja wilde toch nog opmerken dat ik vindt dat de overgang van 0,70 naar 1,1 gr. wel erg groot vind... had liever gehad dat de dobber van 0,75 0,9 en 1 gr. gingen van 0,7 naar 1,1 gr. is wel een groot verschil maar ben ik nou zo'n pitleut?Fishing is a way of life!!!
Reageer
-
eitcbv,Ik gebruik ook alweer een tijdje de g-23.Hij is door zijn vorm erg gevoelig en daarom uitermate geschikt voor een moeilijke visserij ,waarbij de vis zich niet zo snel laat foppen.De verwisselbare antenne's zijn ook goed.(er is mij nog nooit 1 tijdens het vissen af gevallen) Op die 0,7gram en de 1,1 gram zit een antenne van 1,2 mm.Als je de dobber nu zo uitlood dat de antenne iets meer dan de helft boven water blijft staan zit je goed.Als er nu wind komt of iets meer stroming ,dan zet je die antenne van1,0mm. er op.De dobber komt dan iets hoger uit het water en kun je weer goed de antenne zien.Is het windstil kun je ook de 1,5 mm er op zetten,dan zal de antenne iets scherper gaan staan .Deze antennes bezitten geen enkel drijfvermogen,gooi je ze in een glas water dan zinken ze gewoon naar de bodem.Er zit geen dobberoog op deze dobber ,maar een siliconenslangetje .Deze kun je dus hoger of lager zetten.Je kunt heel mooi de dobber langzaam, verslepen,waarbij de pen gewoon rechtop blijft staan.Ik heb ze zelf in de maten 0,3/0,4/0,5/0,6/0,7 en 1 gram waarbij ik moet zeggen dat ik het meeste vis met de lichtere exemplaren.Je kunt ze ook nog uitrusten met een glasfiber antenne.Ik gebruik dan de 80mm.uitvoering.Voordeel is dan dat je bij wat meer wind het gedeelte tussen dobber en hengel onder water brengt waardoor wind en golfjes minder vat hebben op de dobber.

Reageer
-
Jan Wever, bedankt voor je aanbevelingen en tips voor het gebruiken van die antennes die je o.a. voor de G23 kunt gebruiken ik heb ze nog niet binnen maar dit zijn van die rare dagen maar ik kan wel wat met je tips! Bedankt ik denk idd dat het leuke dobbers zijn alleen die prijs hé? Mischien dat ik wel een zeikerd ben maargoed als ze het lang uithouden dan wil ik er meer bijkopen zo ook van de andere series alleen wil ik het nu tegenwoordig zo doen dat ik dezelfde dobber met dezelfde gewichten op verschillende dieptes wil maken dus dan kom ik uit op hogere aanschafkosten maar het vis wel lekker: je hoeft dan niet meer de boel in te korten je pakt gewoon het type dobber waarmee je wilt vissen en dan de gewenste diepte ikzelf hanteer dan: 3, 4 en 5 meter maar dan heb je van dezelfde dobber wel 3 stuks nodig..... Maargoed ik wil het wel goed hebben en geen gekloot aan de waterkant!
Nogmaals bedankt voor je reaktie!Fishing is a way of life!!!
Reageer
-
gisteren heb ik dit pakketje van Geer aangekregen.
heb enkel nog maar lijntjes gemaakt met de G21, maar wat me opviel was dat ik steeds ander gewicht moest nemen voor hem uit te loden. 3 dezelfde dobbers toch 3x ander gewicht
ik was gewoon van te vissen met pennen van Perfect en hier was het steeds hetzelfde gewicht, dit week nooit af.
Hoe komt dit?Attached FilesReageer
-
Reageer
-
Janb: ik wil hier toch even een punt van maken! Je stelt dat die Geerpennen met de hand zijn gemaakt. Ok, dat zal wel zo zijn maar omdat dit zulke kwalitatieve pennen zijn en zeker ook de veel duurdere pennen zijn wil ik toch kunnen eisen dat ze allemaal geijkt zijn! Dit werd ook hier op het forum beweerd namelijk!!! 1 gr. zal dan ook 1 gr. moeten zijn en als hier een afwijking in zou zitten zou die in de andere zelfde pennen ook moeten zitten... Want ik zou ozo graag de pennen zo uit willen loden: bijv. 4x no. 8 en 1x no. 6 bijv. noem maar wat dan weet je tenminste direct wat je nodig hebt als je een nieuw tuigje moet maken van die soort pen.....
Of ben ik nou een zeikerd: een wedstrijdpen van € 4,25 als ik er 4 van koop ben ik toch € 17,- kwijt en wil ik ze kunnen uitloden met dezelfde loodkorrels en zelfde bezetting....
Hmmm heb er moeite mee dat ze elke keer af kunnen wijken ik moet ze nog binnen krijgen maar ik weet dus nu al dat ze niet geijkt zijn. Wie weet dan trouwens wel goede pennen die wel allemaal geijkt zijn? Dan weet je tenminste wel wat je van tevoren op de lijn moet zetten dat uitloden in zo'n plastic koker begint mij te vervelen onderhand!
Gr. Frans.Fishing is a way of life!!!
Reageer
-
dat zou wel moeten ja gelijke gewichten ,ja als je ze maakt hou je van 1gram uit de mal ook 0,9 en 1,1 over.
dat zijn geen 1 grammers natuurlijk dus ze horen niet in de 1 gram verkoop.
een gram is een gram anders moet je 1,1 bestellen.
ik weet wel dat dat best tegenvalt en arbeidsintensief is om de juist bij mekaar te zoeken.
maar het kan wel hoor
Reageer
-
Ik ben het aan de ene kant wel met de mensen eens dat dobbers (in de prijsklasse waar we het nu over hebben) van een gram ook een gram zouden moeten zijn, maar ik weet ook dat dat een utopie is. Maar...1,1 gram of 0,9 is een marge van 0,1 gram te zwaar of te licht, een loodje nr 6... da's te veel.
Aan de andere kant, het drijfvermogen wordt niet alleen door het drijflichaam bepaald en doorgaans zijn de marges kleiner (bij mijn dobbers wel...). Vergelijk de lengte van de onderantennes maar eens, daar zit altijd een beetje verschil in. Maar een loodje nr 12 meer of minder vind ik best acceptabel. Na een tijdje moet je dat loodje 12 er toch afhalen omdat de dobber bv toch nog iets water op heeft genomen en iets dieper is gaan liggen (ik heb nog niet anders meegemaakt).groet,
EduardReageer
-
Je loopt behoorlijk voor de muziek uit...Janb: ik wil hier toch even een punt van maken! Je stelt dat die Geerpennen met de hand zijn gemaakt. Ok, dat zal wel zo zijn maar omdat dit zulke kwalitatieve pennen zijn en zeker ook de veel duurdere pennen zijn wil ik toch kunnen eisen dat ze allemaal geijkt zijn! Dit werd ook hier op het forum beweerd namelijk!!! 1 gr. zal dan ook 1 gr. moeten zijn en als hier een afwijking in zou zitten zou die in de andere zelfde pennen ook moeten zitten... Want ik zou ozo graag de pennen zo uit willen loden: bijv. 4x no. 8 en 1x no. 6 bijv. noem maar wat dan weet je tenminste direct wat je nodig hebt als je een nieuw tuigje moet maken van die soort pen.....
Of ben ik nou een zeikerd: een wedstrijdpen van € 4,25 als ik er 4 van koop ben ik toch € 17,- kwijt en wil ik ze kunnen uitloden met dezelfde loodkorrels en zelfde bezetting....
Hmmm heb er moeite mee dat ze elke keer af kunnen wijken ik moet ze nog binnen krijgen maar ik weet dus nu al dat ze niet geijkt zijn. Wie weet dan trouwens wel goede pennen die wel allemaal geijkt zijn? Dan weet je tenminste wel wat je van tevoren op de lijn moet zetten dat uitloden in zo'n plastic koker begint mij te vervelen onderhand!
Gr. Frans.
De pennen zijn nog niet binnen en het zijn volgens jou nu al geen goede pennen omdat ze niet geijkt zouden zijn?
Ik bezit enkele series Geer pennen met een gewicht van 0.2 tot 1.9 gram met telkens een onderling verschil van 0.1 gram. Het gewicht wat op de dobbers staat klopt exact, dus zal er toch een vorm van ijking hebben plaatsgevonden.
Je vraagt je af wat dan wel goede dobbers zijn, in mijn ogen zijn Geer dobbers de beste die er zijn.
Hoewel, ik heb onlangs dobbers van Roha gezien en volgens mij doen die zeker niet voor Geer dobbers onder.Reageer
-
ik vis alleen maar met dobbersvan Roha
,sliders,en voor de stok natuurlijk en ben er erg tevreden over.al die fabrieks pennen kloppen ook niet altijd
zit af en toe ook wel een verschil tussen van 0,1 of 0,2 gram
een vrije dag niet gevist is een vrije dag niet geleefd
Reageer
-
Dit hoopte ik eigenlijk, met de pennen die ik gewoon was waren het 2 loodjes van nr ... en 2 loodjes van nr ... en dit was wreed gemakkelijk om tuigen te maken dan.Janb: ik wil hier toch even een punt van maken! Je stelt dat die Geerpennen met de hand zijn gemaakt. Ok, dat zal wel zo zijn maar omdat dit zulke kwalitatieve pennen zijn en zeker ook de veel duurdere pennen zijn wil ik toch kunnen eisen dat ze allemaal geijkt zijn! Dit werd ook hier op het forum beweerd namelijk!!! 1 gr. zal dan ook 1 gr. moeten zijn en als hier een afwijking in zou zitten zou die in de andere zelfde pennen ook moeten zitten... Want ik zou ozo graag de pennen zo uit willen loden: bijv. 4x no. 8 en 1x no. 6 bijv. noem maar wat dan weet je tenminste direct wat je nodig hebt als je een nieuw tuigje moet maken van die soort pen.....
Gr. Frans.
maar nu vind ik het eigenlijk veel vervelender. Nu ik begrijp ook wel dat het veel moeilijker is om pennen met de hand gemaakt allemaal exact gelijk te maken, maar voor die prijs zou het toch wel mogen.
Nu er zit niet zoveel verschil op maar je bent toch altijd aan het zoeken dat uw pen goed staat in het water en er kruipt meer werk in.
hopelijk maakt het vissen met de pennen veel goed
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer