wedstrijdpennen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

Klopt Jan! Malman floats maakt pennen voor de Engelse visserij. Daar heb je zelden pennen nodig die zwaarder zijn dan 0,6 gram.
    Hij draait z'n drijflichamen echter via cnc. (= computergestuurd) Het zou voor hem een kleine moeite zijn om datzelfde model dus bijvoorbeeld in 1 of 1,5 gram te fabriceren.

In ieder geval was mijn posting hierboven bedoeld om te laten zien dat er wel fabrieksmatig pennen uit Rohacell worden gemaakt.
    Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

Reageer

• jan wever
      Banned

• 19-09-2008
      • 258
      • Valthermond

Nou dan is dat verhaal ook weer duidelijk ronald.

Reageer

• Robin
        Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
        • 490
        • Meerssen

Oorspronkelijk geplaatst door Roha

In ieder geval was mijn posting hierboven bedoeld om te laten zien dat er wel fabrieksmatig pennen uit Rohacell worden gemaakt.
        Bedankt Ronald, er blijken dus wel degelijk fabrieksmatige pennen vervaardigd uit Rohacell op de markt te zijn. weer wat te weten gekomen
        groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• willie
          Sportvisser
          • 03-12-2005
          • 626
          • wijhe

met de kerstdagen een kadootje gekregen van mijn vrouw dobbers van geer model G1
          zien er goed uit

gr. wilfried

Reageer

• piet breukel
            Newbie

• 23-10-2008
            • 21
            • rozenburg

Volgens mij als de dobber is goed afgesteld zijn de meeste toch goed om mee tevissen.
            Afstelling daar gaat het om.

Reageer

• jan wever
              Banned

• 19-09-2008
              • 258
              • Valthermond

Oorspronkelijk geplaatst door willie
              met de kerstdagen een kadootje gekregen van mijn vrouw dobbers van geer model G1
              zien er goed uit

gr. wilfried
              Zulke vrouwen daar heb je wat aan Willie.

Reageer

• misser
                cuore sportivo

• 06-04-2007
                • 317
                • ijsselmuiden/kampen

Oorspronkelijk geplaatst door willie
                zien er goed uit

gr. wilfried
                mooi willy

Reageer

• spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door piet breukel
                  Volgens mij als de dobber is goed afgesteld zijn de meeste toch goed om mee tevissen.
                  Afstelling daar gaat het om.

ja natuurlijk piet maar het is leuk als ze een paar dagen meegaan,sommige dobbers overleven geen dag

Reageer

• janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

Piet ik ga gedeeltelijk met je mee "wedstrijdpennen"zo worden dobbers door veel fanaten betiteld maar dat ben ik met je eens je kunt iedere dobber scherp afstellen En dat is dan wel een verschil met dobbers de zgn wedstrijd pen is over het algemeen van betere kwaliteit je zult er in ieder geval ,als je er niet op gaat staan tenminste, langer van doen als van een pennentje van 1 euro ,maar dat dobbertje goed af gesteld zal echt niet minder vis op leveren als de prijzige Geer pennen ,ik ben de hele winter al bezig met de Geer pennen ,en ze vissen perfect maar niet beter als mijn zelf gemaakte pennen,als je een dobbertje van 0,3 aan het wateroppervlak laat plakken en de vis hoeft maar te blazen om hem onder telaten gaan ,maakt het niet uit van welk merk het dobbertje is ,Jij , de visser bepaald hoe goed een dobber is jij moet het ding n.l afstellen .
                    Groeten van Jan de visser

Reageer

• Jakob
                      <*{{{{><(

• 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

Hoor ik daar de oude ervaren rot praten? In ieder geval klopt het als een bus wat jij schrijft JAn, je moet hem zelf afstellen en duurder betekend niet automatisch meer vis. Het niet lek kunnen raken en altijd op dezelfde manier in het water staan dat zijn d egrote voordelen van een Geer dobber.
                      Over het algemeen heeft men veel te veel soorten dobbers, terwijl je met 4 modellen al alle situaties af kunt dekken en hoe vaker je met een bepaald soort vist ( denk aan Frederik, heeft maar 1 soort), des te beter leer je de beten te onderscheiden.

Reageer

• janb
                        jan b
                        • 21-11-2005
                        • 1982
                        • 't Nieuweland

Dat is ook zo,n punt Jakob het wennen aan een bepaald type dobber is wel zo belangrijk ,je kan de beten voorspellen aanvoelen je weet precies hoe het pennenetje reageerd Ik moet aan iedere nieuwe type dobber wennen En de keus in gewichten van een bepaald type dobber gaat meestal van 0,3 tot 3.0 en dan heb je gewichten waar je het volume van het type dobber, naar jou keuze in kunt vullen en optisch vis je altijd met dezelfde dobber .Ik denk niet dat dat een verkeerd systeem is Kijk maar eens in de kanissen van de zgn toppers ,je zal veel van dezelfde modelllen zien ,en dat doen ze niet voor niets .
                        Groeten van Jan de visser

Reageer

• jan wever
                          Banned

• 19-09-2008
                          • 258
                          • Valthermond

Daar kan ik mij ook volledig bij aan sluiten.Eerst gewoon uit proberen heb je eenmaal en dobbertype die je goed bevalt koop daar een hele serie van .Dan heb je aan enkele series genoeg,en kun je door er veel met te vissen de eigenschappen van zo'n dobber goed leren kennnen.

Reageer

• piet breukel
                            Newbie

• 23-10-2008
                            • 21
                            • rozenburg

Ben nu zelf dobbers aan het maken uit balsa maar hou het ook bij twee of drie modellen waar ik van de zomer mee aan de slag ga.
                            Wel drie gewichten van 1,5 tot 2,0 gram.

Reageer

• piet breukel
                              Newbie

• 23-10-2008
                              • 21
                              • rozenburg

janb we moeten weer eens eek bijpraten over dobbers samen met de spuivisser.

Reageer

• Austin
                                Banned

• 05-12-2008
                                • 208
                                • veendam

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
                                Klopt Jan! Malman floats maakt pennen voor de Engelse visserij. Daar heb je zelden pennen nodig die zwaarder zijn dan 0,6 gram.
                                Hij draait z'n drijflichamen echter via cnc. (= computergestuurd) Het zou voor hem een kleine moeite zijn om datzelfde model dus bijvoorbeeld in 1 of 1,5 gram te fabriceren.

welke rohacell gebruikt Malman? Hij had het over op een engelse site dat hij geen goede finish zou kunnen kregen waardoor hij gedwongen is , ze extra te lakeeren!!

OOk een engelse!!! http://www.hillbillyfloats.co.uk/

Reageer

Working...