Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Het is dan ook niet verwonderlijk dat bepaalde kampioenen niet twijfelen om een heel klein loodje tegen direct tegen de dobber zetten. Dit lijkt een heel geknoei, maar het blijkt in de praktijk héél efficiënt te zijn.
Kan iemand mij uitleggen wat hier precies mee bedoeld wordt ? Of is dit gewoon en backshot of hoe heet dat ook alweer ?
Stafan, backshot zit een cm of wat voor de dobber om de lijn die naar de dobber loopt onder water te krijgen voor minder weerstand.
Een loodje onder tegen de dobber aan maakt dat de dobber wat sneller gaat staan. Sommigen gebruiken dat loodje ook als referentie bij het verschuiven van de dobber
Stafan, backshot zit een cm of wat voor de dobber om de lijn die naar de dobber loopt onder water te krijgen voor minder weerstand.
Een loodje onder tegen de dobber aan maakt dat de dobber wat sneller gaat staan. Sommigen gebruiken dat loodje ook als referentie bij het verschuiven van de dobber
Ik gebruik zelf ook alleen maar stalen antenne's. De pennen waar ik mee vis is antenne door het drijflichaam gestoken. Aan een stuk dus.
Voordeel van staal is dat het stabiel staat en veel gevoeliger is dan carbon o.i.d.
En mijn antenne's kunnen bijna niet blijvend buigen. Ze zijn namelijk van verenstaal!
Hoi, Ik wil even reageren.Op vakantie in frankrijk heb ik op een rommelmarkt verenstaal gekocht.Na wat gepruts had ik eindelijk een stuk of wat lengtes recht gekregen. Hoe maken jullie dait verenstaal recht?
Tevens bleek dit staal tegaan oxyderen. Het was dus geen inox. Is dit jullie ook overkomen?
Ga donderdag weer naar frankrijk en kom misschien wat beters tegen.
Gr Nico
Reageer