spuiten antenne

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

Oorspronkelijk geplaatst door janb
    Inderdaad gevoeligheid is een heikel punt in de [wedstrijd] visserij ,en daar worden ,wat je al op merkte veel wedstrijden mee gewonnen .Maar, volgens mij worden er wel erg veel wedstrijden gewonnen door de juiste greep in de plaats nummers ,maar even terug naar je dobbers waarom knip je de boven antenne niet tot 10mm er af ,schuif daar een stukje van het holle elastiek op en plaats daar vervolgens een glasfiber antenne naar keuze op ,en geloof me dobbertjes van 0,5 tot 1 gr 'waar ik meestal mee werk"vissen met deze simpele antenne plaatsing heel erg scherp, dus!!!
    Hallo Janb

ik heb net met een stukje dikwandig topelastiek 0,5 getest en inderdaad dat werkt prima

je kunt dan zo tussen 0,6 en 1mm antenne insteken met de zelfde dobber zonder dat ie lek raakt
    gr Gerard

Reageer

• janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door tester
      Hallo Janb

ik heb net met een stukje dikwandig topelastiek 0,5 getest en inderdaad dat werkt prima

je kunt dan zo tussen 0,6 en 1mm antenne insteken met de zelfde dobber zonder dat ie lek raakt
      Geweldig toch ,of niet?Het kan bijna niet simpeler.
      Groeten van Jan de visser

Reageer

• Roha
        pennenbouwer
        • 18-04-2005
        • 1175
        • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door tester
        Hallo Roha mooi he wintervissen maar dan achter de pc

zoals je weet word het drijfvermogen bepaalt door de inhoudsmaat van wat er nog boven water uit steekt

het gewicht van de antenne is al verwerkt in de uitloding

een antenne van 1mm dik en 30 mm lang verplaats +- 0,023 cc water = dus 0,023 gr

een antenne van 1,2 mm dik en 30 mm lang verplaats =- 0,034 cc water = dus 0,034 gr

als die fiberglas antenne van 1 mm dik op afstand gelijke zichtbaarheid geeft als een antenne van carbon van 1,2 mm heb je dus door die glasfiber

een =- 30 % betere beetregistratiekracht bij het zelfde zicht
        Hoi Tester,

Hier is geen speld tussen te krijgen. Ik drukte me in eerste instantie een beetje ongelukkig uit door over gevoeligheid te beginnen terwijl ik zichtbaarheid bedoelde.

Die 20% winst haalde ik uit het feit dat een antenne van 1,2mm tweetiende millimeter dikker is dan een antenne van 1,0 mm. Omdat je als visser meestal van opzij (tweedimensionaal) tegen de antenne aankijkt pak je dus 0,2mm (= 20 % van 1,2mm) qua zicht.
        Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
        www.dobberbouw.nl

Reageer

• tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

Hallo Roha

we vissen dit jaar veel met de vaste hengel dus ik wil weten waar ik het over heb

en dan niet te vergeten de Forum bijeenkomst
          gr Gerard

Reageer

• benny
            dobbertjesvraagbaak
            • 09-12-2002
            • 383
            • omgeving Leuven(B)

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
            Antennes (fiberglas) voor de vaste stok maakte ik eerst op gewenste lengte en prikte ik in een plaatje foam. Daarna met de spuitbus vanuit diverse hoeken de antennes besprayen.
            Op deze manier heb je het meeste rendement van je spuitbus omdat je in één keer meerdere antennes bewerkt.
            Als je telkens een individuele antenne bespuit gaat er veel lak naast deze antenne verloren omdat de spray-hoek uit de spuitmond te breed is.
            Ik had deze Fluo-spuitbussen ook al sinds vorige winter. Omdat ik geen deftig systeem vond om zonder al teveel verlies mijn antenne's(al gemonteerd op de dobber) te spuiten, waren deze bussen al in het vergeethoekje geplaatst...

Van de week een houten plaatje gemaakt met gaatjes erin geboord voor het plaatsen van de antennes. Het spuiten gebeurt nu met een grotere hoeveelheid antenne's tegelijk, met een uitstekend resultaat.

Bedankt Ronald voor alweer een prima tip! Waar zou ik staan zonder jouw oneindig talrijke tips!
            Vissen is NIET mijn hobby,
            Vissen is mijn leven!

Reageer

• janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

Benny ik heb pas een tip gekregen voor het spuiten van de dobbers ,je zoekt een stuk karton ,van dat inpak karton ,daar zitten van die ribbels op ,je snijdt het af op lengte van je onderantenne ongeveer ,of hoe je het ook doen wilt ,je steekt de antenne in het gat de volgende ernaast tot je een heel bosje hebt dan rol je dat enigzins op in een ronde vorm ,en je hebt maximaal bereik en minimaal verlies .
              Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...