feeder montages

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

ja t ziet er mooi uit hoor zo'n magna bite. ik heb er nog nooit een zien liggen in de hengelsportzaak (vlemmix) maar ik ga er zeker naar op zoek!
    ik ben erg benieuwd!
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

nog een voordeel is het gegeven dat er om de wijzer een gewichtje zit wat je kan verschuiven, meer of minder gevoelig En als je de wijzer bijna onder in legt vis je ongeveer met een slappelijn De nadelen want die zijn er ook ,in de stroom ,de Waal b'v werkt het echt niet In het voornsekanaal in het voorjaar ,de wijzer staat niet stil In het haringvliet in het voorjaar ,houd de magna bite maar in de kanis Dus stroom en als de vis echt los is ,gewoon op je top vissen Het is echt voor een heel gevoelige visserij En Hbtje als de naald om hoog is geschoten ,zou ik maar heel gauw aanslaan
      Groeten van Jan de visser

Reageer

• hbtje
        Sportvisser
        • 02-02-2005
        • 773
        • heerde

ja maar als je niet oplette dan weet je niet meer of hij of zij er nog bij zit en dat kun je normaal wel zien,maar bedank voor reactie
        groet hbtje
        wordt geen crimineel de overheid duldt geen concurrentie

Reageer

• hbtje
          Sportvisser
          • 02-02-2005
          • 773
          • heerde

oja nog vergeten te vragen ben dat loodje kwijt weet iemand of je die ergens los kunt kopen,heb wel eens loodjes aan een lijntje gedaan maar dat werk toch niet zo fijn b.v.d
          groet hbtje

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door hbtje
            oja nog vergeten te vragen ben dat loodje kwijt weet iemand of je die ergens los kunt kopen,heb wel eens loodjes aan een lijntje gedaan maar dat werk toch niet zo fijn b.v.d
            groet hbtje
            ik heb dat teflon buisje ooit vervangen door het ijzer van een swinger werkt net zo mooi en nu gebruik ik dus geen schuifloodje meer daarop.

Reageer

• janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

ja maar als je niet oplette dan weet je niet meer of hij of zij er nog bij zit en dat kun je normaal wel zien,maar bedank voor reactie
              groet hbtje
              Maar hoe stel je dat wijzertje dan in ?

Reageer

• hbtje
                Sportvisser
                • 02-02-2005
                • 773
                • heerde

spuiliefhebber bedankt en janb stel hem iets naar het midden in dat ik ook slapvallers kan zien.
                Maar bedoel eigelijk als je ff de ander kant op kijkt en hij staat al tegen dat pennetje aan weet je niet of er nog wat bij zit
                groet hbtje

Reageer

• janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

spuiliefhebber bedankt en janb stel hem iets naar het midden in dat ik ook slapvallers kan zien.
                  Maar bedoel eigelijk als je ff de ander kant op kijkt en hij staat al tegen dat pennetje aan weet je niet of er nog wat bij zit
                  groet hbtje
                  In dat geval schuif ik m'n hengel iets naar voren ,de wijzer zakt dan iets terug ,en zal weer in het midden staan Zo kan je ook door je hengel wat heen en weer teschuiven je aas wat laten bewegen ,En ook de wijzer in een stand zetten die jij wilt hebben

Reageer

• hbtje
                    Sportvisser
                    • 02-02-2005
                    • 773
                    • heerde

ja dat is een goede janb hengel iets naar voren schuiven
                    groet hbtje

Reageer

• tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

Oorspronkelijk geplaatst door janb
                      nog een voordeel is het gegeven dat er om de wijzer een gewichtje zit wat je kan verschuiven, meer of minder gevoelig En als je de wijzer bijna onder in legt vis je ongeveer met een slappelijn De nadelen want die zijn er ook ,in de stroom ,de Waal b'v werkt het echt niet In het voornsekanaal in het voorjaar ,de wijzer staat niet stil In het haringvliet in het voorjaar ,houd de magna bite maar in de kanis Dus stroom en als de vis echt los is ,gewoon op je top vissen Het is echt voor een heel gevoelige visserij En Hbtje als de naald om hoog is geschoten ,zou ik maar heel gauw aanslaan
                      Hallo Janb wil je voor mij een testje doen of twee

maak in een stukje nylon een lusje en hang dan dat lusje in het sleufje aan de pijl (waar bij het vissen de draad door loopt ) hoeveel knijplood moet je er aan doen (gewicht ) om de pijl horizontaal te krijgen

dat is wat de vis tegen komt aan kracht als de lijn geknikt is nog meer

en nog mooier stel het bord op en de hengel en hang net onder de top loodjes aan de lijnde net zo lang tot de pijl horizontaal staat en kijk hoeveel gewicht dat is

de knik bij het topoog die de lijn dan maakt kun je vergelijken met de knik bij de korfwartel

ik ben zeer benieuwt wat er dan aanmoet aan gewicht

want als iets 7 x versneld is de kracht om het te bewegen ook 7 maal hoger
                      gr Gerard

Reageer

• rickie
                        hoe kouder hoe beter
                        • 18-11-2005
                        • 2377
                        • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door tester
                        tester, er is niet 7 maal zo veel kracht nodig om het wijzertje te bewegen, want de ene kant van het wijzertje is een stuk lichter. (tenzij je lood aan de wijzer hangt)

Als je vist terwijl er nogal wat stroming staat, dan zal het wijzertje lood aan het uiteinde nodig hebben om niet door te slaan. In dit geval is het wel handig om te weten, hoeveel kracht nodig is, om het wijzertje te laten omslaan. Als dit minder is dan de kracht die nodig is om een feedertop tijdens stroming te bewegen, dan is dat weer een pluspuntje voor de magna-bite....

Reageer

• spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door tester
                          Hallo Janb wil je voor mij een testje doen of twee

maak in een stukje nylon een lusje en hang dan dat lusje in het sleufje aan de pijl (waar bij het vissen de draad door loopt ) hoeveel knijplood moet je er aan doen (gewicht ) om de pijl horizontaal te krijgen

dat is wat de vis tegen komt aan kracht als de lijn geknikt is nog meer

en nog mooier stel het bord op en de hengel en hang net onder de top loodjes aan de lijnde net zo lang tot de pijl horizontaal staat en kijk hoeveel gewicht dat is

de knik bij het topoog die de lijn dan maakt kun je vergelijken met de knik bij de korfwartel

ik ben zeer benieuwt wat er dan aanmoet aan gewicht

in theorie heb je gelijk maar ik denk dat de kracht die de vis op die dagen uitoefend zo groot is dat je het normaal gesproken dus nooit zou zien.
                          dit heeft natuurlijk wel met kracht te maken vergroten van de uitslag is het omdraaien van het moment.
                          een omgekeerde koevoet dus ,het zou idd zwaarder moet gaan.

maaaaaaar tja de praktijk heeft uitgewezen dat de theorie aan de laars gelapt kan worden.

wel leuk om daar wat dieper over na te denken

Reageer

• tester
                            Maas en Waal visser
                            • 06-03-2004
                            • 2596
                            • Son

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                            in theorie heb je gelijk maar ik denk dat de kracht die de vis op die dagen uitoefend zo groot is dat je het normaal gesproken dus nooit zou zien.
                            dit heeft natuurlijk wel met kracht te maken vergroten van de uitslag is het omdraaien van het moment.
                            een omgekeerde koevoet dus ,het zou idd zwaarder moet gaan.

maaaaaaar tja de praktijk heeft uitgewezen dat de theorie aan de laars gelapt kan worden.

wel leuk om daar wat dieper over na te denken
                            rest nog de twee tests zoals ik die omschreef dan weet je indergeval wat de kracht is die de vis tegen komt voor dat je ook maar iets ziet

en daar ben ik heel benieuwt naar als jullie dat zouden willen doen
                            dan een zoen van de juf en een bank vooruit

dan ga ik nu vissen ( Maas ) en dan hoor ik het vanavond wel
                            gr Gerard

Reageer

• janb
                              jan b
                              • 21-11-2005
                              • 1982
                              • 't Nieuweland

Tester ik heb ff de moeite voor je genomen De test die je wilde met dat lusje kan niet werken Het te meten punt staat niet op 90 graden Maar de tweede met de hengel opstelling heb ik wel gedaan En dan blijkt dat je met het schuif lood wat er op zit dus de meest zachte instelling je aan 1 ssg+1bb voldoende gewicht hebt om de wijzer uit de 0 stand tehalen Zet je het loodje op het eind van de wijzer ,dan heb je ongeveer 2 ssg nodig om de 0 stand te verlaten Ik hoop dat je er wat mee kan Zo niet dan hoor ik het wel ,denk er maar eens rustig over na

Reageer

• tester
                                Maas en Waal visser
                                • 06-03-2004
                                • 2596
                                • Son

Oorspronkelijk geplaatst door janb
                                Tester ik heb ff de moeite voor je genomen De test die je wilde met dat lusje kan niet werken Het te meten punt staat niet op 90 graden Maar de tweede met de hengel opstelling heb ik wel gedaan En dan blijkt dat je met het schuif lood wat er op zit dus de meest zachte instelling je aan 1 ssg+1bb voldoende gewicht hebt om de wijzer uit de 0 stand tehalen Zet je het loodje op het eind van de wijzer ,dan heb je ongeveer 2 ssg nodig om de 0 stand te verlaten Ik hoop dat je er wat mee kan Zo niet dan hoor ik het wel ,denk er maar eens rustig over na
                                Janb 100 punten ( dit is nou een geval van droogvissen )

nu nog wat hulp van een van onze loodmeesters

1ssg + 1bb = gr ?? min

2 ssg = gr ?? max

mooi vissen op de pc
                                gr Gerard

Reageer

Working...