Advies gevraagd: Welke molen bij Sensas Teamfeeder MH 4.20m 110gr
Collapse
X
-
Reageer
-
Een big pit molen heeft bijna altijd een lage inhaalsnelheid. Dit komt ten goede aan de krachtTeam Bobs hengelsport Prinz Royal
Team Attrafish NederlandReageer
-
Preston-freak,Die Daiwa is een lel van een molen en dat voor een hengel die medium/heavy is en hij weegt ook gewoon 660 gram. Ik heb ook 2 bigpits gekocht, de Ultegra Ci4 XSA, met 105cm per slingerdraai snel zat en lekker licht, dacht 490 gram. Door het lage gewicht kun je meer snelheid maken met werpen. Maar voor deze hengel, MH dus, zou ik iets in de 5000-serie kiezen.
Ben toch wel een beetje jaloers op je Ultegra Ci4 XSA, en dan nog wel 2
Ik begin de indruk te krijgen dat ik toch wel een beetje aan te kleine molens zat te denken.
Gaf al eerder aan de molen die ik koop aan m'n hengel gevoeld te willen hebben.
Heb gelukkig nog wel even om rond te kijken aangezien in april het vissen voor mij weer gaat beginnen.
Eind april vis ik voor het eerst een wedstrijdje mee
Gr,
Ron
Tight lines Ron 
Reageer
-
Ron deze molens worden regelmatig aangeboden op marktplaats voor een prijs van €80,= tot €100,=
en dan liggen ze wel in het budget als ik het goed begrijp.
naast deze molens heb ik ook nog de Daiwa 5000 T die ik op mijn hengels monteer tot 13 ft
en ik heb geen enkel hinder ondervonden van deze wat zwaarder molens.
het is vaak voorgekomen dat mijn buren hun feeder al aan het binnendraaien waren omdat er op een scheepvaartkanaal in het noorden van het land weer een schip aankwam en ik nog ff bleef vissen omdat ik de lijn sneller in kan draaien door de hoge inhaalsnelheid van de molen wat mij vaak tijdens de wedstrijd net een paar extra vissen opleverde maar ook kun je de vis met deze molens als het moet snel binnen takelen.
gewoon druk op de lijn en doordraaien de brasem kan geen kant meer heen en voor je het weet ligt hij in je net.
dus ik en ook mijn vismaten vissen allen met deze molens en met veel plezier.
natuurlijk hebben we ook molens uit de 4000 serie maar deze worden hoofdzakelijk gebruikt tot afstanden tot 50 meter zodra we verder vissen komen de echt grote jongens onder de feedereat fishing, sleep fishing & live fishing.Reageer
-
Ron,
Inhaalsnelheid 94 cm/omw.
Ik heb er geen moeite mee op drukbevaren wateren zoals b.v. het Prinses Margriet Kanaal.
Gr,
HarpieReageer
-
Zoals eerder gemeld zal je voor deze Hengels een goter model molen nodig hebben om de juiste balans te krijgen.
De al eerder genoemde Spro molens zijn zeker het bekijken waard. Ze hebben meerdere modellen onder de 100€. Allen met een gewicht onder de 600 gram, een inhaalslag van ca 100 cm en 1 alu reservespoel. Mijn koppelmaat heeft er 6 ! gebruikt ze al jaren zonder problemen en hij gaat er niet al te zuinig mee om......
Het "oude"model (type 6405, zwarte molen) is nog volop te koop voor rond de 50 € De nieuwere modellen (rode en zilverkleurige modellen) ziijn tussen de 80 en 100 €Reageer
-
Tis een leuke combi, mij bevallen ze heel goed iig. Je kan spelen met het handvat dat scheelt ook een hoop!!!
Reageer
-
Update:
In februari zal ik waarschijnlijk een keuze maken, helaas niet eerder (druk druk druk
)
De molens waar ik uit zal kiezen zijn:
Shimano
Titanos 5500 XSA
Navi XTA
Navi XTB
Navi XSA
Navi XSB 7000
Exage 6000
Penn
Sargus SG5000 (zeer goede reviews)
Sargus SG6000
Surfmaster Fixed Spool
Daiwa
Emcast Evo Carp AB5500
Emcast Advanced AB5500
Spro
Aeronium Feeder 5000Aangepast door Ron67; 07-01-2011, 09:19.
Tight lines Ron 
Reageer
-
Ik heb gisteren tijdens de vlemmix-koopavond mijn bestelde Ultegra's Ci4 4500 XSA opgehaald. Nu ik uitvoerig "droog'' heb lopen draaien kan ik 'm pas echt stellig adviseren. Pak eerst een andere bigpit in je handen en dan deze, hij voelt gewoon net zo licht als een molen uit een 5000-serie en draaien gaat ook smooth. Nu is 200,- euro altijd veel geld voor een molen, vooral als je er 2 neemt, maar hij is nog goedkoper als een stradic, laat staan een twinpower. Gewoon veel waar voor je geld, zoals ook te lezen in deze review:
De 2e had ik voor de helft en dan wordt het echt interessant. Verder een tamelijk ondiepe spoel, zodat je weinig hoeft op te vullen en het ziet er gewoon mooi uit onder mijn Dutchmasters. Voor 150 euro heb je een supermolen voor op de rivier en/of het afstandswerk.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
ToppieIk heb gisteren tijdens de vlemmix-koopavond mijn bestelde Ultegra's Ci4 4500 XSA opgehaald. Nu ik uitvoerig "droog'' heb lopen draaien kan ik 'm pas echt stellig adviseren. Pak eerst een andere bigpit in je handen en dan deze, hij voelt gewoon net zo licht als een molen uit een 5000-serie en draaien gaat ook smooth. Nu is 200,- euro altijd veel geld voor een molen, vooral als je er 2 neemt, maar hij is nog goedkoper als een stradic, laat staan een twinpower. Gewoon veel waar voor je geld, zoals ook te lezen in deze review:
De 2e had ik voor de helft en dan wordt het echt interessant. Verder een tamelijk ondiepe spoel, zodat je weinig hoeft op te vullen en het ziet er gewoon mooi uit onder mijn Dutchmasters. Voor 150 euro heb je een supermolen voor op de rivier en/of het afstandswerk.
, zou deze molen ook wel willen proberen.
Voor mij is deze molen eeeeeven iets te duur.
Waarschijnlijk zit jij 2 a 3x zoveel langs de waterkant.
Ik heb mezelf gesteld niet duurder te gaan dan €100,-.
Moet ook een goede molen voor te krijgen zijn, toch?
Maarrrrrrrr ben niet jaloers hoor
Tight lines Ron 
Reageer
-
Ron67,
voor €100,- is er best een door jou genoemde molens te vinden of een betere 2e-hands, waarmee je net zo goed vis kunt vangen. Zelf vis ik best wat wedstrijden, maar ik ben ook weer niet superdoorgewinterd. Wat dat betreft kun je met de lijn meer verschil maken. Bij mij gaat er in mijn ogen de beste dyneema lijn op die er is (Gamakatsu G-Power Ultra Braid 0,10 mm) op en dat kost ook weer zo'n 50,- per spoel. Als je dat afzet tegen de prijs van de molen is de lijn reteduur. De verhoudingen enzo zijn dus zoek, maar ik hou van mooi spul en ik weet in ieder geval dat het niet aan het materiaal ligt als het even niet loopt tijdens een wedstrijd. Echter zo'n molen gaat lang mee en dat kun je van een lijn niet zeggen, al met al een goede inves******, maar het ligt er maar net aan hoeveel geld je er voor over hebt om "premium" te vissen en dat geldt voor veel meer dingen in het leven.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
En zo is het.Ron67,
voor €100,- is er best een door jou genoemde molens te vinden of een betere 2e-hands, waarmee je net zo goed vis kunt vangen. Zelf vis ik best wat wedstrijden, maar ik ben ook weer niet superdoorgewinterd. Wat dat betreft kun je met de lijn meer verschil maken. Bij mij gaat er in mijn ogen de beste dyneema lijn op die er is (Gamakatsu G-Power Ultra Braid 0,10 mm) op en dat kost ook weer zo'n 50,- per spoel. Als je dat afzet tegen de prijs van de molen is de lijn reteduur. De verhoudingen enzo zijn dus zoek, maar ik hou van mooi spul en ik weet in ieder geval dat het niet aan het materiaal ligt als het even niet loopt tijdens een wedstrijd. Echter zo'n molen gaat lang mee en dat kun je van een lijn niet zeggen, al met al een goede inves******, maar het ligt er maar net aan hoeveel geld je er voor over hebt om "premium" te vissen en dat geldt voor veel meer dingen in het leven.
Dat zijn wijze woorden Preston.
Tight lines Ron 
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer