Advies gevraagd: Welke molen bij Sensas Teamfeeder MH 4.20m 110gr

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ron67
    Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
    • 144
    • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door Ramon Ansing
    Jaa ik heb ook de 4.20, als je beetje zoekt zijn er van shimano echt wel molens voor dat geld o.a. de navi xt 8000. een 4000 is echt te licht voor de hengel, dan is de belans helemaal zoek, met een 90 grams korf erop en een betje oefenen kom je wel tegen de balk van het ark.

En zoals martin zij, spro heeft een paar hele mooi voor 6 tientjes en browning en balzer ook.
    Ramon,
    Zal m'n horizon verbreden met de navi, zag dat deze toch voor een leuke prijs te krijgen zijn.
    Maar zoals ik al reeds antwoord gaf aan Harpie, ik zal de molen eerst aan de hengel moeten voelen (balans).

Gr,
    Ron
    Tight lines Ron

Reageer

• Ron67
      Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
      • 144
      • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door shfeeder
      heb een shimano stradic type 5000 is goed te combineren met medium heavy tot heavy feeder
      SHfeeder,
      De Stradic is toch wel een stuk te duurvoor me, niet dat ik deze molen niet zou willen
      Gr,
      Ron
      Tight lines Ron

Reageer

• martinwinschoten
        ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
        • 798
        • Winschoten

Een big pit molen heeft bijna altijd een lage inhaalsnelheid. Dit komt ten goede aan de kracht
        Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland

Reageer

• Ron67
          Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
          • 144
          • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
          Die Daiwa is een lel van een molen en dat voor een hengel die medium/heavy is en hij weegt ook gewoon 660 gram. Ik heb ook 2 bigpits gekocht, de Ultegra Ci4 XSA, met 105cm per slingerdraai snel zat en lekker licht, dacht 490 gram. Door het lage gewicht kun je meer snelheid maken met werpen. Maar voor deze hengel, MH dus, zou ik iets in de 5000-serie kiezen.
          Preston-freak,
          Ben toch wel een beetje jaloers op je Ultegra Ci4 XSA, en dan nog wel 2
          Ik begin de indruk te krijgen dat ik toch wel een beetje aan te kleine molens zat te denken.
          Gaf al eerder aan de molen die ik koop aan m'n hengel gevoeld te willen hebben.
          Heb gelukkig nog wel even om rond te kijken aangezien in april het vissen voor mij weer gaat beginnen.
          Eind april vis ik voor het eerst een wedstrijdje mee

Gr,
          Ron
          Tight lines Ron

Reageer

• breamman
            Roegbainder

• 22-11-2010
            • 131
            • oude Pekela

Oorspronkelijk geplaatst door Ron67
            Breamman,
            Deze molen is me toch wel iets te duur.
            Al snel kost deze molen €140

Gr,
            Ron
            Ron deze molens worden regelmatig aangeboden op marktplaats voor een prijs van €80,= tot €100,=
            en dan liggen ze wel in het budget als ik het goed begrijp.
            naast deze molens heb ik ook nog de Daiwa 5000 T die ik op mijn hengels monteer tot 13 ft
            en ik heb geen enkel hinder ondervonden van deze wat zwaarder molens.
            het is vaak voorgekomen dat mijn buren hun feeder al aan het binnendraaien waren omdat er op een scheepvaartkanaal in het noorden van het land weer een schip aankwam en ik nog ff bleef vissen omdat ik de lijn sneller in kan draaien door de hoge inhaalsnelheid van de molen wat mij vaak tijdens de wedstrijd net een paar extra vissen opleverde maar ook kun je de vis met deze molens als het moet snel binnen takelen.
            gewoon druk op de lijn en doordraaien de brasem kan geen kant meer heen en voor je het weet ligt hij in je net.
            dus ik en ook mijn vismaten vissen allen met deze molens en met veel plezier.
            natuurlijk hebben we ook molens uit de 4000 serie maar deze worden hoofdzakelijk gebruikt tot afstanden tot 50 meter zodra we verder vissen komen de echt grote jongens onder de feeder
            eat fishing, sleep fishing & live fishing.

Reageer

• Harpie
              Specimen Hunter
              • 13-02-2003
              • 1009
              • Emmen

Zag wel dat de Penn een lage inhaalsnelheid heeft, vind je dit een voordeel / nadeel? Het is denk ik niet handig als het viswater veel bevaren wordt en wel handig met grote vis / stroming?
              Gr.
              Ron
              Ron,
              Inhaalsnelheid 94 cm/omw.
              Ik heb er geen moeite mee op drukbevaren wateren zoals b.v. het Prinses Margriet Kanaal.
              Gr,
              Harpie
              https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Frits
                gebruiker
                • 22-07-2004
                • 231
                • Papendrecht

Zoals eerder gemeld zal je voor deze Hengels een goter model molen nodig hebben om de juiste balans te krijgen.

De al eerder genoemde Spro molens zijn zeker het bekijken waard. Ze hebben meerdere modellen onder de 100€. Allen met een gewicht onder de 600 gram, een inhaalslag van ca 100 cm en 1 alu reservespoel. Mijn koppelmaat heeft er 6 ! gebruikt ze al jaren zonder problemen en hij gaat er niet al te zuinig mee om......

Het "oude"model (type 6405, zwarte molen) is nog volop te koop voor rond de 50 € De nieuwere modellen (rode en zilverkleurige modellen) ziijn tussen de 80 en 100 €

Reageer

• Ramon Ansing
                  tsjah?
                  • 27-06-2006
                  • 760
                  • Tolbert

Ramon,
                  Zal m'n horizon verbreden met de navi, zag dat deze toch voor een leuke prijs te krijgen zijn.
                  Maar zoals ik al reeds antwoord gaf aan Harpie, ik zal de molen eerst aan de hengel moeten voelen (balans).

Gr,
                  Ron
                  Tis een leuke combi, mij bevallen ze heel goed iig. Je kan spelen met het handvat dat scheelt ook een hoop!!!

Reageer

• Ron67
                    Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                    • 144
                    • Zoetermeer

Update:
                    In februari zal ik waarschijnlijk een keuze maken, helaas niet eerder (druk druk druk )
                    De molens waar ik uit zal kiezen zijn:
                    Shimano
                    Titanos 5500 XSA
                    Navi XTA
                    Navi XTB
                    Navi XSA
                    Navi XSB 7000
                    Exage 6000
                    Penn
                    Sargus SG5000 (zeer goede reviews)
                    Sargus SG6000
                    Surfmaster Fixed Spool
                    Daiwa
                    Emcast Evo Carp AB5500
                    Emcast Advanced AB5500
                    Spro
                    Aeronium Feeder 5000
                    Aangepast door Ron67; 07-01-2011, 09:19.
                    Tight lines Ron

Reageer

• preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

Ik heb gisteren tijdens de vlemmix-koopavond mijn bestelde Ultegra's Ci4 4500 XSA opgehaald. Nu ik uitvoerig "droog'' heb lopen draaien kan ik 'm pas echt stellig adviseren. Pak eerst een andere bigpit in je handen en dan deze, hij voelt gewoon net zo licht als een molen uit een 5000-serie en draaien gaat ook smooth. Nu is 200,- euro altijd veel geld voor een molen, vooral als je er 2 neemt, maar hij is nog goedkoper als een stradic, laat staan een twinpower. Gewoon veel waar voor je geld, zoals ook te lezen in deze review:

De 2e had ik voor de helft en dan wordt het echt interessant. Verder een tamelijk ondiepe spoel, zodat je weinig hoeft op te vullen en het ziet er gewoon mooi uit onder mijn Dutchmasters. Voor 150 euro heb je een supermolen voor op de rivier en/of het afstandswerk.
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Ron67
                        Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                        • 144
                        • Zoetermeer

Ik heb gisteren tijdens de vlemmix-koopavond mijn bestelde Ultegra's Ci4 4500 XSA opgehaald. Nu ik uitvoerig "droog'' heb lopen draaien kan ik 'm pas echt stellig adviseren. Pak eerst een andere bigpit in je handen en dan deze, hij voelt gewoon net zo licht als een molen uit een 5000-serie en draaien gaat ook smooth. Nu is 200,- euro altijd veel geld voor een molen, vooral als je er 2 neemt, maar hij is nog goedkoper als een stradic, laat staan een twinpower. Gewoon veel waar voor je geld, zoals ook te lezen in deze review:

De 2e had ik voor de helft en dan wordt het echt interessant. Verder een tamelijk ondiepe spoel, zodat je weinig hoeft op te vullen en het ziet er gewoon mooi uit onder mijn Dutchmasters. Voor 150 euro heb je een supermolen voor op de rivier en/of het afstandswerk.
                        Toppie , zou deze molen ook wel willen proberen.
                        Voor mij is deze molen eeeeeven iets te duur.
                        Waarschijnlijk zit jij 2 a 3x zoveel langs de waterkant.
                        Ik heb mezelf gesteld niet duurder te gaan dan €100,-.
                        Moet ook een goede molen voor te krijgen zijn, toch?

Maarrrrrrrr ben niet jaloers hoor
                        Tight lines Ron

Reageer

• preston-freak
                          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                          • 1834
                          • Oss

Ron67,

voor €100,- is er best een door jou genoemde molens te vinden of een betere 2e-hands, waarmee je net zo goed vis kunt vangen. Zelf vis ik best wat wedstrijden, maar ik ben ook weer niet superdoorgewinterd. Wat dat betreft kun je met de lijn meer verschil maken. Bij mij gaat er in mijn ogen de beste dyneema lijn op die er is (Gamakatsu G-Power Ultra Braid 0,10 mm) op en dat kost ook weer zo'n 50,- per spoel. Als je dat afzet tegen de prijs van de molen is de lijn reteduur. De verhoudingen enzo zijn dus zoek, maar ik hou van mooi spul en ik weet in ieder geval dat het niet aan het materiaal ligt als het even niet loopt tijdens een wedstrijd. Echter zo'n molen gaat lang mee en dat kun je van een lijn niet zeggen, al met al een goede inves******, maar het ligt er maar net aan hoeveel geld je er voor over hebt om "premium" te vissen en dat geldt voor veel meer dingen in het leven.
                          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Ron67
                            Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                            • 144
                            • Zoetermeer

Ron67,

voor €100,- is er best een door jou genoemde molens te vinden of een betere 2e-hands, waarmee je net zo goed vis kunt vangen. Zelf vis ik best wat wedstrijden, maar ik ben ook weer niet superdoorgewinterd. Wat dat betreft kun je met de lijn meer verschil maken. Bij mij gaat er in mijn ogen de beste dyneema lijn op die er is (Gamakatsu G-Power Ultra Braid 0,10 mm) op en dat kost ook weer zo'n 50,- per spoel. Als je dat afzet tegen de prijs van de molen is de lijn reteduur. De verhoudingen enzo zijn dus zoek, maar ik hou van mooi spul en ik weet in ieder geval dat het niet aan het materiaal ligt als het even niet loopt tijdens een wedstrijd. Echter zo'n molen gaat lang mee en dat kun je van een lijn niet zeggen, al met al een goede inves******, maar het ligt er maar net aan hoeveel geld je er voor over hebt om "premium" te vissen en dat geldt voor veel meer dingen in het leven.
                            En zo is het.
                            Dat zijn wijze woorden Preston.
                            Tight lines Ron

Reageer

• haakie
                              liever veel dan groot

• 14-08-2010
                              • 60
                              • zeewolde

kijk eens voor een molen bij nordfishing77.at deze verzend ook naar nederland voor ongeveer 10euro.
                              ik hier goede verhalen over gehoord en is zeker niet duur.
                              en die molen die je wilt hebben is zeker onder de 100 euro.

Reageer

• haakie
                                liever veel dan groot

• 14-08-2010
                                • 60
                                • zeewolde

zeg ron67,heb het al gevonden wat je wit hebben.

Reageer

Working...