Montage in-line method feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dollie
    Newbie

• 04-12-2010
    • 9
    • Wolvega

Montage in-line method feeder

Ik ben vandaag eens in Oldemarkt op bezoek geweest om materiaal voor het method vissen te halen
    De man wou mij van alle kanten helpen en vriendelijk genoeg om mij alles uit te leggen
    Maar nu zit ik met de montage van deze in-line feeder korven !!
    De man vertelde mij de onderlijn vastzetten dmv een wartel in de method te drukken,tot zover snap ik dat maar moet dit ook met de hoofdlijn (vergeten te vragen)
    Ik ben als de dood dat als er een vis aan die onderlijn hangt de wartel eruit schiet (of moet ik die weer vastzetten aan de hoofdlijn ??
    Dus graag even een duidelijk advies/foto van de montage van dit hele spul aub
    Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar dit zijn meer de soorten met elastiek volgens mij
    Attached Files
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Ik denk dat je geen andere optie hebt dan de hoofdlijn aan de wartel te bevestigen :-)
    Carpe Diem

Reageer

• he11je24
      tot de laatste minuut
      • 16-10-2005
      • 302
      • Zwartemeer

hoofdlijn door de feeder,monteer er een swifel aan hieraan bevestig je je onderlijn.
      volgens mij zijn er swifels die precies onderin de feeder passen waardoor je zelfhaak methode krijgt

mvg,
      hendrik
      veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

Reageer

• he11je24
        tot de laatste minuut
        • 16-10-2005
        • 302
        • Zwartemeer

op deze manier worden de swifels gebruikt

mvg,
        hendrik
        veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

Reageer

• Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

Oorspronkelijk geplaatst door he11je24
          hoofdlijn door de feeder, monteer er een swifel aan hieraan bevestig je je onderlijn. Volgens mij zijn er swifels die precies onderin de feeder passen waardoor je zelfhaak methode krijgt
          De spijker op zn kop. Dit is zo'n beetje de standaard bij het vastloodvissen op karper.

Groet, Pieter

Reageer

• Bas Nijmegen
            wedstrijdvisser

• 13-01-2009
            • 541
            • Nijmegen

Ik maak de inline feeders standaard klaar als setje. Ik pak een stuk gevlochten lijn (allemaal dezelfde afmeting +/- 30 cm.), maak aan de bovenzijde een speldwartel vast (zo kun je snel wisselen van korf) en daaronder een stopper. Dan schuif ik de korf erop met daaronder weer een stopper en vervolgens een wartel waar de onderlijn aan komt.

De stoppers moeten zo strak zitten dat de korf nergens heen kan met gooien, maar niet zo strak dat ze helemaal niet meer kunnen schuiven. Op deze manier kan ik spelen met de lengte van de afstand haak naar korf en of ik de korf wel of niet iets wil laten schuiven.

Ik heb dergelijke kant en klare systemen klaar liggen zodat ik na het binnenhalen van een vis snel een al klaargemaakte nieuwe gevulde korf met aas erop kan zetten om weer door te vissen. Ook handig is meerdere gewichten klaar te leggen of te kiezen uit inline of normaal. Vele variaties mogelijk dus...

Gr. Bas
            Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
            Vis blijven vangen wel...

Reageer

• reijntjes
              Swingt(o)(i)pper
              • 12-12-2005
              • 3499
              • Asten

Bas,

Heb je daar een foto van ?
              Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
              2016 walk-over Blauforlaet !
              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Bas Nijmegen
                wedstrijdvisser

• 13-01-2009
                • 541
                • Nijmegen

Frank,

nee, geen foto's van, maar als je een paar uurtjes geduld hebt zal ik wat foto's maken.

Gr. Bas
                Gr. Bas

Reageer

• reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3499
                  • Asten

Ik heb heel veel geduld Bas !
                  Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                  2016 walk-over Blauforlaet !
                  2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                  2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                  2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• PeBo
                    Hengelaar

• 29-09-2007
                    • 2643
                    • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door Bas Nijmegen
                    Ik maak de inline feeders standaard klaar als setje. Ik pak een stuk gevlochten lijn (allemaal dezelfde afmeting +/- 30 cm.), maak aan de bovenzijde een speldwartel vast (zo kun je snel wisselen van korf) en daaronder een stopper. Dan schuif ik de korf erop met daaronder weer een stopper en vervolgens een wartel waar de onderlijn aan komt.

De stoppers moeten zo strak zitten dat de korf nergens heen kan met gooien, maar niet zo strak dat ze helemaal niet meer kunnen schuiven. Op deze manier kan ik spelen met de lengte van de afstand haak naar korf en of ik de korf wel of niet iets wil laten schuiven.

Ik heb dergelijke kant en klare systemen klaar liggen zodat ik na het binnenhalen van een vis snel een al klaargemaakte nieuwe gevulde korf met aas erop kan zetten om weer door te vissen. Ook handig is meerdere gewichten klaar te leggen of te kiezen uit inline of normaal. Vele variaties mogelijk dus...

Gr. Bas
                    Bas,
                    Je hebt dezelfde ideen als ik. Ik heb ze op precies dezelfde manier klaarliggen. Vorig jaar uitgetest en het werkt perfect. Precies zoals je zegt er zijn allerlei variaties van aanbieding mogelijk. Voor stoppers gebruik ik de rubber stoppers in diverse maten. Om de ondelijn te wisselen het quick release systeem van Korum. Je kan dan ook een onderlijn klaarleggen met ander aas en dan hoef je alleen de onderlijn te wisselen. Als mijn dochter tijd heeft laat ik er wat foto's van maken. Want buiten het feit dat ik niet vissen kan, is foto's maken voor mij helemaal een crime en op de pc zetten een onmogelijkheid

.
                    ]Member of the Easterwood dreamteam.
                    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                    PeBo.

Reageer

• PeBo
                      Hengelaar

• 29-09-2007
                      • 2643
                      • Oosterhout

Hier wat foto's
                      Montages met power gum en nylon. Ik gebruik alleen een rubber stopper aan de bovenzijde omdat de lijn alleen aan die zijde vast moet lopen als je een beet krijgt. Kleine en grote stopper i.v.m. de binnendiameter (lijndikte). Kleine voor nylon grote voor power gum. Bij de kleine komt er een kraal tussen de stopper en de korf, omdat de stopper anders vast komt te zitten in de korf. Het quick release systeem alleen geschikt voor nylon, omdat het gaatje om aan te knopen te klein is voor power gum.
                      Attached Files
                      ]Member of the Easterwood dreamteam.
                      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                      PeBo.

Reageer

• fpulles
                        omgeturnd

• 15-02-2008
                        • 1260
                        • Eindhoven

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
                        Bas,
                        Je hebt dezelfde ideen als ik. Ik heb ze op precies dezelfde manier klaarliggen. Vorig jaar uitgetest en het werkt perfect. Precies zoals je zegt er zijn allerlei variaties van aanbieding mogelijk. Voor stoppers gebruik ik de rubber stoppers in diverse maten. Om de ondelijn te wisselen het quick release systeem van Korum. Je kan dan ook een onderlijn klaarleggen met ander aas en dan hoef je alleen de onderlijn te wisselen. Als mijn dochter tijd heeft laat ik er wat foto's van maken. Want buiten het feit dat ik niet vissen kan, is foto's maken voor mij helemaal een crime en op de pc zetten een onmogelijkheid

.
                        Wat ben je toch goudeerlijk..........
                        oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• Bas Nijmegen
                          wedstrijdvisser

• 13-01-2009
                          • 541
                          • Nijmegen

Frank,

Ik zag dat Pebo al aardig voorbeeldjes erop had gezet. Zo ongeveer zien ze er bij mij ook uit. Ben er nog niet eens aan toe gekomen om foto's te maken. Als je het wilt zal ik dat morgen alsnog doen, maar ik weet wel dat er weinig verschil zal zijn met de systemen van Pebo.

Gr. Bas
                          Gr. Bas

Reageer

• Bas Nijmegen
                            wedstrijdvisser

• 13-01-2009
                            • 541
                            • Nijmegen

Pebo,

Jij snapt me helemaal!!!

Gr. Bas

Reageer

• Pieter Stam
                              -
                              • 11-10-2002
                              • 2882
                              • NL

Sorry dat ik er op blijf hameren. Ook dit zijn zeer visonveilige systemen bij hoofdlijnbreuk omdat de vis het lood niet kwijt kan!!!! Moet je -terecht- in het wereldje van de karpervissers niet mee aankomen. Daar is zelfs de normale versie van het inline systeem al langzaamaan uit den boze aan het raken. Dit omdat de vis dan een stuk hoofdlijn kan meenemen bij hoofdlijnbreuk. De nieuwe trend is een systeem waar de vis alleen maar het onderlijntje met zich mee neemt bij hoofdlijnbreuk.

MVG, Pieter

Reageer

Working...