Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
@ PeBo :
Echt kerel, je bent een echte "die hard" hé, ha ha ha
Ik mag dat wel, stug vol blijven houden en uiteindelijk toch gaan vangen.
Je mag gerust weten dat ik in het begin ook zo aan het rommelen (lees kl*ten) ben geweest met de method en uiteindelijk na een half jaar experimenteren, stug vol blijven houden, blanken, verliezen en de wanhoop nabij, uiteindelijk de juiste setup weten te vinden en flink gaan vangen met de method en miniboilies.
Mijn ervaringen staan inderdaad op m'n site om andere method vissers niet zo diep te laten gaan als mij, ha ha ha.
En die folietruc is er inderdaad 1 van, om te voorkomen dat het voer in de mould blijft plakken.
De Zuid Willemsvaart of wilhelmina kanaal zijn ook zo'n prachtig stuk water waar je met de method goed uit de voeten kunt.
Mijn ervaringen staan inderdaad op m'n site om andere method vissers niet zo diep te laten gaan als mij, ha ha ha.
En die folietruc is er inderdaad 1 van, om te voorkomen dat het voer in de mould blijft plakken.
Waarom met folie als het veel makkelijker kan, de MAP method mould is 100% kleefvrij! Dat komt omdat ie non stick siliconen laag heeft wat de meeste moulds niet hebben.
Vergelijk het met een bakvorm van siliconen, daarin blijft je cake ook niet in plakken.
Zo zie je maar weer, lopen etteren met een stukje folie is bij deze dus ook uit de wereld geholpen, zal eens vragen bij m'n sponsor of hij ze voor mij kan bestellen.
Deze moulds kende ik niet. Ik heb korven van Preston en Korum. Passen deze korven in deze mould. Zo ja dan ga ik hier de hengelsportzaken zeker een bezoek brengen.
Ronald,
Ik ben meer "die" dan "hard" af en toe. Ik bedoelde het meer over het vissen met verschillende disciplines in het algemeen die de laatste tijd slecht resultaat opleveren. Je hebt allemaal wel eens van die tijden. Ik hoor tenminste nog al eens geluiden van " ik verkoop alles' en "van dit water moeten ze een landingsbaan maken" enz. De week erop zit je toch weer met die stok in je hand want we zijn allemaal aangestoken met het "ik kan het niet laten virus". Overigens ben ik ook al wel een jaartje of twee bezig met de method, wat niet wil zeggen dat je niet open moet blijven staan voor ideen van iemand anders. Het heeft geen nut om steeds het wiel weer uit te proberen vinden.
]Member of the Easterwood dreamteam. Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years
@ Pebo die van Preston passen in ieder geval, dat heb ik al getest, die van korum zouden bij ongeveer zelfde omvang geen probleem moeten geven.
Overigens hebben ze twee maten small en large
@ Lodder Je zou jwhoveling hier op het forum kunnen proberen die heeft ook MAP producten.
method systeem op Maas en Waal kan wel degelijk. Ik heb het vaak gedaan met een verzwaarde (60 tot 120 gram) korum method korf. Met lange (50cm) en korte (10cm) onderlijn. Ik heb er wel enkele vissen mee gevangen maar het heeft m.i. absoluut geen meerwaarde op een "klassieke" korf.
Zeer goede tip!!
Wat zijn de verzendkosten want die worden niet vermeld buiten de UK.
Alvast bedankt,
Groeten Frank
Geen dank mannen daar is het forum voor. Verzendkosten is 14 pond, echter bestel ik vaak wat meer dingetjes daar in een keer zodat het relatief gezien meevalt.
Voor de rest heb ik goede ervaringen met deze webwinkel, alles word netjes verpakt en word door DHL bezorgd, je krijgt een pakketnummer en dan kan je het pakket volgen naar de depots. Het duurt meestal 2 dagen voordat het aan vaste wal is. Vanuit daar gaat het snel, ik denk voor jouw in België dat het misschien nog wel sneller gaat.
Hoop dat het zo wat duidelijk is.
Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
method systeem op Maas en Waal kan wel degelijk. Ik heb het vaak gedaan met een verzwaarde (60 tot 120 gram) korum method korf. Met lange (50cm) en korte (10cm) onderlijn. Ik heb er wel enkele vissen mee gevangen maar het heeft m.i. absoluut geen meerwaarde op een "klassieke" korf.
Frank
Klopt.
De werking van de method feeder gaat niet op bij een snelstromende rivier.
De bedoeling is dat bij de method het aas op het voer blijft liggen en in een sneltromende rivier gaat dat niet werken.
Op de Waal / stromend water gebruik ik dan ook de gewone feedermontage en korte onderlijnen (10 tot 45cm) met zelfhaaksysteem.
Een advies bij vissen met een zelfhaakmethode is dat je nooit je hengel uit het oog moet verliezen, voordat je het weet ligt hij in het water.
Als ik uit Engeland bestel dan betaal ik tot 10kg. 10 pond en is de levering binnen 5 werkdagen.
Doe ik overnight delivery dan kost het me 30 pond en heb ik het de volgende dag al in huis.
Maar ja, feit blijft dat het in de UK vaak veel goedkoper is, soms wel tot 50%.
Ongetwijfeld dat er UK shops zijn die goedkoper zijn, echter 1 ding niet alle webshops zijn goed gesorteerd wat MAP betreft, veel shops hebben wel de meatcutter tks hengels enzovoort enzovoort maar deze method moulds waar we het over hadden zijn erg moeilijk verkrijgbaar of vaak out of stock, zelfde geld voor de methodfeeders zelf van map, de elasticated heb ik zelf nog niet eens kunnen vinden.
Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
Reageer